Pagina 2 van 2 EersteEerste 1 2
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18

Discussie: MLD-rangen

  1. #11

    Standaard

    Beste Tracker,

    Ik denk dat de Do24K is gefotografeerd onder de brug Dordrecht-Zwijndrecht.

    Er is ook een foto van de D-AYWI met de sleepboot enige momenten later als deze afvaart richting Aviolanda in Papendrecht.

    Leon

  2. #12

    Standaard

    Ja Leon, die foto met brug had ik net gevonden op het net en kwam tot dezelfde conclusie.

    Het kan echter wel een heel andere machine zijn omdat D-AYWI een algemene burger registratie was die voor iedere Do 24 werd gebruikt om een gefingeerd burger tintje te geven aan de uitvoer naar Nederland, (tot ergens in '40).

  3. #13

    Standaard

    Dat ziet er als een leuke foto uit, Tracker, van die Do 24 onder de brug.

    Weet jij de roepnaam van de kapitein van de Karel Doorman, Johannes Gradus Stegeman?

    Hij was commandant van een Do 24-groep op Borneo, en wel een goeie geloof ik.

    Peter

  4. #14

    Standaard MLD-rangen

    Ik zal even helemaal uit mijn dak gaan voor je.



    De voornaam van de man weet ik niet, maar die zal in zijn tijd alleen door zijn vrouw zijn gebruikt....

    Ik heb hem opgezocht in het Alle-KIM-Officieren-boek-vanaf 1903.
    Daarin ben je soms snel klaar met deze of gene, zo niet met Hr Stegeman!

    Hij is een druk baasje geweest...

    Het betekent dat ik alle afkortingen van onderscheidingen moet uitschrijven.
    Zoals:

    NL Ned Leeuw
    ON Oranje Nassau
    BL Bronzen Leeuw
    VK Vlieger Kruis
    OHK Oorlogs Herinnerings Kruis 40-45
    OV Orde en Vrede
    XXX- meer dan 30 dienstjaren
    HMB&C Herinnerings medaille Bea en Claus (!)
    MIDGB Mention in Dispatches GB
    LMA Legion of Merit USA
    OD ?
    LEF Legion d'H FRA
    SON St Olaf NOR

    v.a. is Vice Admiraal---Hoger was alleen Boef Bernhard als zijnde Koninklijk...

    Dat is een borst vol aan lintjes.

    Een aantal eerlijk en moedig verdiend, een aantal aangewaaid door Adjudant v Juliana en hoge rang.

    Misschien hééft zo'n man geen voornaam!

    Tracker.

  5. #15
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.936

    Standaard

    "OD" moet "DD" zijn...
    dus misschien noemden ze hem "Donald Duck?" (niet disrespectvol bedoeld)

  6. #16

    Standaard

    Haha, inderdaad, vermelding van de voornaam is wel wat onnatuurlijk misschien. Toch is dat wel Hollandse stijvigheid, van officieren en piloten van andere nationaliteiten vind je meestal makkelijk de voornaam.

    Bedankt voor de moeite!

  7. #17
    Marineluchtmachter Guest

    Standaard

    Ik moest erg lachen om de kanonnenverzamelaar op Terschelling of zo, die op tv zei dat 'kanons' 'Helders dialect' is en dat Michiel de Ruijter gewoon 'kanonnen' zei.

    Voor de duidelijkheid: die kanonnenverzamelaar is Nico Brink en die woont op Terschelling en bij de Koninklijke Marine wordt inderdaad gesproken over "Kanons" bij meerdere exemplaren.
    Mvg,
    dick.

  8. #18
    Marineluchtmachter Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Marineluchtmachter Bekijk bericht
    Ik moest erg lachen om de kanonnenverzamelaar op Terschelling of zo, die op tv zei dat 'kanons' 'Helders dialect' is en dat Michiel de Ruijter gewoon 'kanonnen' zei.

    Voor de duidelijkheid: die kanonnenverzamelaar is Nico Brink en die woont op Terschelling en bij de Koninklijke Marine wordt inderdaad gesproken over "Kanons" bij meerdere exemplaren.
    Mvg,
    dick.
    Ik moest erg lachen om de kanonnenverzamelaar op Terschelling of zo, die op tv zei dat 'kanons' 'Helders dialect' is en dat Michiel de Ruijter gewoon 'kanonnen' zei.

    Voor de duidelijkheid: die kanonnenverzamelaar is Nico Brink en die woont op Terschelling en bij de Koninklijke Marine wordt inderdaad gesproken over "Kanons" bij meerdere exemplaren.
    Mvg,
    dick.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •