Pagina 57 van 58 EersteEerste ... 7 47 55 56 57 58 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 561 t/m 570 van 579

Discussie: Marktplaats - Te koop aangeboden

  1. #561

    Standaard

    Naam: Patent.jpg
Bekeken: 615
Grootte: 43,5 KBNaam: Rupp kopie.JPG
Bekeken: 619
Grootte: 103,3 KBWat is er te zeggen over deze propeller?


    Ik ga ervan uit dat deze gemonteerd is geweest met het zgn. Rupp systeem. Daarbij zijn aan de achterzijde van de naaf vier positioneergaten aangebracht. Die lopen niet door naar voren. Met een centrale bout werd de propeller aan de motor vast gezet. Het patentblad laat zien hoe dat werkt. Lees ook: www.woodenpropeller.com/DVII.html


    Dan de gaatjes:
    Duidelijk bewijs dat er ooit een koper of messing beschermrand op gezeten heeft.
    Op de website www. woodenpropeller.com beschrijft Dave Bahnson het als volgt.


    Metal sheathing was added to some early propellers, but by 1913 there were so many fatal accidents in Europe from throwing off sheet metal that the whole practice of sheathing was nearly abandoned for some time. The need for sheathing, however, became apparent with propellers used by flying boats, so after carefully calculating and testing the methods for attaching the sheathing, the practice was re-instituted several years later. Copper, tin, and monel were all used along the tips and leading edges of many propellers. Typically, the sheathing was applied to the tips and held in place with either screws or through rivets, the exposed heads of which were then soldered and smoothed down. Sheathing has continued to be used in manufacturing of propellers to this day, although plastic and epoxy have replaced the traditional metal in most of them.


    Verder heeft deze prop aan een muur gehangen met ook die eeuwige klok of barometer in zijn naaf als decoratie.
    In mijn zoektocht naar de geschikte propeller voor de voor de Fokker aangekochte D.VII (nu in het NMM) heb ik tal van deze mismaakte propellers ontmoet.


    Tenslotte geeft deze prop een schamele indruk. Hij is deels gedelamineerd, er is een knullige reparatie aan de tip te zien, er ontbreekt en stuk hout aan de naaf en dan die brandplekken.

    Dick Funcke

  2. #562

    Standaard

    Hoi,

    Ik heb even de pdf's geplaatst in het bericht van Prudent. Om een of andere reden komen ze op hun zij te staan. Zal later even kijken hoe ik dat kan wijzigen.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #563

    Standaard

    Afbeeldingen staan inmiddels goed.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #564

    Standaard

    Leuk voor in de tuin of op balkon: https://link.marktplaats.nl/a1394609015
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #565

    Standaard

    Het lijkt mij sterk, dat dit model een windtunnelmodel is. Die zijn veel nauwkeuriger gemaakt, en veel strakker. Een gadget voor een feest is meer voor de hand. Maar dan is hij wel zwaar, hoor. Maar liefst 600 kg. En dan moet je 'm de volgende dag nog opruimen ook!

  6. #566
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foutje
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 2 december 2021 om 21:09

  7. #567
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Foutje
    Geef niet, gebeurt bij de beste
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  8. #568
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Fijn dat je ons nog niet vergeten bent Verbeek.

    Groet Ruud en "stay safe".

  9. #569

  10. #570

    Standaard

    Wat zou dit zijn: https://www.marktplaats.nl/v/verzame...t-320-squadron
    Een ieder geval niet in een vliegtuig gebruikt aangezien er een waterpas op zit.
    Als het regent in mei is april voorbij.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •