Pagina 5 van 14 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 133

Discussie: Spijker V-2 bouwpakket Aviodrome

  1. #41
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Toen het ROC in hoofdorp op de fles ging heeft Seth Roembiak een heleboel spullen overgeheveld naar aviodome .Echt fijn voor die jongens maar waar zijn al mijn vlucht recorders gebleven en instrumenten en radio,s en een Frasca simulator die half gesloopt werd .Volgens mijn prive mening zijn het in Aviodome een heleboel prive verzamelaars bij elkaar en ieder doet maar wat .een ding is zeker ik ben een massa spullen kwijt .Moet ik nu die makkers ook nog financieel gaan steunen ???
    Kom nou ik koop er liever zelf leuke dingen voor .
    Dit is wel mijn Prive mening ffe duidelijk stellen

  2. #42
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    En als er iemand de materialen heeft wil ik best de vleugels maken uit hout ze waren van hout en niet van aluminium als er materiaal gebruikt werd in het begin was alles l,arcier oftewel ijzer .naadloze pijp en spruce of oregon pine omdat het lange nerven heeft .
    Het buigt makkelijk door het in een vijver te laten liggen dan op de mal nat buigen en laten drogen .Onze spijkertafel was 20 meter lang uitgevlakt en 2 meter breed .
    en 1" dik multiplex kon dus niet trekken.
    Je tekende ware grootte roeren er op en dan maar wat pinnen er in en dan het natte hout erom buigen .Week laten drogen .enz enz
    Vroeger werd er met dierlijm gewerkt maar tegenwoordig werd synthetische lijm (2 componenten) gebruikt .
    Dan nam je iers linnen (klute) maakte er een soort pyjama van of te wel een bijna passende hoes ,
    Die trok je er over heen en dan trok je hem strak met een speciale steek
    Het linnen stond dan niet strak maar zat gewoon goed er om heen .
    Dan zette je het in een rek en samen met je maatje een lange naald en een kluwen draad( 4020-12-120-7575 schnur )maakte je het netjes gelijkmatig langs de spant
    door het linnen naar je partner die op zijn beurt het doorhaalde en dan terug stak .
    Als alles lekker geregen en vast zat .Maakte je een blik dope open en een brede kwast
    en dan maar kwasten eerst een laag (lekker joh het rook naar zuurballen en je werd er dronken van )iederelaag die je lakte werd het linnen strakker en jij raakte wat van je longen kwijt ! Daarna stond het zo strak als een snaar een je had een linnentester om het op sterkte te testen (mijn tester ligt bij evert Louwman en ook mijn kabelspannings tester en mijn kartel schaar etc) daarna plakte je je naaiwerk af met kartelband en ook lakken en dan was het klaar .Wij mijn ex vrouw en ik hebben er van genoten het was leuk om te doen tot een of andere idioot het verbood .
    Er werden geen linnen vliegtuig vleugels meer gemaakt .Toen kreeg je een soort kunststof die vanzelf met hete lucht mooi strak trok .
    Dat hoort dus niet op een antiek vliegtuig staat heel stom .
    Je kunt het makkelijk zelf in een goed geventileerde schuur doen met lucht masker .
    Weg met de regels die waren er toen ook niet .
    en een dag niet gelachen is niet geleefd .Dus bouwen maar
    Alleen geen 1/2 schaal modellen .Daarvoor moet je bij de HEMA zijn en spaar je entree geld uit .Bahhh
    Denk nu niet dat ik het beroeps matig deed het is ons geleerd door de laatste vliegtuigmaker bekleder uit Gilze Rijen en dat was 1974-75 .
    Lekker in een grote houten keet .

  3. #43
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    zo te zien hebben we hier met een ervaren persoon te maken
    yke heefd ook wel is wat spullen in bruikleen gegeven aan het aviodome toen nog
    maar ze blijken het daar anders te zien

  4. #44

    Standaard

    De stand van zaken afgelopen weekend:


  5. #45

    Standaard

    Zo te zien is het bouwen van deze kist nog een hele klus.
    Iemand een idee hoeveel uren er nodig zijn om zo'n kit in elkaar te zetten?
    Lijkt wel iets op de bouw van een kitcar. Vele onderdelen krijg je zo, maar aan vele andere delen moet je nog wat bewerken.
    Toen bekend werd dat dit model naar het Aviodrome zou komen had ik het idee dat zoiets wel snel in elkaar te zetten was. Zoals ik er nu naar kijk valt dat vies tegen.
    Dus maar rustig wachten tot ie klaar is.

    Mvg, Boris

  6. #46

    Standaard

    Kreeg vandaag een foto van een kennis van mij die naar het Aviodrome was geweest.
    Op de foto het Spyker V-2 bouwproject zoals het er 6 augustus 2014 bijstond in hangar T2.


    Fotograaf: Dennis Hoornsman.

    Mvg, Boris

  7. #47

    Standaard

    Foto is hierboven niet te zien zag ik, dus nogmaals. (Zeker iets fout gedaan)


    Fotograaf: Dennis Hoornsman

    Mvg, Boris

  8. #48

    Standaard

    5 maanden verder, heeft iemand 'm al gereed gezien? (graag foto's!)
    mvg
    Hans

  9. #49
    Geregistreerd
    2 februari 2008
    Locatie
    Bussum
    Berichten
    20

    Standaard

    Zoek de verschillen! Stand van zaken 16 november 2014...

    Met vriendelijke groet,

    Roland Peters






  10. #50

    Standaard

    Nou.., met dat beklede richtingsroer krijg je toch al een erg goed een idee :-) en je kunt nu al zien hoe hoog de bovenste vleugel moet komen...
    Maar niet om flauw te zijn..: budget - prioriteiten - manpower, ik kan me er wel iets bij voorstellen these day's.. (ik kreeg al geen antwoord wanneer ze dachten dat het gereed kwam).
    Moesten "wij van NLV" niet eens de verantwoordelijke bouwer als assistenten een handje gaan helpen?
    Wie heeft zijn naam / emailadres, eens balletje opgooien? (jammer dat Haarlem niet next door is).

    Beneden een plaatje (als plakken lukt) om de goede moed er in te houden (mind you: Nederlands eerste seriebouw toestel: 78 stuks in 1918/19)
    Groet, Hans


Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •