Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Ebay, weer een mooie!

  1. #1

    Standaard Ebay, weer een mooie!

    Hoi,

    Nu op Ebay: WK2 Nachlass Elite Foto holländ. Flugzeug Wageningen HOLLAND Div. DF 13.5.40 #14 | eBay

    Kenners onder ons zullen ongetwijfeld meer weten over deze C.V.

    Groet,

    Mathieu.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 21 september 2017 om 11:30
    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Mogelijk de 603.

    Leon

  3. #3

    Standaard

    Anders de 619, maar dat zou een beetje cru zijn.

    Eén van de bemanningsleden werd op de grond direct door de Duitsers doodgeschoten.....

    Leon

  4. #4

    Standaard

    Na wat zoekwerk is het de 619.
    Triest verhaal. Kijk op onderstaand site met foto's.
    Vergroting afbeelding - De Slag om de Grebbeberg en Betuwestelling in mei 1940

    Leon

  5. #5
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    wel lef om dan nu leuk die foto te koop aan te bieden

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j.weel Bekijk bericht
    wel lef om dan nu leuk die foto te koop aan te bieden
    Zou niet weten waarom, we kunnen er vrijwel zeker van zijn dat de verkoper geen weet heeft van wat er zich toen afgespeeld heeft.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Een van de vele kleine tragedies... Het is een interessante foto, het toestel is nog niet heel erg "gestript". Het toestel heeft mogelijk enkele maanden daar gestaan.

    Overigens is niet geheel duidelijk wat er is gebeurd. Webiste grebbeberg.nl geeft een wel erg gekleurd beeld, met heel wat aannames, weer.

  8. #8
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard Wageningen Fokker

    Hallo allemaal.

    Helaas was ik vanavond de op één na hoogste bieder op eBay.de voor de Wageningen Fokker ondanks een hoog bod maar zelfs dat was nog niet hoog genoeg.

    Mijn hoop is nu dat de persoon die op Ebay.de achter r***l schuilgaat iemand uit Nederland is, daarom mijn vraag of het iemand van het Forum is?

    Zelf bood ik omdat sinds Jan van den Heuvel niet meer actief is op eBay.de praktisch alle voor mij interessante onderwerpen (Nederland, Duitsland en Beute) zijn gekocht door de engelse verzamelaar Tom Willis, c***d op eBay, en die foto's zien we dus nooit meer (zoals bijvoorbeeld de twee enige mij bekende foto's van Koolhovens met duitse beschildering). Ook nu was hij er maar tot mijn verbazing had hij een veel lager bod dan ik gewend was van hem. Toch was hij nog de op twee na hoogste bieder.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 november 2013 om 18:02

  9. #9

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Ooit heb ik postzegels verzameld. Toen er niets meer te ruilen viel, ben ik oude zegels gaan kopen. Daar loop je als verzamelaar op leeg.

    Hopelijk wil de liefhebber die de foto heeft gekocht een digitale scan delen. Meer kan je niet verwachten.

    Ik ben het in ieder geval niet.

    Leon

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Hallo Leon44.

    Ik bedoelde met "die zien we nooit meer" dat ik deze foto's graag voor Nederland behouden zie.
    Dat niet iedereen foto's deelt is duidelijk en ook wel logisch, maar het is toch onze geschiedenis en ik hoop dan dat ze niet buiten onze landgrenzen verdwijnen dan weten we zeker dat slechts een zeer klein deel voor publicatie in boeken beschikbaar zal komen. Weer mijn voorbeeld van twee Koolhovens in duitse beschildering die niet in nederlandse boeken zullen verschijnen maar in Engeland in een album zitten. En van de G-1 zijn er bijvoorbeeld al diverse richting Engeland en Canada gegaan. Ondanks dat kon gelukkig door menige foto die wel in Nederland bleef de G-1 geschiedenis van de meidagen 1940 worden herschreven.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 november 2013 om 20:47

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •