Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Raketafweersysteem in burgerluchtvaart

  1. #1
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard Raketafweersysteem in burgerluchtvaart


  2. #2

    Standaard

    Ja, wat hiervan te denken.
    Erg dat het zo ver moet komen.
    Maar als je vijanden maakt, kun je zoiets verwachten. Tegenwoordige tegenstanders hebben ook toegang tot moderne middelen en nu de wereld meer global gaat, krijg je dit soort dreigingen.
    En hoe het probleem bij de wortel aan te pakken? Ik weet dat ook niet.

    (Zomaar wat gedachten)
    Mvg, Boris

  3. #3

    Standaard

    Afgezien van tegenstanders zijn er de afgelopen decenia toch ook burger toestellen neergekomen door raketten die bij vergissing af gevuurd werden. De bekendste is waarschijnlijk de airbus van Iran Air waarbij 290 mensen omkwamen. 2 andere verdachte craches zijn een Italiaanse DC 9 en een Joegoslavische DC 9 waarbij alleen een stuwardess het kon na vertellen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  4. #4

    Standaard

    Ik zie het als de zoveelste mini-wapenwedloop die het proces van veiligheid blijvend verstoort.

    Dat de Volkskrant het bericht van de Israëlische TV nota bene overneemt 'als of er 8 recente dreigingen zijn verijdeld...', is jammer.
    Politiek gekleurde TV zenders zijn geen betrouwbare bron van informatie.
    Wij kunnen er één of anderhalf noemen, waarbij Iran Air het slachtoffer is geworden van een US Navy 'gung-ho' mentaliteit en een niet goed functionerende scheepsleiding.
    Maar acht?, nee. Fantasie, en verkeerd gevoed.

    Het bij de wortel aanpakken blijkt steeds weer niet mogelijk.
    Het blijven bouwen van nederzettingen op de grond van de buurman, die afschuwelijke meters hoge muur die nog steeds groeit in lengte...
    Het bewust onderdrukken van je naaste buur, (ja, hij heeft kuren, wie niet...).

    De hele Westerse wereld wéét dat het niet moet en niet kan, maar er is een duistere macht buitenom de politiek die het laat voortbestaan door geen echt dwingend STOP! te forceren.

    In '67 stonden we (en ik) van harte klaar om te helpen als dat moest, tijdens de zes-daagse oorlog.

    Ik ben er vaak geweest, en ook langer, uit sympathie.

    Die sympatie is al een aantal jaren tanende door o.a. de punten die ik eerder noemde.

    Een klein worteltje aanpakken is misschien het verbieden te landen, én te overvliegen, door El Al, van alle georganiseerde Europese landen.
    Dat is een stevige economische maatregel.

    Dus niet meer de Atlantic op kunnen voor een oversteek naar de States.
    Naar hun Lobby.

    Dus over Afrika, maar dat is nou net niet wat EL AL wil, óf over de Pool. maar wat als dan Canada niet mee werkt?

    Mijn plan is bij deze ingediend.

    Ook zomaar wat gedachten...

    Tracker.

  5. #5

    Standaard

    Ja, ik denk dat Tracker hier een goed punt maakt.
    Je begint inderdaad een mini wapenwedloop.
    Indien je op alle burgerkisten verdedigingsmiddelen inbouwt zullen de militairen niet in technologie achterblijven, want de afweertechnieken liggen dan binnen no time op straat. De facto zijn de afweermiddelen weer waardeloos en moeten die weer vervangen worden. Met alle civiele vliegtuigen die er rondvliegen gaat dit zeer veel geld kosten. En het lijkt uiteindelijk niets op te lossen.

    [sarcastische mode aan] Iedereen moet maar op vakantie gaan in een F-35. Die heeft voorlopig wel een up to date beschermingssysteem. [sarcastische mode uit]

    Mvg. Boris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •