Pagina 22 van 105 EersteEerste ... 12 20 21 22 23 24 32 72 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 1050

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #211

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Heb je ook enig idee van waar foto 204 genomen is? Lijkt haast wel in Nederland, rechts zie je nog net een boegspriet van een zeil vrachtvaarder.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #212
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Mathieu.

    De verkoper wist ook de lokatie van de opname niet. Natuurlijk heb ik ook aan Nederland, bijv. omgeving Schellingwoude, gedacht maar jammer genoeg biedt de foto te weinig aanknopingspunten om hem ergens te kunnen plaatsen. Ik heb hem gekocht omdat ik hoopte meer te kunnen zien maar helaas bleek dit niet het geval te zijn. Het enige dat ik kan waarnemen zijn de contouren van een behoorlijk groot gebouw links op de foto, tenminste dat denk ik omdat de bovenzijde zo recht loopt. Maar of het klopt?

    Groet,
    Ruud.

  3. #213
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Foto 205. Orleans, Frankrijk. Een beetje slordig geparkeerd.



    Ruud.

  4. #214

    Standaard Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

    Dat kwam ook in vreedzame tijden voor.



    tracker.

  5. #215
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Foto 206.
    Caudron C-445. Nu eens wat anders bij de Luftwaffe en wel een (misschien) buitgemaakt Frans toestel. Dit toestel bleef tijdens de bezetting van Frankrijk door Adolfs horde gewoon in productie
    (minstens 62 in 1941 en 334 in 1942) en of je het dan nog over buitgemaakte toestellen hebt? Dus of deze bij de inval is buitgemaakt of een later gebouwd toestel is, geen idee.
    Het is geen Duits fabrikaat ook niet in het laatste geval. Of dan toch weer wel indien geproduceerd tijdens de bezetting? Nou ja, in ieder geval geen Duits ontwerp.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 1 juni 2014 om 12:45

  6. #216
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Die foto heb ik in kleur .
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  7. #217
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Jan.

    Ik ook , maar vond de kleuren niet mooi dus die heb ik verwijderd. Volgens mij was dit oorspronkelijk een dia en zijn de kleuren in de loop der tijd flink verslechterd. Lucht en toestel zijn zo'n beetje hetzelfde van kleur en kijk eens naar het gras. Het heeft ook dezelfde makke als andere afbeeldingen uit die tijd. De kwaliteit van de lenzen is niet je dat. Bij deze opname is het middendeel het scherpst maar dan, bij de staart is het bijvoorbeeld al een stuk minder. Links is ook minder maar daar staat hier niet veel, een vleugeldeel en gras. Het is overigens een bekende foto, Roba heeft hem in zijn boek over "Beuteflugzeuge" ook niet in kleur afgedrukt.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 1 juni 2014 om 18:18

  8. #218
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Nog een Beuteflugzeug, geen geweldig scherpe maar geschikt voor plaatsing.
    Yak-1b (lang bekend als Yak-1M) met Luftwaffe beschildering. Deze Yak opereerde bij 3 IAK en werd lente 1943 buitgemaakt door JG 3 in de Kuban.
    Het embleem van de russische eenheid heeft men niet weggehaald. Klein weetje: de nieuwe stuurknuppel R-1 had men gekopieerd van de Me-109.
    Een kleurtekening, zijaanzicht, van dit toestel is afgebeeld in "Yak-1 Yak-3" van Robert Bock (AJ-Press, Aircraft Monograph 13).



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 juni 2014 om 13:01

  9. #219
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Foto 208.
    Er waren ook Beuteflugzeuge die geen duitse kentekens kregen maar waar men wel plannen mee had. Deze MiG-3 gaat op een aak de Donau op.
    Richting Rechlin? Voor onderdelen naar een Sammelstelle? Naar de smeltoven?



    Ruud.

  10. #220
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Foto 209.
    Opnieuw een Beuteflugzeug. Een Tupolev SB-2 (of een Avia B-71 licentiebouw, ik kan die twee niet goed uit elkaar houden).
    De neuskoepel is gemodificeerd en niet meer toegankelijk.



    Ruud.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •