Ik weet niet of Willem eerder krediet verspeelde maar ook dan vind ik de toon van Pim over lui zijn en niet lopen zeuren wel wat jammer (het zou toch ook zeuren zijn als ik stel dat een rotatiemotor feitelijk geen vliegwiel heeft, het is: "door de groteRE vliegwielWERKING VANWEGE DE MEEDRAAIENDE MOTORMASSA blijven ze langER DOORdraaien").
Kleine moeite toch om woorden opbouwender te kiezen? (en dat bedoel ik i.h.a.; niet negatief naar Pim).

Ik heb nog een 6e puntje waarom ik hoorde dat zoiets lastig vliegen is:

  • Snelheid verminderen en dalen tijdens Final door de magneten steeds aan/uit te zetten (er waren nog geen regelbare carburateurs waardoor een motor min of meer altijd met een hoog-stationair toerental draaide), levert juist tegelijk met die lage landingssnelheid groot gevaar op door abrupte torsie over de lengte as (vleugeltip kan de grond raken of een vleugel raakt overtrokken door een niet meer mogelijke correctie)

Ongetwijfeld verbeterbare verwoording mogelijk, dus ik geef een voorzetje a la Willem: "Kom maar op met jullie OPBOUWENDE commentaar hoor, want iemand moet het toch beter weten" :-)
Hans