Pagina 20 van 58 EersteEerste ... 10 18 19 20 21 22 30 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 191 t/m 200 van 579

Discussie: Marktplaats - Te koop aangeboden

  1. #191

    Standaard

    Hallo Jan,

    Blijkbaar zijn de meningen verdeeld Ik ben zelf ook verzamelaar van Nederlandse militaria en heb onder andere 4 LVA uniformen. Heb zelf nogal een tik kwa uniformen van de LVA en als ik zeker had geweten dat deze origineel was had ik hem meteen gekocht daar ik ook bekend ben met de verkoper. Nu wil ik niet zeggen dat mijn mening heilig is, daar is iedereen natuurlijk vrij in.

    Het lijkt trouwens ook dat de wing los op de jas zit gezien de schaduw die er aan de bovenkant zit.

    Momenteel zit ik in een verbouwing van de verzamelzolder dus ik kan ook niet 1 2 3 bij mijn boeken om te kijken of ik een foto heb van Simon Thomas in zijn zwarte pak.

  2. #192

    Standaard

    En dan vergeet ik nog te vermelden dat de waarnemerswing in mijn ogen ook niet goed is. Vleugels zijn veels te dik. Kijk maar eens op leger1939-1940.nl bij de vlieger. Even op het zwarte pak klikken en dan zie je een goeie vooroorlogse waarnemers wing.

  3. #193
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Kijk, dit noem ik pas een uitleg, bedankt Alex.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  4. #194

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Alex Bekijk bericht
    En dan vergeet ik nog te vermelden dat de waarnemerswing in mijn ogen ook niet goed is. Vleugels zijn veels te dik. Kijk maar eens op leger1939-1940.nl bij de vlieger. Even op het zwarte pak klikken en dan zie je een goeie vooroorlogse waarnemers wing.
    Hoi Alex,

    Op onderstaande link kan ik geen vliegeruniform met wing vinden, kan het zijn dat ik verkeerd gezocht heb?
    Het Nederlandse Leger 1939-1940: uniform en uitrusting

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #195

    Standaard

    Klopt. Ik krijg de link niet gekopieerd. Als je bij uniformen bent moet je op het plaatje van de vlieger klikken. Deze komt dan links in beeld te staan en dan moet je op de kraag klikken. Dan schakelt hij door naar het zwarte pak en zie je ook een vooroorlogse waarnemerswing staan.

    Alex

  6. #196

    Standaard

    Hoi Alex,

    Dank voor de tip, heb de waarnemers wings nu kunnen zien. Wat me opvalt is dat niet alleen de vleugels op het jasje dikker zijn maar ook geheel anders dan op het jasje op de leger39-40 site. Daar maakt de W deel uit van de vleugel terwijl op het "verdachte" jas" de W geheel los is van de vleugel.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 20 oktober 2014 om 18:29
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #197
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Luftwaffe: Arado 66C instrumentenpaneel

    Super mooi ORGINEEL Arado 66C instrumentenpaneel met ongeveer 90 procent van de orginele verf restererend. De instrumenten zijn meestal nog wel te vinden, maar de orginele instrumentenpanelen zijn ongeloofelijk zeldzaam. Bijgelevert zijn 2 bodemvondst instrumenten.
    Dit is GEEN KOOPJE mag weg voor 450 euro, anders blijft hij in de eigen collectie. Bij serieuze interesse graag een mailtje, onzinbieders blijf weg !

    Helmond, Noord-Brabant

    ? Luftwaffe: Arado 66C instrumentenpaneel TOP - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  8. #198

    Standaard

    Even terugkomend op de discussie over de originaliteit van het tenue van Simon Thomas. Ik stoor me er een beetje aan dat er te snel een bijzonder item als dit, in het hoekje van "verdacht" wordt plaatsen, zonder wezenlijke argumentatie.

    De opmerking die geplaatst is ten aanzien van de wing, als dat deze twijfelachtig is, gaat niet op. Ten aanzien van stoffen wings zijn er net zoveel variaties als er kleermakers en borduurders waren. Ook ten aanzien van metalen wings zijn er vele variaties. Pas na de oorlog is er een "standmodel" gekomen voor de (metalen) wings, voor die tijd voldeed een redelijk summiere beschrijving uit een ministrieel besluit, met als gevolg een grote varieteit in zowel vlieger als waarnemer wings.

    De wing op de foto lijkt sterk op exemplaren uit mijn verzameling, zowel los als opgenaaid op het uniform. Ik voeg een foto toe (eigen verzameling) van Majoor (later Luitenant Kolonel) -Waarnemer L.A.M. Koppert in dit tenue, en een foto van het desbetreffende tenue (ook eigen verzameling). De achterzijde (ik heb daar nu geen foto van) is identiek aan het tenue van Simon Thomas

    Ook het feit dat dit tenue schouderstukken heeft, is geen disqualifier. Het tenue stamt uit 1923, en het lijkt me standaard voor het Nederlandse Leger in die tijd. Simon Thomas heeft duidelijk het tenue doorgedragen en in de loop der tijd aangepast.

    (moderator: enigszins off topic en mischien beter als een nieuwe thread wordt aangemaakt?)
    Laatst gewijzigd door FrederikP; 20 oktober 2014 om 22:44

  9. #199

    Standaard

    Blijkbaar zijn de meningen sterk verdeeld

    Ik blijf echter bij mijn oordeel dat ik sterke twijfels heb bij dit jasje en heb daarom ook geen poging gewaagd om deze over te nemen. Ik deel wel je mening dat er zeer veel variaties waren maar het totaal plaatje klopt in mijn ogen niet. Maar wat ik al eerder aangaf: iedereen staat daar vrij in en moet zelf weten wat hij met zijn centjes doet.

    Alex

  10. #200
    Geregistreerd
    1 april 2011
    Locatie
    Noord-Holland
    Berichten
    522

    Standaard

    Ik feliciteer FrederikP met zijn mooie aankoop met zelfs de naam vermeld in het kledinglabel.
    Ik heb in de discussie geen enkel valide argument gehoord waarom het jasje "twijfelachtig" zou zijn.
    Dat de wing "los" op het jasje is bevestigd, kwam heel vaak voor. Niet iedere officier had zijn wing of stafbrevet laten borduren. In mijn LVA collectie heb ik veel verschillende varianten stoffen en metale vlieger- en waarnemerwings.(Wat Alex met een "goeie" waarnemerswing bedoelt begrijp ik dus niet). De bewijzen hiervoor zijn gemakkelijk aan te tonen, getuige de talrijke foto's van desbetreffende LVA-ers.
    J.C.M. Simon Thomas was in 1940 reserve-majoor-waarnemer en had deze rang al per 1-8-1928. Op 1 juli 1924 was hij kapitein en heeft dus 11 jaar moeten wachten op een bevordering, ook dat was in die tijd niet ongebruikelijk, sterker nog: er waren officieren die 14 jaar of langer op hun promotie moesten wachten. (bron: Naam- en ranglijst 1940)
    Wat Alex met "totaalplaatje" bedoelt is voor mij een raadsel.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •