Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: Boeken Meteors

  1. #1
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard Boeken Meteors

    Tip voor de liefhebbers van de Gloster Meteors.

    De box met 4 boeken "Alle paarden van Apollo"van Aart van Wijk zijn nu bij Geromy bv. te verkrijgen voor € 40,00 i.p.v. € 160,00
    Ik heb ze net binnengekregen en met grote verbazing doorgebladerd.
    266 Meteors MK IV, MK VII en MK VIII passeren de revue en ze zijn allemaal in
    een periode van gemiddeld nog geen 10 jaar afgeschreven door veroudering of crashes, waarbij 52 piloten het leven lieten.

    Zonder meer de moeite waard om aan te schaffen, zeker voor deze prijs.



    Ger.

  2. #2
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Goeie tip!

  3. #3
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ligt bij de polare outlet store (voormalige de slegte) in Leiden voor 25 euro. ze hebben er twee, ga morgen een van de twee halen aangezien ik vandaag 2.50 te weinig bleek te hebben.
    Gr,
    Sander

  4. #4

    Standaard

    Ik heb ze een paar maanden geleden bij Polare in Rotterdam aangeschaf voor € 50 en het Paard van Phaëthon voor € 12,50
    Van beide lagen er dit weekend nog enkele, het weekend daarvoor heb ze ook zien liggen in Den Haag.

  5. #5
    Geregistreerd
    11 mei 2014
    Locatie
    Son
    Berichten
    8

    Standaard

    Heb de boeken natuurlijk ook omdat ik van 1952 tot 1954 met en bij de Meteor Mk4; Mk7 en Mk8 gewerkt heb (JVS, 326, 328)
    Wie van de "oudjes" schrijft eens iets over deze tijd?

  6. #6

    Standaard

    Hoi Wimson,

    Welkom op het forum! Wat voor werk deed jij dan aan de Meteors?

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7
    Geregistreerd
    3 oktober 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    230
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Wimson, van harte welkom!
    Heb je dan ook het losse deel, "Het Paard van Phaëthon"?
    Dit hele deel, los van de 4 delen van "Alle Paarden van Apollo" staat vol van ervaringen van oud-vliegers van alle Meteor squadrons en de JVS/JVO in de periode 1948-1959.
    Er zijn geen Nederlands boeken, waarin zoveel persoonlijke ervaringen met één kist worden beschreven als de gehele serie over de Meteor van Aart van Wijk.
    Ik denk, dat alles besproken is tot in detail en jouw periode komt ook ruim aan bod. Wellicht wil je zelf op dit forum, jouw persoonlijke ervaringen hier aan toe voegen.
    Ger.

  8. #8
    Geregistreerd
    11 mei 2014
    Locatie
    Son
    Berichten
    8

    Standaard Meteors

    Ja, ik heb alle boeken(5) van Aart van Wijk, die trouwens van een veel latere tijd is.
    De voorgeschiedenis laat ik nog even zitten, maar ik ben geëindigd als VM1 bij 328 Sqn op Soesterberg in 1954. Voordien Woensdrecht, Gilze, Deelen, Twente en Leeuwarden.
    Heb natuurlijk veel van de vliegers gekend en aan veel van de toestellen die Aart beschrijft gesleuteld. In veel oude form.700ds moet mijn paraaf nog staan.
    Jammer is dat hij vrijwel geen aandacht (ook bijna niet zijdelings) heeft besteed een alle mensen die er voor zorgden dat ze in de lucht bleven.
    Op een reactie mijnerzijds werd negatief gereageerd.

  9. #9
    Geregistreerd
    13 februari 2012
    Locatie
    Molenschot
    Berichten
    77

    Standaard

    Beste Wimson,

    Zag in uw bericht over de Meteor dat u voor 1954 nog op Gilze-Rijen heeft gezeten. Zou daar graag met u over in contact komen.

    m.vr.gr.

    Benno

  10. #10

    Standaard

    Beste Wimson,
    Ik heb oude herinneringen over Deelen staan onder het topic 'Lets Deelen'.
    De foto's stammen uit '52 -'53.
    Marine en LSK gemengd.

    Verder heb ik onder 'hemelvaartsdag, een eenmalige thread' in #4 het nodige gezegd over het belang van de niet-vliegers aan boord, en de verheerlijking van de bestuurders.

    Ik hoop mijn collega van Wijk op dat punt een beetje te verbeteren...

    Tracker.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •