Pagina 2 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 31

Discussie: Zweden met een Nederlands sausje

  1. #11
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    Fokker F.XXII SE-ABA "Lappland" en Fokker F.XII SE-ACZ "Varmland" op vliegveld Bromma te Stockholm.
    Gelopen kaart, 12 juli 1937.


    Ruud.

  2. #12
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard



    Ruud.

  3. #13
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    SE-ACZ "Varmland". Fokker F.XII.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 20 februari 2015 om 13:52

  4. #14
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    SE-ABA "Lappland". Fokker F.XXII.



    Ruud.

  5. #15
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    Nee, geen Nederlands sausje maar wel een mooie Zweedse prentbriefkaart.
    Links passagiersoestel SE-ADI "Halland" (Northrop Delta) en rechts transport-/postvliegtuig SE-ADW "Smaland" (Northrop Gamma).



    Ruud van Ommeren.

  6. #16
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Beste Ruud,

    Mooie klassieke foto's. De eerste vier foto's zijn op de luchthaven Stockholm/Bromma gemaakt. De luchthaven werd in het weekend van 23 en 24 mei 1936 officieel in gebruik genomen. Toen werden deze foto's gemaakt. Ik heb het Zweeds even verbeterd en vertaald:

    Vertalingen: Stor holländsk Fokker-Douglas maskin på Indienrouten. - Grote hollandse Fokker Douglas-machine op de Indiëroute.
    Bakom "Lappland" står fina representanter för Belgiens, Tysklands och Hollands trafikplan - Achter "Lappland" staan mooie representanten van Belgische, Duitse en Hollandse verkeersmachines.
    Aerotransports största trafikmaskiner "Lappland" (f.v.) och "Varmland". Aerotransports grootste verkeersmachines "Lappland (t.v., niet f.v. - till vänstre) links en "Värmland".

    Lappland" har lyft - Lappland is opgestegen.

    Het is de bedoeling dat ik in de nabije toekomst een boek ga schrijven over de Fokker F.XXII, SE-ABA "Lappland". Daarna een boek over de Fokker-vliegtuigen in Denemarken. Maar eerst moet ik mijn boek over de twee Northrop Deltas bij Aerotransport nog uitgeven.
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

  7. #17
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    "transport-/postvliegtuig SE-ADW "Smaland" (Northrop Gamma)" - dit is ook een Northrop Delta (1E) en niet een "Gamma".
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

  8. #18
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    Hallo Rob.

    Dank voor je commentaar en correctie..
    Zweeds... helaas geen taal die ik beheers dus ik hoop dat je titels in het Engels dan wel Duits zullen verschijnen.

    Ik had verder moeten kijken want op de achterzijde van de kaart staat "Northrop 'Delta'. Postvliegtuigen van de A.B.A. (Zweden)".
    Ook niet helemaal correct omdat SE-ADI duidelijk een passagierstoestel is hoewel er ook wel enige post meegenomen zal zijn.
    Maar goed, het leek mij OK gezien de verschillen en heb het dus niet gecontroleerd en de tekst van de verkoper overgenomen.
    Hieronder nog een paar kaarten Zweden betreffend met wel een Nederlands sausje.

    Aanvulling: Er is wel iets vreemds met deze kaart. Zie de C.V links op de achtergrond. Waar is zijn bovenvleugel gebleven? Bij de afdeling retouche?

    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 juli 2015 om 11:37

  9. #19
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard


  10. #20
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.313

    Standaard

    SE-ABA. Fokker F.XXII op Schiphol.



    Mvg,
    Ruud van Ommeren.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •