Pagina 11 van 104 EersteEerste ... 9 10 11 12 13 21 61 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 101 t/m 110 van 1035

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #101
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foto 125.
    Noodlanding Dornier Do 17. Behorend tot een verkenningseenheid waarvan het embleem lang onbekend was. Ergens heb ik gelezen, maar helaas vergeten waar, dat het nu opgelost is. Gezien de datum 13.4.41 op de achterzijde (ook geplaatst) lijkt deze foto genomen tijdens de acties in Joegoslavië of Griekenland. Helaas is de plaats op de achterzijde voor mij niet leesbaar. Hoe de schade is ontstaan is mij niet bekend maar indien er een waarnemer voorin heeft gezeten dan is het met hem slecht afgelopen. Ik blijf zoeken naar de eenheid maar wilde niet langer wachten met plaatsen.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 12 februari 2014 om 15:12

  2. #102
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Ruud, rechtse propblad lijkt verbogen dus ik vermoed dat de schade aan de neus is ontstaan door een foutje bij de landing.

  3. #103
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Jan.

    Dat dacht ik eerst ook maar ik vond de schade te gering (op slechts 1 blad een kleine verbuiging te zien, het derde blad is helaas niet zichtbaar) voor een toestel dat een neusstandje had gemaakt of iets op de grond had geraakt en aan de andere zijde kon ik geen schade zien en omdat er ook geen resten van de neus rondom het toestel te zien zijn heb ik me maar op de vlakte gehouden en de verkoper gevolgd, die had het over een noodlanding hoewel de rest van het toestel er goed uit ziet. Misschien was het wel te wijten aan de luchtafweer, wie zal het zeggen. Ik heb me ook de moeite bespaard om de locatie te zitten uitpuzzelen in wederom de Sütterlin schrijfwijze (wel afgebeeld) maar ik neig naar Griekenland.

    Ruud.

  4. #104
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Ruud, ja, dat handschrift levert keer op keer een uitdaging op Als ik op de foto inzoom lijkt het of er ook iets is gebeurd met het rechterwiel (klapband?) waardoor het toestel mogelijk van de baan is geraakt bij de landing. 't Kan natuurlijk ook dat het toestel een noodlanding heeft moeten maken op het betreffende veldje, klapband kreeg en uit de koers is geraakt met de schade aan de neus en prop tot gevolg. Het blijft uiteraard speculeren.

  5. #105
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Jan.

    Kijkend naar de foto vind ik dit geen vliegveld, egaal is het zeker niet. Kijk maar net voor het rechter voorwiel en waar de militairen staan onder het toestel, daar zijn zelfs verhogingen in het veld en als ik kijk naar de redelijk grote (kiezel)stenen dan denk ik echt dat men hier niet uit vrije wil is geland.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 13 februari 2014 om 00:00

  6. #106
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Ruud, klopt, in principe geef ik het zelfd aan

  7. #107
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foto 126.
    GF+GG. Messerschmitt G 38.
    17 mei 1941 op vliegveld Athene-Tatoi vernietigd door Engelse jagers. Dit was het tweede, en laatste, toestel van dit type dat in Duitsland werd gebouwd. Het eerste toestel stortte neer in 1936. In Japan was de zware bommenwerper Ki 20 gebaseerd op de G 38. Daar werden zes exemplaren van gebouwd.


    Ruud.

  8. #108
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foto 127.
    Oostfront. Stellingen van lichte luchtafweer op vliegveld Brjansk (Брянск).
    Het lachen zal hen wel vergaan als de russische winter invalt.


    Ruud.

  9. #109
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Nu volgen er drie foto's van het klaar maken van "Sperrballons". Foto 130 lijkt me niet op dezelfde locatie genomen als 128 en 129.
    Foto 128.


    Foto 129.


    Foto 130.


    Ruud van Ommeren.

  10. #110
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foto 131.
    Noodlanding Junkers Ju 52.
    Door "Tante" werd het gecamoufleerde onderkomen door de rechtervleugel geraakt. Mocht dit niet gefotografeerd worden en bleef de fotograaf daarom in het voertuig om deze foto te nemen?


    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •