Pagina 5 van 5 EersteEerste ... 3 4 5
Weergegeven resultaten: 41 t/m 43 van 43

Discussie: Bristol Mercury VIII gegevens

  1. #41
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.929

    Standaard

    Het verbaast me dat 'ie zo laat na het starten nog rookt, maar het is een eigenschap van een stermotor. Bij een stermotor (radial-engine) hangen onvermijdelijk de onderste cylinders op hun kop. Daar loopt dus olie in. Bij het starten veroorzaakt dat witgrijze rook. Je zult het dus vaker zien bij stermotoren die langer stilgestaan hebben. Er was bij deze Gladiator zo weinig rook, dat die motor die dag al eerder gedraaid had.
    Ik heb in FS2004 wel kisten gehad die even roken bij start-up (en niet alleen radials). Ook b.v. de Spitfire en de DC-6, die vlammetjes laten zien uit de uitlaten. Toevallig heb ik daar een paar jaar geleden nog een screenshot van gemaakt:



    En als het in FS9 al lukt, dan zou het ook in FSX moeten zitten

  2. #42
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Aha, dat werpt wel wat licht op de zaak! Bedankt!
    Normaliter heeft een verbrandingsmotor in FSX sowieso een effect eng_start, maar ik vermoedde dus dat er ook rook optreedt zodra de gashendel wat sneller naar voren wordt geduwd (althans, dat vermoedde ik). Daar lijkt het nogal op als je kijkt hoe de Gladiator wegrijdt.

  3. #43
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.929

    Standaard

    Dat klopt in dit geval inderdaad. Hij had na de start ook alleen nog maar stationair gedraaid en blijkbaar was 'ie nog 'niet schoon'

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •