Pagina 1 van 5 1 2 3 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 43

Discussie: Bristol Mercury VIII gegevens

  1. #1
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard Bristol Mercury VIII gegevens

    Hallo allemaal,

    Voor mij D.21 ben ik op zoek naar bepaalde gegevens over de Bristol Mercury VIII, zodat het toestel natuurgetrouw gevlogen kan worden in FSX. Alleereerst wil ik graag weten wat de max en min inlaatdrukken zijn. FSX vraagt namelijk om een max_design_mp en min_design_mp. Wie helpt mij verder?

    Alvast bedankt!

  2. #2

    Standaard

    Hoi Kaasjager, de max en min inlaatdrukken kon ik zo snel niet voor je vinden, maar op
    Aviation History - Browse the History of Flight from 1909 staat wel heel veel over de Mercury's
    Succes.

  3. #3
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Maximum Take-Off : Boost level 5 lbs/sq inch at 2750 RPM

    Maximum Continous Cruise : Boost level 3.5 lbs sq inch at 2400 RPM


    Let wel de engelsen nul boost is 1 atmosfeer ! en geen absolute inlaatdruk

    5 Psi = 0.34 Ato --> Inlaatdruk = 1.34 Ato
    3 Psi = 0.20 Ato --> Inlaatdruk = 1.20 Ato


    Minimale inlaat druk lijkt mij niet erg relevant maar dat zal ongeveer 0.2 Ato zijn.

  4. #4

    Standaard

    Met een inlaatdrukmeter in inches MAP komt dat neer op 40" voor take off.
    En 36" MAP voor Maximum Continuous.

    Dan was er ook nog METO power, Maximum Except Take Off,
    en Military Power.
    Hoe die lagen ten opzichte van Max Cont ben ik sinds mijn R-1820 tijd vergeten...

    Tracker

  5. #5
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Allen bedankt Ik ga mijn best doen deze gegevens te verwerken!

  6. #6
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Wederom, enkele vragen:

    Had de Bristol Mercury VIII van de D.21 de beschikking over carburetor heat?

    Naar ik begreep werd de D.21 uitgerust met een Hamilton Standard constant speed propeller van 3.15 m diameter. Echter, de propeller kon wel versteld worden van 'Kleine spoed' naar 'Grote spoed'. Hoe zit dat? Spreekt dit elkaar tegen? Of was de propeller in staat zich een constante spoed te geven rond de twee instellingen? Ik weet hier eigenlijk te weinig vanaf

    Alvast bedankt!

  7. #7
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    931

    Standaard

    Ja, de Bristol Mercury bezat voorverwarming ( Carb Heat )

    Verder neem ik aan dat alles hetzelfde was tussen de G1 en de D21

    Mengsel bediening, alleen "Normaal" en "Arm" verder was de Carburateur automatisch. Dus alle vliegbewegingen behalve "Kruisen" op stand "Normaal"

    Stationair Sproeier Handel om motor uit te zetten

    Dan de Propeller. Er is geen verschil ( bij de Hamilton Standard Counter Weight ) tussen een Constante spoed en een verstelbare propeller. Het verschil zit hem in een regulateur aan de motor bij een Constante spoed versie. Kennelijk was deze nog niet voorhanden van Hamilton voor een Bristol Mercury en is er gekozen voor een verstelbare spoed. Motorolie druk werd door een kraan wel of niet via de krukas naar de propeller geleid.

    Vergeet ook niet dat de mercury een 0.572 schroefvertraging had !

    Maximale Spoed 36.5 deg
    Minimale Spoed 28.5 deg

  8. #8
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt Pim, ik ga het verwerken! Gelukkig heb ik hier een tweetal mooie, dikke boeken over de G1 liggen, waar ik blijkbaar ook wat uit kan halen

  9. #9
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Deze week heb ik het programmaatje RealEngine 1.4 gedownload. Dat is een uitbreiding voor FSX die een realistischer motorgedrag geeft. Via een schermpje kun je daar ook zien hoeveel RPM de motor heeft, wat de inlaatdruk is, temperaturen maar ook het vermogen in PK.

    Zowel toeren als inlaatdruk waren prima in orde! Maar bij vol gas, ging de motor naar 200% vermogen! Dan sta je wel raar te kijken

    Wat bleek nu? In de motorinstellingen van de D.21 had ik turbocharger op 1 gezet, dwz dat er turbocharging beschikbaar is. Vervolgens de hier eerder genoemde inlaatdrukken ingevoerd (40").

    Het blijkt zo te zijn dat de gevraagde inlaatdruk niet de totale inlaatdruk is, maar extra (door turbocharging). Dus mijn inlaatdruk was precies 29.92 inch te hoog

    Vliegt wel leuk hoor, met 1600 pk!

  10. #10

    Standaard

    Mooi werk, maar ik moet even op één punt het enthousiasme temperen...

    Een instrument dat het vermogen aangeeft in PK's behoort niet tot de mogelijkheden.

    Het blijft bij manifold pressure, gecombineerd met RPM.
    Het eindresultaat in PK's is de vlieger nooit bekend geweest.

    En dat wil niemand ook weten; het is niet relevant in een gevecht...

    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •