Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Discussie: Ongeluk 322 Squadron 1966

  1. #1
    PetraCNR Guest

    Question Ongeluk 322 Squadron 1966

    Hallo,Ik ben op zoek naar informatie over een ongeluk dat moet hebben plaatsgevonden in 1966. Het betreft hier Sergeant Helders, die volgens mijn moeder (nu 87 jaar en een enorme Luchtmachtfan vanaf dag 1) zijn canopy verloor tijdens een vlucht, maar zijn toestel wel veilig aan de grond wist te zetten. Mijn moeder is in oktober 1966 op de basis in Leeuwarden op bezoek geweest en heeft sergeant Helders toen een krantenartikel gegeven over het bewuste ongeluk. Ik ben in het bezit van een foto die mijn moeder toen heeft gemaakt. Vlnr: Majoor Diekman, Sergeant Helders (die het bewuste artikel aan het lezen is), Sergeant-vlieger Henk Wilbrink en Luitenant Jan Tijl (verongelukt in februari 1967). Groeten,Petra
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 23 juli 2020 om 19:54

  2. #2
    Geregistreerd
    7 juni 2010
    Locatie
    NL
    Berichten
    183

    Standaard

    Petra, ik heb dit verhaal, en de details over dit voorval, direct van Ton Helders, een goede
    kennis van mij, vernomen. Dit voorval heeft heeft hem tot aan zijn dood permanente
    rugklachten opgeleverd. Als dank voor het veilig aan de grond zetten van zijn kist kreeg hij
    een bosje bloemen.

    Ik zou indien mogelijk graag een hogere resolutie van deze foto willen ontvangen, die ik dan
    weer kan doorsturen naar zijn weduwe. Mogelijk dat zij deze foto nog nooit heeft gezien.
    Laatst gewijzigd door si204; 8 december 2013 om 20:48

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door PetraCNR Bekijk bericht
    Hallo,
    Ik ben op zoek naar informatie over een ongeluk dat moet hebben plaatsgevonden in 1966. Het betreft hier Sergeant Helders, die volgens mijn moeder (nu 87 jaar en een enorme Luchtmachtfan vanaf dag 1) zijn canopy verloor tijdens een vlucht, maar zijn toestel wel veilig aan de grond wist te zetten. Mijn moeder is in oktober 1966 op de basis in Leeuwarden op bezoek geweest en heeft sergeant Helders toen een krantenartikel gegeven over het bewuste ongeluk.
    Ik ben in het bezit van een foto die mijn moeder toen heeft gemaakt. Vlnr: Majoor Diekman, Sergeant Helders (die het bewuste artikel aan het lezen is), Sergeant-vlieger Henk Wilbrink en Luitenant Jan Tijl (verongelukt in februari 1967).
    Groeten,
    Petra
    Petra,
    A. Helders vloog op 22.2.1966 de F-104G D-8324.
    Jan Tijl verongelukte op 6.2.1967 (samen met Tap) in de T-33 M-6
    Herman Dekker

  4. #4
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    521

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Herman Dekker Bekijk bericht
    Petra,
    A. Helders vloog op 22.2.1966 de F-104G D-8324.
    Jan Tijl verongelukte op 6.2.1967 (samen met Tap) in de T-33 M-6
    Herman Dekker
    Was de T-33 niet de M-8? De M-6 is naar de Turkse Luchtmacht gegaan.

    groeten,
    Hans Mauer

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flight Bekijk bericht
    Was de T-33 niet de M-8? De M-6 is naar de Turkse Luchtmacht gegaan.

    groeten,
    Hans Mauer
    Hans,
    Klopt, het was de M-8.
    Herman

  6. #6
    Wilbrink Guest

    Standaard

    Beste Petra,

    In het proces van zoeken naar de naam van een vlieger die met mijn vader Henk Wilbrink heeft gevlogen stuit ik op jou bericht! Wat mooi dat je de foto hier hebt geplaatst. Is het mogelijk deze ook toegestuurd te krijgen?
    Alsvast bedankt.
    Vriendelijke Groet,
    Dia Wilbrink

  7. #7
    PetraCNR Guest

    Standaard

    Hallo,
    Iedereen bedankt voor het reageren.
    Jan, ik zal de foto naar je e-mailadres sturen.
    Mijn moeder heeft ook nog een tweede foto, waar Ton Helders op staat en waar zijzelf ook op staat. Wie er verder nog bij opstaan weet ik zo uit het hoofd niet meer. Ik zal die foto binnenkort ook even scannen en mailen naar de mensen die er belangstelling voor hebben.
    Dia, zou je mij je e-mailadres even kunnen sturen, dan kan ik jou de foto ook mailen.
    Groeten,
    Petra

  8. #8
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    521

    Standaard

    Petra,

    Wil je de foto ook op het forum plaatsen? Alvast dank.

  9. #9
    Wilbrink Guest

    Standaard

    Dag Petra,

    Mijn mail adres is: diawilbrink@gmail.com

    Alvast bedankt en fijne feestdagen.

    Dia Wilbrink

  10. #10
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    521

    Standaard

    Het "voorval" van Sergeant Helders vond plaats in 1965 en niet in 1966.Zie bijgaand artikel uit "de Vliegende Hollander" van november 1965.Met vr.groet,Hans Mauer
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 23 juli 2020 om 19:56

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •