Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 25

Discussie: Evolutie van Fokker

  1. #11
    SepinsCG Guest

    Standaard

    Nog zo'n filmpje zit er nu even niet in. Was er een jaar mee bezig dus vindt het nu wel weer leuk geweest. Daarnaast heb ik nu ook gewoon een baan dus zou het in de kostbare avond uurtjes moeten :P

    Ik heb International Game Architecture and Design gevolgd op de NHTV in Breda. Het is dus een opleiding om games te maken (Ik deed visual arts) maar aangezien ik uiteindelijk in de film industry wil gaan werken heb ik gekozen om meer film gerichte dingen te doen. Je mocht zelf kiezen wat je als afstudeer project deed dus had ik hiervoor gekozen.

  2. #12

    Standaard

    Leuk fillmpje

  3. #13
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Leuk! Het gebruik van 3D in films biedt ongekende mogelijkheden! Bovendien is 3D tekenen gaaf. Ikzelf gebruik hiervoor het gratis Blender. Heeft inmiddels veel mogelijkheden, waaronder bijvoorbeeld motion tracking.

    Je hebt een erg mooi filmpje gemaakt. Veel respect, het moet een boel werk geweest zijn!

  4. #14
    SepinsCG Guest

    Standaard

    Ik heb van de week met de Aviodrome gesproken en hij word binnenkort bij de ingang van de Spin tentoongesteld. Dus als jullie er in de toekomst heen gaan zie je het filmpje nog een keer

  5. #15
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    leuk filmpje maar je bent wel 1 van de belangerijkste vooroorloge Fokker vergeten
    De F18 was voor wo2 het paradepaartje van Fokker
    en de Fokker 120 bestaat aleen op papier of is er al een vliegende proto gebouwd

    de animatie van je filmpje vind ik erg gaaf

  6. #16

    Standaard

    Beste J. Weel,
    Ik ben van mening dat u de belangrijkheid van de F18 overschat. Er zijn van dit vliegtuig maar 5 exemplaren gebouwd. Dat lijkt mij toch wel iets te zeggen.

    SepinsCG
    Ik denk dat je niets gemist hebt. Het is een indrukwekkend filmpje geworden.

    Mvg, Boris

  7. #17

    Standaard

    Paradepaardje...

    Eerste vlucht van de F.18: 30 juni 1932
    Eerste vlucht van de Boeing 247 en DC-1: 1933

    De F.18 bevatte geen enkele vernieuwing, de ontwikkelingskosten bedroegen geloof ik een paar honderd gulden. De Pelikaan en de Snip hebben een paar opvallende vluchten gemaakt, dat wel.

  8. #18

    Standaard

    Wel een leuke kist! De ontwikkelingskosten bedroegen inderdaad 485 gulden. Eigenlijk zijn alle ontwerpen na de F.VII tot de F.20 niets anders dan aangepaste F.VII ontwerpen. Dat geld eveneens voor de D.XVII, waaruit de C.X is ontwikkeld. Kortom, Fokker en ontwikkeling zijn twee dingen die elkaar van 1926-1934 tegenspreken. Pas in 1935 wordt er weer geld gestoken in nieuwe ontwerpen met onder andere de T.V, G-1 en later de T.8W en T.IX. Overigens werd de T.IX betaald door de Ministeries van Binnenlandse, Economische Zaken en het Ministerie van Koloniën. De kosten voor de rekening van Fokker waren 300.000 gulden (op een totaal van 650.000 gulden). Kortom, al voor de oorlog moest de politiek bijspringen om Fokker in de lucht te houden.

  9. #19
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Er word vergeten dat Fokker altijd zijn leningen heefd terug betaald
    Ze hadden nooit fajiet hoeven te gaan
    De ware redden is
    Fokker vroeg om geld voor de ontwikeling van een nieuwe kist
    Maar politiek heefd dat tegen gehouden
    een aantal europese landen wou van Fokker af
    en dit was hun kans
    dat Fokker eenmaal kapot gemaakt was en alles was verkocht was betaald was er nog 30 miljoen over om te verdelen onder de aandeelhouders
    kortom Fokker is nooit fajiet gegaan
    om fajiet te gaan moet je imers je schulden niet af kunnen lossen

  10. #20
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik denk dat SepinsCG best heel trots mag zijn op dit resultaat en dat het wordt vertoond in het Aviodrome! Gefeliciteerd!

    Een meesterwerk mag je het wel noemen, zeker na een jaar werken! Toppie!

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •