Pagina 14 van 14 EersteEerste ... 4 12 13 14
Weergegeven resultaten: 131 t/m 133 van 133

Discussie: Spijker V-2 bouwpakket Aviodrome

  1. #131
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Het ziet er inderdaad erg fraai uit! Hans023 merkte al iets op over de kleur groen. Die vind ik zeer geslaagd. Men heeft overduidelijk goed gekeken heeft naar de Fokker C.5. En dan wel naar de tint groen die onder de huidige laag groen verborgen ligt.
    Groeten,
    Edwin

  2. #132

    Standaard

    Je zult gelijk hebben Dutchplane, onjuist geciteerd "jachtvliegtuig". Die V.2 was overigens ook al zo verouderd bij introductie maar dat verhindert niet haar belang voor het begin van de NL-luchtmacht.

    Over de kleurstelling oranje citeer ik via mijn geheime dienst: Dat is de LVA uitvoering :-) We hebben echt de foto'suitvoerig bestudeerd van MLD V.2's en dit klopt. Er zijn overigens meerdereuitvoeringen geweest qua kleuren, maar je moet een versie aanhouden. Ziebeeldbank NIMH o.a., duidelijke foto's van de C13 en C17 bijv.

    Over de kleurstelling groen hoorde ik een vrij complex verhaal over hoe en wat maar niet over onderliggende laag Edwin (wat dat overigens niet uitsluit - dat schijnt ook zo te spelen bij dat beschadigde rode schilderij in Rijks, ander onderwerp). Die know how over dat unieke, historische groen is nu gelukkig weer bij diverse mensen in Aviodrome bekend - dat zijn toch de mooie extra's die je op doet met een toestel nabouwen (over 150 jaar snijden ze nog eens het canvas open om te zien hoe bepaalde constructies/verbindingen ook alweer gedaan werden.. - want ondanks de alu buisjes is de rest wel zo origineel mogelijk nagebouwd, daarom duurde het ook zo lang).
    Hans


  3. #133

    Standaard

    Bedankt voor de foto Hans, echt een prachtige kist.

    Huub

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •