Pagina 9 van 23 EersteEerste ... 7 8 9 10 11 19 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 224

Discussie: Monumenten in Nederland.

  1. #81
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Op het voormalig eiland Wieringen liggen bij het gehucht Vatrop 2 vliegtuigmotoren. Vatrop ligt tussen Hippolytushoef (waar ik ben opgegroeid) en Oosterland. Deze motoren hebben mij altijd gefascineerd. Volgens mij zijn het PW 1830 motoren van een B-24. De motoren vormen niet echt een monument maar liggen wel pal aan een doorgaande weg (Gemeenelandsweg);
    Panoramio - Photo of Propeller-Vliegtuigmotoren van 1943 voor Gedenkteken ...

  2. #82
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Autosloperij " Rooie ben " Osdorp - MI 2
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  3. #83
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Camping Duinrand , Burgh Haamstede.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  4. #84
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.936

    Standaard

    Deze was ook nog niet voorbij gekomen: SAAB S-91D Safir PH-RLS op het KLS terrein van Groningen Airport Eelde.



  5. #85
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.936

    Standaard

    Misschien moeten lijfstraffen en/of het vuurpeloton maar weer worden ingevoerd...:
    Lancaster Monument weer vernield | RTV Drenthe

  6. #86

    Standaard

    Zag gister deze LET L-410 Turbolet staan in Middenmeer op een bedrijfsterrein.

    De bedoeling is dat deze kist omgebouwd gaat worden naar een slaapgelegenheid op een camping.
    Kon verder geen markeringen op het toestel ontdekken. Heb dus geen idee welke kist dit is.





    Mvg, Boris.

  7. #87
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Leuke aanvulling Boris , weet je ook naar welke camping hij gaat ?
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  8. #88

    Standaard

    Zover ik weet gaat deze naar een camping die aangelegd wordt aan de noordkant van Wieringerwerf. Hier was vroeger een camping die "Land uit Zee" heette, maar hoe de nieuwe camping gaat heten weet ik niet.
    De camping zou in 2015 moeten opengaan. Echter ik heb ook geruchten gehoord dat dit pas 2016 zou worden i.v.m. het bestemmingsplan dat aangepast moet worden. Op deze camping moet ook een trein en boot komen als slaapgelegenheid.
    Tik even de volgende coördinaten in Google Maps (52.858, 5.025) en je ziet op de luchtfoto een liggende rechthoek waar de camping moet komen.

    Mvg, Boris.

  9. #89

    Standaard Monumenten in Nederland

    Waarschijnlijk hebben we hier het kleinste monument/poortwachtertje van Nederland.



    Het is een radiografisch bestuurd doelvliegtuig, drone, uit de jaren zeventig.
    Opvallend gekleurd, en voorzien van een heuse KLU-roundel.

    De LUA richt-oefende daarop vanuit het Bottegat, in de duinen ten zuiden van Den Helder.
    De LUA kazerne bevond zich op het Deibelkamp aan de rand van de stad.

    Ik wist uit vroeger jaren dat het rood-witte ding er moest zijn, en inderdaad:
    Streetview leverde het volgende beeld op.



    Vol goede moed toog ik van de week op weg om er een betere foto van te maken, maar vond hem niet.
    Het Deibelkamp was een zorgcentrum geworden...

    De er achter gelegen Marechaussee kazerne bood uitkomst: 'Meneer, dat ding is al een jaar of zes geleden weg gehaald.'
    Streetview is dus minder actueel dan verwacht.

    Wat ik nog wél vond was een groenig staketsel, de 'cradle' voor wat eens een Poortwachter was...




    Tracker.

  10. #90

    Standaard

    De L-410 in Middenmeer is de L-410A ex OK-ADQ.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •