Pagina 8 van 106 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 18 58 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 71 t/m 80 van 1051

Discussie: Luftwaffe. Manchmal aus der Reihe tanzend!

  1. #71
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Foto 103.
    D-A+HH. Heinkel He 59 als Sanitätsflugzeug.


    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 24 januari 2014 om 21:10

  2. #72
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Foto 104.
    Heinkel He 51. Het begin van de Luftwaffe.
    Het Werknummer 1465 is goed te zien op de achterzijde.



    Foto 105.
    Geen geweldige foto en ook nog met flinke kreukels. Toch vind ik hem interessant omdat je bijna geen foto's tegenkomt waarbij een object de bescherming van zoveel Sperrballons heeft.
    Of dit effectief is? Ze lijken mij behoorlijk laag te hangen.



    Ruud van Ommeren.

  3. #73
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Commentaar op foto 94.

    Bij het zoeken naar een mij niet bekend Geschwader/Staffelwappen (na uren zoeken nog steeds niet gevonden) kwam ik in "Luftwaffe im Focus, Edition No 14" een artikel tegen dat ik vergeten was, "Vermißt nach Einsatz auf Andalsnes. Der Verlust der He 111 H-3, L1+KM, der 4./LG 1 bei der Operation 'Weserübung'", foto 94 dus (zie "pagina" 7 van dit item). Eén van de foto's was zelfs dezelfde die ik hier geplaatst heb.
    Het laat zien dat de verkoper van die foto het bij het rechte einde had en dat de schrijver van het bij de foto genoemde boek er iets naastzat, ja het was een buiklanding maar dan wel in de Rauma rivier geëindigd en uitgebrand? Volgens mij zeker van niet. In het artikel staat ook een foto van niet lang na die noodlanding en het toestel is nog in een behoorlijk goede staat, zelfs de vleugels zitten er nog aan en van uitgebrand is geen sprake. De hele bovenzijde is nog intact. De Noren hadden er wel een boodschap op gekalkt, "Bomber! Livsfarlig".
    De door mij geplaatste foto blijkt van enige weken na die gebeurtenis te zijn. Door smeltsneeuw was de Rauma rivier zodanig gezwollen dat de geweldige stroming het toestel heeft meegesleurd waarbij de staart afbrak en ook de vleugels zijn op de foto niet meer zichtbaar.
    Op een andere foto bij het artikel, die van duitse krijgsgevangenen in Canada staat ook nog Uffz. Herbert Schmidt afgebeeld, de waarnemer van de L1+KM. Er is ook een foto die laat zien dat 70 jaar na de noodlanding er nog steeds een deel van de vleugel (wing spar) op de oevers van de rivier ligt, niet ver van de plaats waar de noodlanding plaatsvond.

    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 januari 2014 om 14:45

  4. #74
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Foto 106.
    Junkers Ju 52 met getal 21 op de rompneus is door zijn linkerhoef gezakt waarbij ook de propeller schade heeft opgelopen.
    Het geschreven duits op de achterzijde is bijna niet te lezen, het lijkt Ligau(?) als plaats te hebben. Juli 1941 en registratie BJ+YW zijn wel te lezen.
    Er is minstens één persoon die er een hard hoofd in heeft of dit opgelost wordt.



    Foto 107.
    Junkers Ju 88.
    Het grondpersoneel in spannende afwachting. Er lijkt weinig vertrouwen in de betrouwbaarheid van één of beide motoren te zijn. Of wordt getwijfeld aan de zelf uitgevoerde werkzaamheden?


    Ruud van Ommeren.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 januari 2014 om 15:55

  5. #75
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    249

    Standaard

    Foto 106:
    Misschien staat er Libau (liepaja) welke een havenstad is in Letland. In Juli 1941 was dat gebied sinds een maandje in duitse handen.

  6. #76
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Foto 108.
    Bücker Bü 131 "Jungmann", DB+FX, Bruch Russland. Kuriermaschine.



    Foto 109.
    DFS 230 met nummer 188 op de rompnneus.


    Ruud van Ommeren.

  7. #77
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Foto 110.
    Blohm und Voss BV 222 in Italiaanse haven.



    Foto 111.
    Heinkel He 50.
    Het zit 'm in een detail waardoor deze foto mijn aandacht trok. Let op de landingshaak. Dit toestel is verbouwd voor proeven met deklandingen. Lijkt me eenvoudiger met een vliegkampschip, Duitsland had er geen (wel geprobeerd maar niet afgebouwd), maar het kan. In opdracht van Japan? Hieruit werd daar de Aichi AB 9 ontwikkeld als landvliegtuig en voor de marine de uitvoeringen D1 A1 en D1 A2 als duikbommenwerper.


    Ruud van Ommeren.

  8. #78
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Ruud, foto 106 vind ik ook op Ebay terug (was jij die ene bieder?): Orig Foto, Luftwaffe Flugzeug, Ju-52, BJ+YW, Lögau (?), Juli 1941, Bruch Junkers | eBay


  9. #79
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Hallo Jan.

    Yep, dat was ik zei de gek. Leuk prijsje toch?
    Misschien wel aardig om te weten dat de verkoper de bekende Hongaarse auteur Denes Bernad is. Die is behoorlijk actief v.w.b. verkoop van foto's en ik heb er een aantal van hem. Helaas niet tegen zulk een goede prijs. Bij het typen van de tekst had ik niet gekeken naar de originele aanbieding, dan had ik gezien welke naam hij aan de plaats had gegeven. Ook niet noodzakelijkerwijs de juiste want de geschreven teksten zijn over het algemeen amper te lezen dus ook voor hem en ook hij geeft een vraagteken na de naam van de plaats. Maar ik was zo bezig met het scannen, bewerken en plaatsen dat ik dat vergeten ben, ik kwam uit op Ligau. Dat zal zeker niet kloppen omdat er een Ligau op de Fiji-eilanden ligt . Dus Bofors zou wel eens gelijk kunnen hebben met Libau hoewel het vreemd is dat Bernad en ik een staartletter zagen i.p.v. een stokletter.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 januari 2014 om 16:20

  10. #80
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Ruud, leuke aankoop en inderdaad voor een zeer schappelijke prijs. In hoeverre klopt die registratie BJ+YW, want ik heb een referentie gevonden dat zegt WerkNr. 3021= BJ+YV en
    WerkNr. 3022 = BJ+YW. Benieuwd of die 21 slaat op de laatste 2 cijfers van het WerkNr., want dat zou immers betekenen dat het hier om de BJ+YV gaat.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •