Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Fokker zilvermeeuw op/at Ebay.

  1. #1

    Standaard Fokker zilvermeeuw op/at Ebay.

    Laatst gewijzigd door Arjan; 28 augustus 2008 om 13:44

  2. #2

    Standaard

    Dit is een heel unieke foto. Gokken doe ik niet aan, maar ik schat zo in dat dit een foto is die kort genomen is na de overname van de kist door de Spanjaarden. In dezelfde collectie zit namelijk ook een serie foto's die Do17's en He111's laat zien. Vergelijk de hangaar op de achtergrond van de foto's met elkaar en je ziet wat ik zie. Namelijk dat het hetzelfde (Spaanse) vliegveld is.
    Heel uniek, en bijzonder!

    Jan

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Da's het oude kleurenschema van het toestel. Ik betwijfel dat deze foto in Spanje genomen is. Ik heb ook foto's gezien van het toestel met Franse registratie (F-zoveel, eindigdend op een S) dus ik denk dat deze foto gewoon op Schiphol gemaakt is met een toevallige gelijkenis qua achtergrond.
    Op welke foto's zag je die toestellen met dezelfde hangar op de achtergrond?
    Ik wil het toch wel controleren, ben nieuwsgierig :-)

  4. #4

    Standaard

    Hey,

    Aanwijzing 1 is dat het een foto betreft die komt uit een collectie van een Duitse soldaat die in Spanje heeft gevochten of gelegerd is geweest.

    Aanwijzing 2 zijn de foto's die uit dezelfde collectie komen waarop vroege He111 (B) en Do17's te zien zijn. Itemnummers zal ik voor je opzoeken, vanavond heb ik iets meer tijd om daarnaar te kijken,

    Groet,
    Jan

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Ik heb het even voor je nagekeken, over de F.XX het volgende;

    Op 1 oktober 1936 overgevlogen naar le bourget; Het was aangekocht door Air Tropique. Daar geheel overgespoten in het grijs en voorzien van registratie F-APEZ.
    Op 25 oktober 1936 overgevlogen naar Spanje, waar het de civiele code EC-LAPE kreeg. Het toestel werd gebruikt om goud te vervoeren, onder andere naar Frankrijk. Uiteindelijk werden er groene vlekken over het grijs heen geschilderd en kreeg het toestel militaire herkenningstekens en een militair nummer.

    Voor 1 oktober heeft de Lufthansa het toestel een korte periode gehuurd van Fokker. Wellicht is de foto in die periode gemaakt, dat zou de Duitse vliegtuigen kunnen verklaren ALS de foto uit dezelfde collectie komt. Ik heb foto?s gezien van het toestel op een vergelijkbaar betonnen platform op vliegveld Tempelhof, wie weet zou de foto daar gemaakt kunnen zijn.
    Laatst gewijzigd door g-1reaper; 16 juni 2008 om 22:18

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •