Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 18

Discussie: Pander & Zonen

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard Pander & Zonen

    Hallo

    Is er iemand die weet of er ooit iets in druk is verschenen over de fabricage bij Pander & Zonen ("Sitz" Den Haag) van 555 exemplaren SG 38 (= Schulgleiter 1938) zweefvliegtuigen voor de duitsers?

    Ruud.

  2. #2

    Standaard

    Als ik me niet vergis stond er een paar jaar geleden een stuk over deze zweef toestellen gebouwd bij Pander in de verenigde vleugels.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  3. #3
    Geregistreerd
    15 maart 2010
    Locatie
    Noord-Brabant
    Berichten
    99

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mathieu Bekijk bericht
    Als ik me niet vergis stond er een paar jaar geleden een stuk over deze zweef toestellen gebouwd bij Pander in de verenigde vleugels.

    Groet,

    Mathieu.

    Hallo
    In Verenigde Vleugels Jan 2007 staat een stuk over Pander. Echter word er weinig aandacht aan de SG 38 besteed.
    Groeten Peter

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Laatst gewijzigd door Verbeek; 15 januari 2014 om 18:27
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  5. #5
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Dank je wel Verbeek. Bij de LHS kom ik in ieder geval 1x per maand en soms nog een keertje tussendoor en ik ga er, waarschijnlijk deze week nog, weer langs. Heb het boek daar menigmaal zien liggen (had er nu niet aan gedacht) maar altijd waren er anderen die voorrang kregen. Ben benieuwd of er iets in staat over de SG 38 dat meer dan 2 regels bevat. Het is tenslotte geen heel dikke pil.
    Bedankt voor het meedenken.

    Groet,
    Ruud.

  6. #6
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Ruud, ge heb een pb (van mij :- )
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  7. #7

    Standaard

    Ruud, een paar maanden geleden stond er in Luchtvaartkennis een artikel over de activiteiten van Pander over de Duitsers. Maar het was misschien een vervolgartikel dat meer over Schneekufen ging. Ik kan het voor je nakijken en eventueel scannen.

    Peter

  8. #8
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Hallo Peter.

    Maak gaarne gebruik van je aanbod als het over de SG 38 gaat maar ook als het Schneekufen betreft. Het lukt me maar niet om 2e hands Luchtvaartkennis uitgaven te bemachtigen.

    Er is in Nederland tijdens 40-45 toch meer gebouwd voor de duitsers dan de meesten weten. Misschien juist daarom nooit uitgebreid in druk belicht? Aviolanda en zijn Do 24 is wel bekend, Fokker met de Bestmann al minder en over de SG 38 en de DFS 230 al helemaal niet. En dan nog niet te spreken over het kleine spul en de reparaties. Ik wou dat daar eens een goede alles omvattende publicatie over verscheen. Of heb ik die reeds gemist?

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 januari 2014 om 13:42

  9. #9
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    Had je nog wat aan mijn pb, Ruud?
    Laatst gewijzigd door Verbeek; 17 januari 2014 om 12:39
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Hallo Verbeek.

    Alle berichten over luchtvaart zijn bij mij welkom. Ik volg het modelbouwen wel maar ik doe het zelf niet meer. Te weinig tijd om dat ook nog te onderhouden. Maar bij mijn bezoeken aan de Luchtvaart Hobby Shop, staat zaterdag op het programma, loop ik altijd door de modelbouwafdeling en kijk mijn ogen uit.
    Dus wederom bedankt voor het meedenken.

    Ben ook steeds op zoek naar minder bekende titels over de Nederlandse luchtvaart. Zal er best wat gemist hebben omdat ik in het begin van mijn verzamelen meer bezig was met Luftwaffe en Rusland hoewel ik dat inmiddels aardig heb "ingehaald". Maar ja, soms ontsnapt er wel eens iets aan een speurende verzamelaar. Waar blijft de tijd! Volgend jaar verzamel ik dus 60 jaar luchtvaartboeken. Plotseling voel ik me oud.

    Groet,
    Ruud.

    P.S. Wat heeft je interesse in luchtvaartboeken buiten Wereldoorlog 1? Ik meen me te herinneren dat ook jij flink wat Luftwaffe had staan in je Billy's zoals een aantal van Prien.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 17 januari 2014 om 14:16

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •