Pagina 2 van 23 EersteEerste 1 2 3 4 12 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 224

Discussie: Monumenten in Nederland.

  1. #11

    Standaard

    Monument te Midwoud.
    Dit is een B-17 propeller. Monument is ter nagedachtenis aan de bemanning van de Amerikaanse B-17G 44-6601.



    Mvg, Boris

  2. #12

    Standaard

    Mig-15 te Hoogwoud.
    Staat nogal tussen de bomen op een erf op de kruising tussen de Koningspade en Mienakker.



    Mvg, Boris

  3. #13
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard B17 monument

    Het B17 monument aan de communicatiewg tussen Assendelft en Heemskerk.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  4. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bits & Pieces Bekijk bericht
    North American AT-16ND Harvard IIB, B-178 en MiG.21M 2005 staan al jaren bij "Handelsbedrijf Valkenburg" in Maasbracht.



    Peter
    Heej, dus daar is die MiG gebleven! Dit is geloof ik het toestel wat jarenlang bij Van Vliet trucks stond aan de A20 bij Nieuwerkerk aan den Ijssel. Mooi om te zien dat hij nog steeds ergens op display staat.

    Anyways, hier is mijn bijdrage. Dit is niet helemaal een 'monument', maar het is meer een 'luchtvaartding-wat-buiten-staat'. Deze motor staat een beetje in een treurig hoekje weg te roesten bij de HTS in Arnhem. Ooit scheen hij binnen te staan, maar na een verbouwing stond hij in de weg. De HTS had geen specifieke luchtvaart afdeling en daarom hebben ze deze motor maar buiten gezet. Niemand die ik sprak op die school wist wat voor motor het was of waar hij vandaan kwam. Dat weet ik inmiddels wel. Kan iemand van jullie het raden??


  5. #15
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Makila?

  6. #16

    Standaard

    Als ik zo naar het uitlaatsysteem kijk, dan lijkt het alsof dit een gasturbine is die als aandrijving in een schip gebruikt is. Het zou ook gebruikt kunnen zijn om een generator aan te drijven.
    Maar het lijkt mij in deze opstelling niet een unit voor in een vliegtuig of helikopter.

    Mvg, Boris.

  7. #17
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Of juist wel voor een helikopter, al zou je 'm 90 graden roteren.

    Maar ik weet 'm niet.

  8. #18

    Standaard

    Dit topic is niet bedoeld voor dit soort raadspelletjes, dus zal ik het antwoord maar geven. Het is een Klimov TV-3. (subversie onbekend). Een turboshaft die in heel veel verschillende vliegtuigen en helikopters uit het voormalige oostblok zitten. Hoe zo'n ding in vredesnaam in Arnhem is beland... Misschien een oude motor uit de tractorpulling??

    Hier een foto van nog zo'n motor.


  9. #19

    Standaard

    Nog een monumentje.
    Dit is in Zwaagdijk-Oost en is ter herinnering van de Wellington T2996 die in de nacht van 12 en 13 juni 1941 neerstortte.
    Dit monument staat op privé terrein.



    Mvg, Boris

  10. #20
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    521

    Standaard

    Mooie foto, Boris.
    Heb je ook een foto waarop de teksten te lezen zijn?
    Met vr.groet,
    Hans Mauer

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •