Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 19 van 19

Discussie: Supermarine S6A, tekening

  1. #11

    Standaard

    Beste Pim, Ik heb zelf een thermische freesmachine gemaakt. Met behulp van een klein soldeerboutje, gemonteerd op een X-Y-plotter, kan ik piepschuim laten wegsmelten. Met een aparte stappenmoter laat ik het ruwe pakket piepschuim steeds een millimeter zakken (in Z-richting) Omdat de X-Y-plotter totaan A3-formaat gaat, zijn de afmetingen die ik zo kan frezen niet al te groot. Ik wil wel groter gaan, maar moet dan zelf een grotere X-Y-tafel in elkaar sleutelen en bovendien lijkt me een echte roterende frees dan beter dan het soldeerboutje dat ik nu gebruik. Het kan nog maanden duren voordat ik mijn frees werkend heb. Een G1 van meer dan 2 meter moet dus nog even wachten.

  2. #12
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Jacob, nog even gezocht op internet en kwam deze tegen op het web. Volgens mij moet deze tekening voldoende zijn om er een goed model van te maken. Succes.

    http://www.outerzone.co.uk/plan_file...marine_S6B.pdf

  3. #13
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    De scans zijn onderweg.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  4. #14

    Standaard

    Beiden zeer hartelijk bedankt voor alle hulp. Ik had nooit verwacht dat er zoveel tekeningen van mijn favoriete kist zouden bestaan. De meeste problemen leken mij het gebrek aan doorsneden te gaan opleveren maar die zijn er nu ook. Niets belet me meer om aan de slag te gaan. Ik kan nog wel even zeggen wat ik zo mooi vind aan dit toestel: Ten eerste de drie grote parallelle vormen van romp en drijvers. Bij de G1 heb je ook zoiets, maar dan de romp met staartbomen. Dat heeft wel iets vindt ik. De Mosquito en Lightning vind ik daarom ook erg mooi. Verder zijn die Schneider Races een tamelijk bizarre en verloren periode in de historie. Wie gaat er nu races uitschrijven voor watervliegtuigen? En als laatste doen me deze vliegtuigen altijd denken aan Kuifje, maar misschien nog wel meer aan Jo, Suus en Jokko, die ook van een super-gestroomlijnd vliegtuig gebruik maken (van dezelfde auteur). Puur jeugdsentiment dus. Nogmaal dank voor alle hulp van iedereen!

  5. #15

    Standaard

    Hallo Jacob,

    Grappig jouw verwijzingen naar de striphelden. Die link leg ik ook altijd.
    Als ik de vliegtuigen in Kuifje zie moet ik ook altijd aan de vliegtuigen van Miles denken. Deze en bepaalde italiaanse kisten van tussen de twee wereldoorlogen zijn volgens mij de inspiratie van Hergé geweest.

    Mvg, Boris.

  6. #16
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Jacob, blij dat we je konden helpen.
    We gaan toch wel het resultaat zien hier, hé?

    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  7. #17

    Standaard

    Ik wist niet zoveel van de Miles vliegtuigen, maar op Wikipedia zijn ze goed beschreven. Inderdaad lijken de tweedekkers wel veel op het vliegtuig waar Jansen en Jansens tegen hun zin aan luchtacrobatie doen en ook de monoplanes zouden in De Zwarte Rotsen niet misstaan.

  8. #18

    Standaard

    ALs mijn resultaat iets is om trots op te zijn dan komt het zeker op eht forum. Maar in ieder geval is er wat geduld vereist, want het moet allemaal naast ander werk gebeuren. Iets waar meer mensen problemen mee zullen hebben lijkt me.

  9. #19
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Wij wachten geduldig ....................
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •