Pagina 12 van 66 EersteEerste ... 2 10 11 12 13 14 22 62 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 654

Discussie: Duitsland civiel 1919-1934.

  1. #111
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 091.
    D-937. Heinkel He 5 a - Motor: 1x Napier Lion.



    Ruud.

  2. #112
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 092.
    D-1881? Volgens de verkoper is dit de D-1887. Die registratie is van een BFW M 23 c en dat klopt dan niet omdat die een gesloten cockpit had.
    Dit lijkt mij een BFW M 23 b. Als het laatste cijfer een 1 zou zijn wordt dit de D-1881 en dat is inderdaad de registratie van een b-uitvoering.



    Ruud.

  3. #113
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 093.
    D-1395 (op Flugplatz Dillingen). Daimler L 20 B I - Werknr: 75 - Motor: 1x Daimler F 7502 - Registratiedatum: mei 1928 - Eigenaar: W. Bellwidt, Frankfurt/M. / Mei 1930: Luftdienst Mittelrhein, Wiesbaden-Mainz - Februari 1932 naar het buitenland.



    Ruud.

  4. #114
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 094.
    D-2295. Prototype van de Focke-Wulf Fw 47 (ook wel "Höhengeier" genoemd). Dit prototype heette eerst nog A 47, na de fusie van Albatros met Focke-Wulf, onder druk van de toenmalige regering,
    werd dit Fw 47 - Werknr: 121 - Motor: 1x Argus As 10 - Registratiedatum: juli 1932 - Eigenaar: Zentralstelle für Flugsicherung / Febr. 1934: Reichsamt für Flugsicherung.
    Dit was een meteorologisch vliegtuig voor de "Wetterflugdienst".



    Ruud.

  5. #115
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 095.
    D-1461. BFW U 12 a (voorheen Udet U 12 a "Flamingo") - Werknr: 398 - Motor: 1x Siemens & Halske Sh 11.
    Registratiedatum: aug. 1928 - Eigenaar: DVS GmbH / Nov. 1929: "Sturmvogel", Berlijn - Juni 1930 vernield.
    Sturmvogel was een "Flugverband der Werktätigen" in Berlijn-Tempelhof, opgericht in april 1929. Zij had sterke banden met de SPD. Snel groeide zij uit tot een zeer belangrijke vliegsportbeweging (ook buiten Berlijn) vóór 1933: 1930 waren er 149 plaatselijke afdelingen lid, een jaar later 190. In 1932 werd het aantal leden opgegeven als 20.000 met daaronder zeer prominente vliegers zoals Ernst Udet (!!!), Gerd Achgelis en Gerhard Sedlmeyr. In april 1933 moest Sturmvogel zijn werkzaamheden beëindigen (Herr Schicklgruber en zijn bende was aan de macht gekomen) en materiaal en vliegtuigen werden aan de DLV en gedeeltelijk aan de HJ (Hitlerjugend) gegeven.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 30 oktober 2014 om 15:06

  6. #116
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 096.
    D-160. LFG V 13 (LFG = Luftfahrzeug-Gesellschaft mbH, Stralsund) - Werknr: 85 - Motor: 1x Benz IV.
    Eigenaar: stand februari 1928: Aero Sport, Warnemünde - Februari 1929 naar het buitenland.
    Luftfahrzeug-Gesellschaft ? Wikipedia

    Zie ook Rob Mulder's site voor LFG V 13 toestellen in Noorwegen: LFG V 13 and V 130 Strela in Norway European Airlines



    Ruud.

  7. #117

    Standaard

    Hoi Ruud,
    naar aanleiding van je opmerking ergens anders op deze site:
    "Ik heb een groter "probleem" met de telkens weer veel te groot geplaatste afbeeldingen op deze site waardoor ik me wezenloos heen en weer schuif."
    Als ik zo'n te grote foto in z'n geheel op mijn scherm wil hebben, verklein ik het zoomniveau van Explorer naar een percentage onder de 100%, bijvoorbeeld 75% of 50%. Dit doe je rechtsonder in het beeld. Met de mogelijkheid aangepast, kan je zelf een % instellen. Als je weer terug wil naar de normale weergave, gaat dit met één muisklik op de 100%.
    Mogelijk wist je dit al, maar ik dacht voor het geval je het niet kent ....
    Groeten, Rik

  8. #118
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Angel.

    Ik gebruik als Mac-er geen Explorer maar Safari, dat is verder niet van belang.
    In de "Gebruikersinstellingen" en daarna "Opties wijzigen" van deze site heb ik bij "The Image Resizer" de "Image width" op 1200 en bij de "Image Height" 800 ingesteld.
    Dat is voldoende om afbeeldingen netjes op mijn 24'' monitor te krijgen.

    Zelf plaats ik over het algemeen met 1150 pixels breed. Dat wordt kleiner indien het een staande foto is, dan pas ik de hoogte aan op
    plm. 790 en dat ziet er niet slecht uit (vind ik). Als je één zijde aanpast dan gaat de andere zijde proportioneel mee.
    Echter het schijnt dat een aantal plaatsers hun afbeeldingen niet plaatsen d.m.v. de "paperclip" en het daarnaast staande driehoekje.
    Dat is denk ik de crux dat een aantal afbeeldingen "van het scherm lopen".

    Blijkbaar weet een aantal mensen ook niet hoe ze bij hun afbeeldingen zelf het aantal pixels kunnen terugbrengen vóór het plaatsen.
    Dat kan in een aantal programma's of zelfs al bij het scannen.
    Wanneer ik iets plaats dan bekijk ik het resultaat eerst in "Voorbeeld van bericht" om het resultaat te kunnen beoordelen (en evt. corrigeren)
    en pas daarna stuur ik het verder d.m.v. "Reactie versturen".

    Er staat wel op de site dat je bij te grote afbeeldingen Arjan kunt waarschuwen die het dan corrigeert maar je kunt slecht voor elke gebeurtenis hem daarmee belasten.
    Misschien iets voor de moderatoren? Bij het constateren meteen de afbeelding verkleinen? Of hebben ze daar de mogelijkheden niet voor?

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 3 november 2014 om 01:21

  9. #119
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 097.
    D-36. LVG C VI - Motor: 1x Benz IV - Eigenaar: DLR, Berlijn.
    Voor de oude militaire versie zie filmpje onder de foto.



    http://www.youtube.com/watch?v=QwiZpyAjAos
    Mvg,
    Ruud.

  10. #120

    Standaard

    Ruud,

    Wat betreft foto 097. De LVG C VI "D-36".

    Weet jij wat meer over dit vliegtuigtype (overdekte uitvoering voor passagiers) in het algemeen?
    Ik kan niets specifieks vinden op internet. Wel kom ik een verwijzing in de "Jane's encyclopedia of aviation" tegen dat er C VI's omgebouwd zijn na WWI voor passagiersvervoer. Hier worden deze kisten echter LVG K.I (Kurier-Express) en P.I Limousine genoemd.

    Wat mij opvalt aan de foto is de vorm van het roer. Bij de 'normale' LVG C VI loopt de voorkant van het staartroer halverwege schuin weg naar boven. Het vliegtuig op de foto toont een roer waarvan de scheiding tussen het roer en de staart horizontaal loopt. (Heb ik dit een beetje duidelijk omschreven??)

    Mvg, Boris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •