Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 13 van 13

Discussie: Ebay, weer een mooie!

  1. #11
    Geregistreerd
    3 december 2013
    Berichten
    1

    Standaard

    De betreffende foto is door Stichting de Greb gekocht en wordt inmiddels al op de website vertoond. Zie Vergroting afbeelding - De Slag om de Grebbeberg en Betuwestelling in mei 1940

    Overigens verbaasde ik me een klein beetje over de quote van vriend G-1 Reaper, die wij ook kennen: "Overigens is niet geheel duidelijk wat er is gebeurd. Webiste grebbeberg.nl geeft een wel erg gekleurd beeld, met heel wat aannames, weer."

    Dit "gekleurde beeld" is de reproductie die door de luitenant Vrins indertijd is gedaan en door de nevenvlieger Roeloffzen de publicatie kreeg. Dat is een algemeen aanvaarde versie, namelijk dat Van Liempd door de Duitsers werd neergeschoten toen hij zich wilde overgeven. Die versie hebben wij vermeld.

    De andere, minder bekende versie, dat hij zich mogelijk verdedigde is onwaarschijnlijk. De kans dat Van Liempd fris en fruitig uit het toestel stapte na de noodlanding en zijn revolver trok om een overdaad aan Duitsers aan te pakken, is niet heel erg groot. De C-V landde op een locatie waar het wemelde van de Duitsers.

    Om misverstanden te voorkomen, hebben we nog een extra nuance aangebracht in de tekst. Ik vind de eerdere suggestie van G-1 Reaper echter sterk overdreven. Had ik niet van hem verwacht eerlijk gezegd.

    In elk geval is de foto dus voor het Hollandse nageslacht bewaard! Dat zal dit forum deugd doen.

  2. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Grebbegoos Bekijk bericht
    In elk geval is de foto dus voor het Hollandse nageslacht bewaard! Dat zal dit forum deugd doen.
    Zeker weten! De foto is goed terecht gekomen en gelukkig voor iedereen te zien.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #13
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Grebbegoos.

    Dat was precies waarom ik ook hoog ging zitten voor deze foto en uiteindelijk de op een na hoogste bieder was. Dat ik een Nederlandse tegenstander had kon ik niet weten maar wilde niet dat ook deze weer richting Engeland zou verdwijnen.

    Ruud van Ommeren.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •