Pagina 35 van 104 EersteEerste ... 25 33 34 35 36 37 45 85 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 341 t/m 350 van 1036

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #341

    Standaard

    Fraaie BMW 327/28 sport cabrio voor een nog fraaiere Fw190 A-5.
    De spanbanden zijn inderdaad wel uniek. Dat zie je niet vaak op een BMW 327.

    Overigens weer een zeer fraaie propaganda foto.

    Mvg, Boris

  2. #342
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Zal ik dan maar weer eens de boel in het honderd jagen door off-topic te gaan?

    Hier een plaatje van mij van een BMW 327, gemaakt in juli 2014. Je kunt zien dat de deurophanging hetzelfde is. Hier echter geen spanbanden, dus misschien waren de sloten van deze, in perfecte staat lijkende, BMW uit 1938 wat beter dan die oorlogskar...


  3. #343
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 274.
    Starrschlepp van He-111 met een DFS-230.
    Om met sleepvliegtuigen in blindvlucht relatief zeker door wolken te vliegen was het noodzakelijk dat het gesleepte vliegtuig zo dicht als mogelijk aan de sleepmachine was gekoppeld.
    Om botsingen te vermijden ontwierp DFS (Deutsche Forschungsanstalt für Segelflug e.V.) een vaste verbinding van ongeveer 1 meter lengte. De verbindingsarm woog 60 kg.
    Door een cardankoppeling met een stalen kogelophanging
    (cardanische Kupplung mit einer Blechkugelaufhängung) was de gesleepte machine in alle richtingen volledig beweeglijk
    en manoeuvreerbaar. De "Starrschlepp" gaf bij juist gebruik een mogelijkheid om bij elke weersgesteldheid verzorgings- of andere zweefvliegtuigvluchten uit te voeren.
    De "Starrschlepp" werd veelvuldig ingezet, als voorbeeld is bijvoorbeeld de sleepcombinatie He 177 en Go 242 te noemen.




    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 maart 2015 om 00:41

  4. #344

    Standaard

    Gave foto, Ruud.

    Als je er naar kijkt krijg je toch een beetje een onbehagelijk gevoel. 'Veel te kort op elkaar' is de gedachte die naar boven komt.
    Ik had van de term Starrschlepp nog nooit gehoord. Na wat rondkijken op internet blijkt het toch een veel gebruikte vorm van slepen te zijn. Ik kan dit concept alleen van wat proeven die in het verleden gedaan zijn. Ik meen mij te herinneren dat ik wel eens een vliegtuig gezien heb met een vliegende extra brandstoftank er achter gesleept, maar kan nu zo snel het bijbehorende project niet vinden.

    Ik denk dat als je het nu voorstelt om toe te passen in de civiele luchtvaart, de luchtvaart bobo's helemaal door het lint gaan. Die vinden alles wat al niet minstens 50 jaar gebruikt is allemaal reuze verdacht.

    Bedankt voor het aandragen van weer een leuk onderwerp.

    Mvg, Boris

  5. #345
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Heb dit wel eens bij een Me 262 gezien.
    http://www.aviation-history.com/mess.../me262-10a.jpg

  6. #346
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Boris en Bofors.

    De Duitsers hadden in totaal 11 verschillende sleepmethodes.
    Om een voorbeeld te noemen, overbelaste Heinkel He 111's die met een lier naar boven werden getrokken
    alsof het zwevers waren, zie hieronder het aankoppelen.



    Hier een afbeelding die past bij jullie opmerkingen, het toestel is een He 177.



    Zie:
    http://www.luftarchiv.de/index.htm?/...te/schlepp.htm

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 maart 2015 om 17:56

  7. #347
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 275.
    Heinkel He 51. Begintijd van de Luftwaffe.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 28 maart 2015 om 22:21

  8. #348
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 276.
    Heinkel He 111Z "Zwilling" met ietwat verweerde wintercamouflage. Foto is slechts 5,4 x 3,8 cm (zonder witte rand).



    Ruud.

  9. #349
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 277.
    Het einde. Van Feldflugplatz naar Air base.



    Ruud.

  10. #350

    Standaard

    Mooie foto. Ik vond het volgende over deze foto nog op het web.

    A North American P-51D Mustang of the 354th Fighter Group, USAAF, at Ober-Olm airfield (code Y-64), county of Mainz-Bingen, Rhineland-Palatine, Germany, probably around 8 April 1945, when the 345th FG moved to Ober-Olm. In the foreground is the wreck of Focke-Wulf Fw 190D-9 (s/n 210917). It was produced in December 1944 and seems to have been blown up by the retreating German troops. (Bron: WW2inColor.com)

    Mvg, Boris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •