Pagina 41 van 105 EersteEerste ... 31 39 40 41 42 43 51 91 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 401 t/m 410 van 1047

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #401
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.300

    Standaard

    Foto 312.
    Junkers Ju 188V-1 (Ju 88V-44) NF+KQ (Ju 188E prototype).



    Ruud.

  2. #402

    Standaard

    Omdat dit een draadje is met allerlei Luftwaffe aangelegenheden, wil ik hier de volgende foto plaatsen:


    Messerschmitt Me 262 Mistel

    Ik had tot nu toe alleen maar modelletjes van deze combinatie gezien, en dit lijkt wel een echte foto.
    Iemand wel eens een andere foto van deze jager/bom combinatie gezien?
    En weet iemand of dit ding in het echt wel eens gevlogen heeft?
    Voor de rest gewoon een mooi plaatje.

    Mvg, Boris

  3. #403
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    En nu ook in kleur !


  4. #404

    Standaard

    OK!
    Dat sterkt mij in mijn overtuiging dat de foto die ik plaatste toch een nepfoto is.
    Overigens wel goed gemaakt.

    Mvg, Boris

  5. #405

    Standaard

    Lijkt mij ook. Je vraagt je af, hoe deze combinatie moet starten. Aannemende dat de verbindingen tussen het onderste vliegtuig en de trolley losgekoppeld kunnen worden, zal bij de hoge startsnelheid een kleine oneffenheid op de startbaan het voorwiel van de trolley zo hard omhoog slaan, dat het hoogteroer dat niet kan opvangen. Ook de verbindingsstangetjes tussen de vliegtuigen zijn erg iel.

  6. #406
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Alle banden op de foto van Boris zijn ook wel erg hard.

  7. #407

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door washout Bekijk bericht
    Je vraagt je af, hoe deze combinatie moet starten. ... zal bij de hoge startsnelheid een kleine oneffenheid op de startbaan het voorwiel van de trolley zo hard omhoog slaan, dat het hoogteroer dat niet kan opvangen.
    Toch lijkt de constructie van het voorwiel veel op de startkar die gebruikt is voor de Arado 234 B1. Dus dat was nog niet eens mijn grootste twijfel.


    aerostories.free.fr/events/juvin/ar234-01.JPG

    Maar ik ben het met je eens dat de verbindingsstangen wel iel zijn.

    Mvg, Boris

  8. #408
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.300

    Standaard

    Hallo Boris/Pim Pouw/washout/Kaasjager.

    Mijn commentaar op de door Boris geplaatste Mistel opname.
    In 1944 bleek de kwetsbaarheid van de conventioneel aangedreven Mistel t.o.v. vijandelijke jagers alvorens het onderste deel van de combinatie kon worden losgekoppeld.
    Daarom kwam het Projektbüro te Oberammergau op 28 november 1944 met het voorstel om twee Me 262 straaltoestellen als bovenste en onderste component voor een nieuwe Mistel te gebruiken.
    Ik zal niet het hele verhaal vertalen maar het leek vrij aardig op de tekening. Alleen zou de bovenste een Me 262 A-2a/U2 worden, een snelle bommenwerper met een glazen neus waarin een bommenrichter zou liggen en de onderste had geen cockpit zoals te zien op de afbeelding. Er werden drie varianten voor de onderste component voorgesteld, versie (Ausführung) A, B en C.
    De combinatie zou starten vanaf een 5-wielige trolley ontwikkeld door Rheinmetall-Borsig die werd aangedreven door vier Walter 501 startraketten. Nadat de combinatie los was werd de trolley gedumpt.
    Twee Me 262’s werden geleverd in december 1944 maar zover bekend heeft de combinatie Me 262-Me 262 voor het einde van de oorlog nooit gevlogen.
    De combinatie kreeg de naam “Mistel 4”.
    Bron: “Mistel. German Composite Aircraft and Operations 1942-1945” door Robert Forsyth. Classic Publications, 2001. ISBN 1-903223-09-1.

    Groet,
    Ruud.

  9. #409

    Standaard

    Hallo Ruud,

    Bedankt voor het uitzoeken.
    Dus ondanks dat het plaatje helemaal nep is, is het idee toch legitiem.
    Zet dit alles toch even in het juiste perspectief.

    Mvg, Boris

  10. #410
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.300

    Standaard

    Hallo Boris.

    Dat klopt helemaal. Hier nog een bekende tekening van deze Mistel 4. Ik denk dat jouw "plaatje" en van Pim Pouw gemaakt is van een diorama.


    Ruud.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 15 februari 2016 om 21:41

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •