Pagina 3 van 4 EersteEerste 1 2 3 4 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 31

Discussie: Zweden met een Nederlands sausje

  1. #21
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Mijn boeken worden in principe in het Engels geschreven, dus dat mag geen probleem zijn. verder zijn de meeste van mijn in het Noors verschenen boeken vertaald naar het Engels. Die vertaling volgt dan met de Noorse uitgave.

    Northrop: de "hele" wereld heeft altijd gedacht dat het een Gamma was, maar mijn onderzoek en dat van Sven Stridberg heeft uitgewezen dat het een gemodificeerde Delta is. De romp is hetzelfde, alleen hebben ze het passasgiersgedeelte verwijderd en vervangen door een postruimte. ABA was gecharmeerd van de layout van de Gamma, maar die werd tè klein bevonden. Vandaar de ombouw van een Delta. ABA wilde meerdere exemplaren aanschaffen, maar dat werd na het ongeluk met de Småland niet meer gedaan.

    SE-ADI "Halland" werd als passasgierstoestel op de route Malmö-Kopenhagen-Göthenburg gebruikt en 's nachts als postvliegtuig op de route Malmö - Kopenhagen - Hannover. De SE-ADW "Småland" zou de postroute Stockholm - Malmö - Kopenhagen - Hannover gaan vliegen, maar stortte neer op de eerste proefvlucht tussen Stockholm en Malmö.

    Beide toestellen werd aangekocht om te kijken welke van de twee het best fungeerde. Dat bleek dus slecht te gaan. Ook de SE-ADI "Halland" had haar problemen. In 1937 werd zij aan de Republikeinen in Spanje verkocht en was daar nog vele jaren in dienst.

    Maar goed - weinig met Nederland te maken. Ga zo door met het publiceren van die foto's. Erg leuk.

    Overigens zoek ik nog een goede foto van de Zweedse F.XXII in de lucht. Liefst een waar de details goed te zien zijn. Heb jij die?
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

  2. #22
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Zweedse Fokker vliegtuigen in de lucht: Inderdaad - een merkwaardige foto. Ik zal eens navragen in Zweden of ze het origineel hebben. "Kommer tilbake på det" - kom er op terug. En dat was dan weer Noors...
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

  3. #23
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ruud,

    N.a.v. post 18: volgens mij is de kleur/lichtval op de bovenvleugel zowat dezelfde als die van het meer in de achtergrond. De vleugel is een heeel klein beetje te zien.

    Daan

  4. #24
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Ja, het zal wel een onbegrijpelijke correctie zijn. Ik ben in Zweden op zoek gegaan naar het origineel en we zullen zien wat er uitkomt :-) De vleugels is inderdaad een beetje te zien.
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

  5. #25
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Daan en Rob.

    Hier een uitsnede van de betreffende C.V en hier is dus duidelijk te zien dat de afdeling retouche verantwoordelijk is voor het ontbreken van de bovenvleugel.



    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 juli 2015 om 16:02

  6. #26
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Rob.

    Wat ik nu geplaatst heb in dit topic is mijn hele bezit van Zweedse toestellen.
    V.w.b. een foto in de lucht van de F.XXII, daarmee kan ik je, op dit moment, niet helpen.

    Groet,
    Ruud.

  7. #27
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Kijk 'ns aan, duidelijk Ruud

  8. #28
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Zweedse vliegende F.XXII

    Rob,

    Ik heb hier een foto van een vliegende Zweedse F.XXII. Maar wel een hele bekende die volgens mij hier ook al eerder voorbij is gekomen.
    Maar als je er iets aan hebt, prima

    Groeten Stef


  9. #29
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Stef.

    Kijk eens op de eerste "pagina" van dit topic. Een beetje naar onderen, de 6e foto.

    Groet,
    Ruud.

  10. #30
    Geregistreerd
    21 november 2008
    Locatie
    Noorwegen
    Berichten
    250

    Standaard

    Beste Stef en Ruud,

    bedankt voor de tip. Ik heb overigens een Nederlands artikel gevonden waar de foto van de Zweedse Fokker C.Vs in staat: Maandblad Luchtvaart Nr.2/1995, pagina 30.

    Groeten uit Noorwegen
    /Rob
    Met vriendelijke groeten,
    Rob Mulder

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •