Pagina 2 van 6 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 54

Discussie: 1/144 MVK de Mok

  1. #11

    Standaard 1/144 MVK de Mok

    Maquettes zijn er in soorten en maten.

    Op de Dubai Airshow 2009 werd dit 'indrukwekkende' diorama getoond.

    In tegenstelling tot alles in Dubai moet er hier iemand bij betrokken zijn geweest die heeft geroepen: "Laten we het simpel houden!"

    Daar zijn ze dan mijns inziens weer wat in doorgeschoten...

    [ATTACH]11029[/ATTACH

    Ik wens je sterkte met De Mok.

    Tracker.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 26 oktober 2018 om 15:16

  2. #12
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.934

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    "Laten we het simpel houden!"

    Tracker.
    Ik denk dat in 1959 dit echt alles was. Dat lichtbruine zal wel allemaal woestijnzand geweest zijn

  3. #13
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard 1/144 C14w

    Heb toch besloten geen 10 maar 6 te maken van die mini C14w's. Gaat toch veel tijd inzitten. De cockpit heb ik gemaakt van een 1/144 Wildcat jager, de bewerkte achtervleugels komen van een 1/144 Hellcat jager, de propellors zullen ook van deze jagers komen van 3 blads naar 2 blads. Het hoeft allemaal niet superstrak te zijn als het maar mooi word. Word vervolgd

  4. #14

    Standaard MVK de Mok/ Dubai

    Heron, je hebt helemaal gelijk met de omschrijving van Dubai Airport in '59.

    Ik heb voor mijn beurt zitten praten, maar dat zei de bovenmeester op de lagere school ook al tegen mijn ouders...

    Op die supershow in 2009 viel dit maquettetje erg uit de toon tussen al het andere geweld.
    Verder wist ik dat BOAC er al een lijndienst had gehad, en ging daarmee uit van een echt veld.
    Wat ik vergeten was dat eerst Imperial en later BOAC daar wel vlogen, maar dat deden met vliegboten! Voor 1950 was dat al beëindigd.
    Er was ook een echte BOAC-jetty. Was. Teloor gegaan.



    Het was een zanderige aangelegenheid met DC 3, Heron (!), later Viscount en F 27 van Gulf Air.
    Allemaal heel lokaal.







    Zand, héél veel héél fijn zand.





    KLM vloog er inderdaad ook niet op met de 'acht', toen, herinner ik me nu.
    Dat hield op in Bahrein, Dahran en Koeweit, die al een veel langere ontwikkeling hadden door gemaakt dan de 'young upstarts' als Dubai en Abudabu, zoals dat eerst heette.

    Midden zeventig bracht een lange baan, een platform en de jets.



    KLM ging er met de 747 op vliegen, als tussenstop op weg naar Bangkok.
    Vaak en graag geweest, er was bijna niets, maar toch was het er prettig.
    Strandje in Sharjah of Jebel Ali, en lekker eten. Oude haven en lokale markten.



    Er waren geen gates. Vertrekkend daalde je wandelend af door het 'slakkenhuis' dat rechts half zichtbaar is.
    Dan moest het per bus naar de kist, ook als het maar 100 meter was.
    Later werden dat superbussen en kilometers. Voortgang.

    In de stad en er omheen is veel veranderd. Ik was er vorig jaar nog, naar genoegen, maar mijn oude herinneringen moest ik compleet los laten, anders loopt men daar voortdurend hoofdschuddend rond...
    Verwondering alleen is niet genoeg.

    Door wat op het internet gevonden foto's te tonen hoop ik Dubai weer recht te doen; anders ziet een mens ze niet zo maar langs komen.

    Er was niets in '59, correct.
    Maar of je het nu moet halen uit de hoogste torenflat in de wereld of het grootste en duurste vuurwerk met afgelopen Nieuw-jaars gedoe weet ik niet. Ik weet het eigenlijk wél.

    Tracker.

  5. #15
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.934

    Standaard

    Om even off-topic te blijven (of kan/moet er een apart topic voor aangemaakt worden?):
    Die Heron was het eerste model Heron-1B met vast landingsgestel. Dit was de G-ANFE (c/n: 14034), die in 1953 werd afgeleverd als VH-ARB. In 1956 gekocht door Gulf Aviation en opnieuw G-ANFE geregistreerd. Verkocht in 1967. In 1968 opnieuw verkocht als TN-ABA en met die regi op 11 juli 1969 verongelukt bij Ruddervoorde in België.
    Gulf Aviation heeft een museum met o.a. een Dove, Heron en DC-3, maar die dragen nepregi's.

  6. #16

    Standaard 1/144 MVK de Mok

    Nee hoor, klaar met Dubai, terug naar De Mok.

    Alleen niet 1 op 144, maar een op een.

    Tweede van links is mijn vader aan het bastelen.

    De jaartal 1920 is wat optimistisch: hij zat toen nog op de lagere school...



    Tracker.

  7. #17
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Ik maak wel een nw topic, het gaat opeens heel ergens anders over

  8. #18
    Geregistreerd
    23 december 2010
    Locatie
    Diemen
    Berichten
    38
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bazzmann Bekijk bericht
    heb eens gekeken maar zelf printen lukt denk ik niet. ik zal rond moeten kijken, bedankt
    Je zou mevrouw Conrad 's kunnen bellen.

  9. #19
    Geregistreerd
    14 maart 2008
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    845

    Standaard

    Ik ga op zoek naar krasletters van 4mm, dat zou ook moeten kunnen.

  10. #20
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ik heb nog een partij krasletters liggen , als je me een PM stuurt met je adres gegevens dan stuur ik ze toe.
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •