Pagina 45 van 105 EersteEerste ... 35 43 44 45 46 47 55 95 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 441 t/m 450 van 1050

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #441
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Je hebt volledig gelijk Tracker. Het camerawerk was trouwens ook van mindere kwaliteit dan de filmpjes van de Fw 190 en Me 109E-3 uit #437.

    Groet, Ruud.

  2. #442
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Fokker Arado 196

    Zoals bekend collaboreerde Fokker met de Duitse bezetting. Dat had tot resultaat dat ze (in mijn ogen) een van de aantrekkelijkste Duitse vliegtuigjes mochten bouwen, de Arado 196. Hieronder een fraaie foto uit mijn collectie van een startend toestel bij Schellingwoude. Hieruit blijkt ook weer dat in de oorlog het normale leven zoveel mogelijk doorging; rechts op de achtergrond twee zeilbootjes. Bij proefvluchten moest altijd een Nederlander mee, om sabotage te voorkomen.

    Naam: img548.jpg
Bekeken: 1616
Grootte: 122,3 KB

    Er staat een pracht artikel van Peter van de Noort in Verenigde vleugels van Januari 2013 over dit type toestel. JanJr.

  3. #443
    Geregistreerd
    25 augustus 2015
    Locatie
    Nw. Lekkerland
    Berichten
    539

    Standaard

    Interessant model inderdaad en dapper van Arado om een ééndekker aan te bieden terwijl iedereen, inklusief de Kriegsmarine, in tweedekkers dacht.
    Overall, 541 Ar 196s (15 prototypes and 526 production models) were built before production ended in August 1944, about 100 of these from SNCA and Fokker plants.
    SNCA? klinkt als iets Frans, maar kan de afkorting niet terugvinden.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door J.Prinz Bekijk bericht
    Bij proefvluchten moest altijd een Nederlander mee, om sabotage te voorkomen.
    Huh, moet die Kaaskop geen Kraut zijn?

    Adri

  4. #444
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Breeze Bekijk bericht
    Interessant model inderdaad en dapper van Arado om een ééndekker aan te bieden terwijl iedereen, inklusief de Kriegsmarine, in tweedekkers dacht.
    SNCA? klinkt als iets Frans, maar kan de afkorting niet terugvinden.


    Huh, moet die Kaaskop geen Kraut zijn?

    Adri
    Ja, die Duitsers waren slimmeriken. Als ze een 'Kaaskop' lieten mee vliegen wisten ze dat de Fokker mensen geen sabotage aan het vliegtuig zouden aanbrengen, want dan zou er een Nederlander mee verongelukken.
    SNCA staat voor Société Nationale Construction Aéronautique . Er waren meerdere fabrieken SNCAE (Est), SNCAO (Ouest), SNCAN (Nord) SNCAC (Centre), SNCAM (Midi) en misschien nog een paar. Ze zijn later opgegaan in Aérospatiale (o.a. Marseille, waar ik veel voor mijn bedrijf ben geweest.) JanJr.

  5. #445
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 324.
    Heinkel He 59. Niet scherp maar het is de enige He 59 die ik heb waar langs een trap uit de romp hangend een rubberboot te water wordt gelaten.

    Naam: Foto 324. He-59, achterklep open, kopie.jpg
Bekeken: 769
Grootte: 111,2 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 april 2016 om 11:26

  6. #446
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 325.
    Buitgemaakte North American NA-64 uit franse dienst (daar NAA-64 P2 genaamd). Werknr: 64?.
    De oude LEMB Stammkennzeichen lijst geeft 3 scholen waartoe hij behoord heeft, nl.
    FFS A/B 116 = Flugzeugführerschule A/B 116,
    ZD-Stf 102 = Zieldarstellungsstaffel 102 en
    Stuka Schule 1 = Stukaschule StS 1 (Wertheim).
    Ik weet niet bij welke school hij het cijfer 6 nog extra op de rompzijde kreeg.

    Naam: Foto 325. DR+XD. Beute NAA, kopie.jpg
Bekeken: 763
Grootte: 112,7 KB

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 4 mei 2016 om 14:18

  7. #447
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Foto 326. Lunchpauze.
    ?N+GT. In de oude LEMB Stammkennzeichenliste is het dichtst er bij komend de NN+GS. Daar het laatste kenteken van een groep Messerschmitt Me-410's, dus neem ik aan dat dit ook een 410 is.

    Naam: Foto 326. Messerschmitt ?N+GT, dichtst er bij komend NN+GS, een Me-410, kopie.jpg
Bekeken: 674
Grootte: 150,5 KB

    Groet, Ruud.

  8. #448

    Standaard Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

    Ik was op zoek naar Gigant afbeeldingen, en vond deze:

    Naam: Me 323 WT met vreemde 109's.jpg
Bekeken: 665
Grootte: 144,0 KB


    De 323 was duidelijk, een van de twee zeldzame WT's, Waffen Träger.
    Geen vracht meer, maar overal machine guns en 20 man Besatzung. Géén succes.

    Maar wat opviel was het '+' teken op de romp van de 109's die er voor staan.
    Ik had het nooit gezien op deze manier en kleurstelling.
    Het deed me Cypriotisch aan, Mediterraan, en toog aan het googlen.

    Dat is best een probleem als je niet weet dat het om een 'Balkenkreuz' gaat.

    Ongeveer duizend foto's van Bf 109 's verder vond ik vanmorgen de oplossing in een decal-setje van iemand.

    Het is Roemeens!

    Naam: Romanian Airforce plus 323 WT.png
Bekeken: 607
Grootte: 35,4 KB

    Mijn vraag is nu anders geworden:
    Hoe zit het dat er in 1944, want toen vloog dit 323 prototype nog rond, ook 109's rondvlogen die niet tot de Luftwaffe behoorden, maar aan een soort lokale krijgsheer?
    En tegen wie werden deze Roemenen ingezet?, en waarom uitbesteed aan een vast niet geheel te vertrouwen, ingelijfd, land?

    Tracker.

  9. #449

    Standaard

    Hallo Tracker,

    Roemenië deed met de AS-landen mee. Waren dus bondgenoot van Duitsland en zijn vrienden.
    Roemeense troepen hebben uitvoerig meegevochten aan het oostfront tegen de sovjet-unie.

    Mvg, Boris

  10. #450

    Standaard

    Dank je, de Axis Powers wilden me niet te binnen schieten, zo blijkt.
    En Roemenië was bij uitstek een grote...

    Grt,

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •