Pagina 21 van 58 EersteEerste ... 11 19 20 21 22 23 31 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 201 t/m 210 van 579

Discussie: Marktplaats - Te koop aangeboden

  1. #201
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Een foto van DC-3's bestemd voor de KLM, nog bij de fabriek:

    1937 Press Photo Men Working on Airplanes at The Douglas Aircraft Factory | eBay

    Mocht iemand deze foto interessant vinden, ik koop al bij deze verkoper - we zouden dus een afspraak kunnen maken om verzendkosten te besparen!
    Graag een pb om iets af te spreken!
    Groeten,
    Edwin

  2. #202

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door flight Bekijk bericht
    Ik feliciteer FrederikP met zijn mooie aankoop met zelfs de naam vermeld in het kledinglabel.

    Voor de duidelijkheid: ik ben niet de koper van het tuniek van Simon Thomas! Het door mij afgebeelde tuniek (in mijn collectie) is van Lt Kol Koppert (zie ook de 2 sterren op de kraag i.t.t. Simon Thomas -als majoor - met 1 ster!

    De beide foto's laten duidelijk een opgenaaid waarnemer embleem zien, een zelfde variant als die van Simon Thomas. Goed mogelijk dat deze emblemen beiden van dezelfde kleermaker komen (in Utrecht)


    Koppert was commandant van 3 LVR ( depot troepen en opleidingen) en garnizoens commandant Soesterberg. In Mei 1940 was hij in Rotterdam.
    Laatst gewijzigd door FrederikP; 21 oktober 2014 om 11:12

  3. #203

    Smile

    Hallo flight,

    Als je mijn reacties hebt gelezen dan weet je wat ik bedoel met het totaal plaatje. Ik oordeel op wat ik zie op de foto's en ik zou de jas niet in mijn collectie hebben voor de prijs van een veldgrijs pak.

    Losse wings kwamen heel regelmatig voor, inderdaad zowel stoffen als metalen. Blijkbaar ben ik wel de enige die het vreemd vind dat een wing boven op de lusjes voor de medaille spange gezet wordt. Door verbouwing kan ik nu niet bij mijn naslagwerken maar ik vraag mij ook af of Simon Thomas wel naar de Hogere Krijgsschool is geweest als reserve officier.

    Ik blijf bij mijn mening dat de jas niet klopt. Iedereen is daar uiteraard vrij in. Even goede vrienden.

  4. #204

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door FrederikP Bekijk bericht
    . Ik stoor me er een beetje aan dat er te snel een bijzonder item als dit, in het hoekje van "verdacht" wordt plaatsen, zonder wezenlijke argumentatie.
    Hoi Frederik,

    Ik denk dat je toch met een kritisch oog naar zulke aanbieding moet kijken, er wordt inmiddels van alles nagemaakt/geknutseld omdat mensen bereidt zijn veel te betalen voor zulke zaken. Van uniformen heb ik geen kennis, van vliegtuig instrumenten wel. Als je ziet hoe vaak daar, voornamelijk Duitse, instrumenten nagemaakt worden dan wordt je vanzelf een beetje schuw!
    Overigens vond ik op een ander forum nog een interessante discussie over een LVA uniform jas, leek echt maar bleek uiteindelijk toch een vervalsing. zie: https://wo2forum.nl/viewtopic.php?f=82&t=35854
    Dat wil natuurlijk niet zeggen dat het jasje van Simon Thomas nep is maar 100% uitsluiten kun je dat niet zonder het jasje zelf in het echt bestudeerd te hebben.

    Groet,

    Mathieu.
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 21 oktober 2014 om 13:18
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #205
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Het woII forum daar kan ik alleen maar om lachen omdat gekleuter
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  6. #206

    Standaard

    Dat forum is inderdaad niet meer wat het geweest is. Zitten nog wel een paar kenners maar een hoop jonge beginnende verzamelaars.

    Die jongen was ook bijna 600 euro kwijt. Hoop geld...

  7. #207
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Gasturbine turbinemotor opengewerkt RR Nimbus

    Voor scholing of decoratie
    Rolls Royce Nimbus.
    Opengewerkte motor.
    Met freepower turbine.
    Op stand.
    Komt van Wasp helicopter.

    Prijs: € 2250,-
    Inruil van alles mogelijk,

    Dronten, Flevoland

    Tel: 0620746699
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  8. #208
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Militaire Luchtvaart KNIL passant soldaat 1e klasse.

    Aangeboden: schouderpassant ML KNIL, soldaat 1e klasse (spandri) met eerste model (vooroorlogs) luchtschroef in fraaie staat. Passant is gemaakt van hbt.
    Trefwoorden: mobilisatie, knil, artillerie, cavalerie, politionele acties, meidagen 1940, indie militair.

    Heerde, Gelderland

    http://link.marktplaats.nl/m861815244
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  9. #209
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

  10. #210
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Flugzeug bergungen Holland 1944.

    Ordner met meer dan 200 A5 formulieren van meldingen over gecrashte vliegtuigen in 1944 en begin '45.

    Zundert, Noord-Brabant

    ? Flugzeug bergungen Holland 1944 - Militaria | Tweede Wereldoorlog - Marktplaats.nl
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •