Weergegeven resultaten: 1 t/m 2 van 2

Discussie: RAF foto 1957

  1. #1

    Standaard RAF foto 1957

    Ik vloog vroeger regelmatig met buitenlandse gezagvoerders die waren blijven hangen bij KLM na de oorlog.
    Zo ook met een Engelsman die B 24 Liberator had gevlogen naar Kunming over de Himalayas, 'The Hump',
    vanuit o.a. RAF Butterworth, bij Penang in Malasia, aan de Westkust.

    Hij zat vol verhalen als we er weer langs vlogen; het liep daar voor de destijds 21-jarige maar net goed af.
    Een brandende buitenmotor, en niet heel veel vliegervaring op dat gebied.

    Toen we tijdens een andere vlucht ergens arriveerden op 3 motoren, ja het kwam echt voor, liet hij zien dat
    hij dat kunstje nu beter beheerste.
    Blij met de KLM simulator training!

    Zodoende bezocht ik vanmiddag de Wiki-geschiedenis van het veld, dat nog steeds militair actief is.

    Daar was een alleraardigste foto te zien die werd gemaakt voor en door No 45 Squadron, dat daar
    in 1957 rond vloog met Venoms.

    Ik heb heel wat groepen vliegtuigen in rij en gelid gefotografeerd gezien, maar deze opstelling is nieuw voor me.

    De vliegtuigen staan niet alleen in een perfecte cirkel, exact om de 30 graden geplaatst, maar de mannen in het
    centrum 'doen' een heel mooie 45!

    Het was een mooi plan, en een mooie uitvoering ook.
    Jammer alleen dat men zich niet van te voren heeft gerealiseerd dat het platform zelf er wat slordig bij lag...

    Er is nu veel 'apron' tegen aan gelegd, maar de oude glorie ligt er nog steeds.

    Ik vond het zomaar een bijzondere foto.






    Tracker.

  2. #2
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.567
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mooi Tracker, en bedankt voor het delen! Volgens mij worden veel platforms gewoon heel lang gebruikt, klopt dat?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •