Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Behoud 1 MD-11 voor de Nederlandse Luchtvaarthistorie !!!!

  1. #1

    Standaard Behoud 1 MD-11 voor de Nederlandse Luchtvaarthistorie !!!!

    Hoi,

    Er schijnt een actie gestart te zijn met als doel een MD 11 te behouden in Nederland. Zie: Petities24.com

    Zal wel een lastig verhaal gaan worden, het vervoer van de 747 van Schiphol naar Aviodrome heeft ook veel geld gekost. Verder weet ik niet of de MD 11's nog veel uren overhebben maar ik denk dat ze omgebouwd zullen gaan worden naar vrachttoestellen.


    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2
    Geregistreerd
    28 juni 2012
    Locatie
    Nu in Lelystad
    Berichten
    9

    Standaard MD11

    Zeer waarschijnlijk dat ze gesloopt worden.
    Alle vorige, uitgefaseerde MD11's van de KLM hebben de slopershamer gezien en zijn terug te vinden id de colablikjes.

    Als de kosten van het overvliegen naar vde States en kosten van het slopen worden overwogen dan kan het nog wel eens zomaar kunnen lukken om er eentje hier te houden. Aan de andere kant, zit het Aviodrome op zoiets te wachten?

  3. #3
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Dit soort dingen vind ik altijd een beetje moeilijk...
    Mn gevoel en vliegtuigliefde zegt: behouden dat ding. Daarom heb ik ook getekend.

    Maar aan de andere kant zeg ik tegen mezelf: de NEDERLANDSE vliegtuigindustrie en -historie gaan toch voor jochie?

    Tja...

  4. #4

    Standaard

    Liever één goede Fokker G-1 replica dan 10 MD11's. Een mooi toestel (mooier dan de 747 in mijn ogen) maar ik zie de historische waarde voor Nederland niet helemaal.

    Maar dit is natuurlijk mijn mening,
    Huub

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door huub vink Bekijk bericht
    Liever één goede Fokker G-1 replica dan 10 MD11's.
    Liever 10 G.1 replica's dan 1 MD 11 denk ik dan maar.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  6. #6
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Tja met een polyester postjager ben ik al tevreden ( neemt ook minder plaats in als een MD-11 )
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Kijk, ik sluit me bij alle vorige sprekers aan

  8. #8

    Standaard

    Liever één echt vliegtuig dan tien slechte mock-ups. De Constellation en de DC-2 moeten blijkbaar het land uit volgens sommigen hier, niet Hollands genoeg.

    Maar ik denk dat de Aviodrome nog zo'n grote kist niet eens wil hebben als hij gratis wordt getransporteerd, waar moeten ze hem laten?

  9. #9

    Standaard

    De Constellation en DC2 hoeven van mij het land niet uit. Maar als je niet eens genoeg geld bijeen kan schrapen voor een hoog nodige restauratie van een originele Fokker C.V, wat moet je dan met een MD-11?

    Overigens vind ik de DC2 wel een toestel met voor Nederland historische waarde. De Constallation is een mooi vliegtuig en misschien ook wel een symbool voor de heropstanding van de KLM na de oorlog.
    Ze geven mij in ieder geval een heel ander gevoel dan een MD-11

    Oh en van mij hoeven doe mock-ups niet persé slecht te zijn hoor.... een goede mock-up mag ook gewoon van mij!

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •