Pagina 54 van 58 EersteEerste ... 4 44 52 53 54 55 56 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 531 t/m 540 van 579

Discussie: Marktplaats - Te koop aangeboden

  1. #531

    Standaard

    Mijn eerste indruk was, dat het een Sopwith 1½ Strutter was. Nu ik lees dat er ook Sopwith vliegtuigen waren, is mijn eerste indruk waarschijnlijk juist.

    Hans

  2. #532

    Standaard

    Nee, het is absoluut geen Carley.

    De cockpit is wel heel verschillend van de geïnterneerde Sopwith 1 1/2 Strutters van de LVA.

    Op blz 13 van deze uitgave van de Heemkundige kring, staat dat Duchereux op 9 september de Mierlose Molenheide bezoekt met (vermoedelijk) een Sopwith B2. (Interessante uitgave!)

    http://www.heemkundekringmyerle.nl/p...016/1-2016.pdf

    Maar ook: Op 30-11-1921 gaat zijn onderneming, na een mislukte exploitatie van ‘de Green’, failliet...


    F-ABCZ Sopwith B2 (6032)
    5.20 (94) M Duchereux, Le Bourget.
    Regd 9.24 to M Richard, Paris/Orly.
    Regd (10.27) to Societe France Aviation, Billancourt (based Orly).
    Regd to Cie Francaise d’Aviation, Boulogne s/Seine (based Orly).
    Cx/reforme 2.30.
    http://www.ab-ix.co.uk/f-aaaa.pdf



    F-ABCZ Sopwith 1.B2 6032 F-ABCZ M Duchereux /Le Bourget >PL Richard /Orly >Soc.France Aviation /Orly >Cie Francaise d'Aviation /Orly 00.05.20 94 Canc/reforme 2.30
    http://www.airhistory.org.uk/gy/reg_F-.html
    Laatst gewijzigd door Karel Kalkman; 17 maart 2018 om 20:16

  3. #533

    Standaard

    Ik zie niet direkt een verschil van de cockpit met een 1½ Strutter. Kun je dat aangeven?
    Hierbij een foto van de LA 33.

    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  4. #534

    Standaard

    Voor mij is het ook een gewone Sopwith 1/2 Strutter. Mogelijk een (ex)geinterneerde LVA kist, de S.24 in civiele handen. Foto NIMH.

    Dick
    Naam: Schermafbeelding 2018-03-18 om 07.25.10.jpg
Bekeken: 595
Grootte: 54,4 KB

  5. #535

    Standaard

    De Sopwith op de Green heeft zoals ik het zie één lange cockpit voor twee personen. De LVA Sopwith 1 ½ Strutters hebben twee afzonderlijke cockpits.
    Nu weet ik niet hoeveel waarde ik er aan moet geven, maar op internet wordt de machine een Franse registratie toegeschreven. Het lijkt me daarom geen ex LVA kist.

  6. #536

    Standaard

    Of de betreffende kist een ex-LVA machine was, is niet relevant. Het gaat om het type en dat is een 1½ Strutter.
    Als het een Franse machine was, kan het een Sopwith Hariot 1.B2 geweest zijn, een in Frankrijk door Hanriot in licentie vervaardigde Strutter. 'B2' wil zeggen voor 2 personen. Er was ook een 1.B1 voor 1 persoon, daarbij was de achterplaats afgedekt.
    De LVA had ook een Sopwith Hanriot 1.B1, de LA 45.
    Overigens is het niet zo moeilijk om de achterzitplaats wat uit te breiden als er pleziervluchtjes mee gemaakt moeten worden.

    Hans
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  7. #537
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.306

    Standaard

    Ik had hier een tekst getypt maar Hans was intussen ingegaan op de mogelijkheid van 2 passagiers.
    Mijn posting gaf eenzelfde soort tekst, daarom posting laten vervallen.

    Groet, Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 maart 2018 om 11:23

  8. #538

    Standaard

    Tot mijn verrassing is de kans wel heel erg groot dat Duchereux een LVA machine gebruikte.
    Naam: 1921-02-26 Duchereux Maastricht per vltg van Stb Sopwith.jpg
Bekeken: 537
Grootte: 111,7 KB

  9. #539
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard Duitse droptank

    Duitse droptank. In de Achterhoek neergekomen en door de lokale boer ontdaan van de brandstof en onder de grond bewaard tot na de oorlog.

    https://link.marktplaats.nl/m1265685256Naam: $_86[2].jpg
Bekeken: 561
Grootte: 95,3 KBNaam: $_86[3].jpg
Bekeken: 526
Grootte: 83,6 KBNaam: $_86[1].jpg
Bekeken: 548
Grootte: 90,8 KB
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  10. #540

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Karel1 Bekijk bericht
    Tot mijn verrassing is de kans wel heel erg groot dat Duchereux een LVA machine gebruikte.
    Naam: 1921-02-26 Duchereux Maastricht per vltg van Stb Sopwith.jpg
Bekeken: 537
Grootte: 111,7 KB
    Mooie vondst Karel!

    Duchereux heeft in totaal 4 Sopwith vliegtuigen gehad en ook daarmee gevlogen (gedemonstreerd, passagiersvluchten) in Nederland. Zowel bij de ILVO als voor zijn eigen maatschappij. Het is helemaal niet ondenkbaar dat hij een ex-LVA kist heeft overgenomen.
    In totaal heb ik in de regionale kranten drie registraties gevonden van de kisten van Duchereux:

    F-ABCI Sopwith B.2 2, Rue Porte de Venlo, Roermond (Hollande)
    c/n 1353 op naam van M. (?) Duchereux per 29 mei 1920.

    [lijst inschrijven Franse luchtvaartuigregister per 1 oktober 1931, via http://en.calameo.com/read/005116633664f4ac01b5b]
    Ambtshalve die maand en dat jaar doorgehaald.

    F-ABCL ?? ??

    F-ABCZ Sopwith 1B.2 Eerste inschrijving in mei 1920 op naam van M.
    c/n 6032 Duchereux. Verkocht in september 1924.

    In de laatste kolom de bijzonderheden rond inschrijving. De F-ABCI word in mei 1920 op de naam van Duchereux ingeschreven evenals de F-ABCZ. De derde registratie blijft een onbekende, ook het Frans luchtvaarttuigregister weet er weinig van te maken.
    Wat mij betreft is alleen de registratie van de vierde nog onbekend. Of het een ex LVA kist is geweest: de B1 was simpelweg te verbouwen naar B2 en andersom. Je zou de constructienummers daarvoor moeten vergelijken. Overigens vlogen de in totaal drie Franse vliegers die in Nederland hebben gedemonstreerd met Sopwith vliegtuigen, meest denkbaar de Sopwith Hariot (zoals Hans aangeeft in zijn post hierboven).

    Tenslotte: het is een leuke serie foto's en ik hoop dat deze serie ooit nog eens in grootformaat op dit mooie forum terecht komt

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •