Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3 4 5 6 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 59

Discussie: Vraag(stukje).

  1. #41
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Mooi een stukje geschiedenis te vernemen maar die foto's… Ben zo vrij geweest om de laatste twee foto's terug te brengen in formaat zodat ze zonder heen en weer schuiven te zien zijn. Sorry Willem Farman maar dat schuiven... Hopelijk komen er meer van deze geschiedenissen van je hand, erg interessant.




    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 mei 2014 om 10:26

  2. #42

    Standaard

    Mooi formaat--hoe doet men dat?

    Tracker

  3. #43
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Hallo Tracker.

    Ik weet dat je mijn topics op dit forum hebt bezocht. Dan zal het je opgevallen zijn, neem ik aan, dat ze allen dezelfde breedte hebben tenzij de hoogte de grootte bepaald. Voor dit forum plaats ik de foto's op 1150 pixels breed (voor liggende foto's) en blijf onder de 800 pixels voor de hoogte, meestal tussen de 750 tot 780 pixels afhankelijk van de hoeveelheid tekst die ook zijn ruimte in de hoogte nodig heeft. Bij staande foto's wordt de breedte wel wat kleiner dan 1150 pixels maar ik wil nu eenmaal de foto's ook in de hoogte volledig op het scherm. Dit doe ik zodat anderen niet met mijn foto's hoeven te schuiven. Ik werk met een 24 inch beeldscherm en daarop heb ik alles afgestemd, ik weet niet hoe het overkomt op een 21 inch beeldscherm. Ter vergelijking, de cockpitfoto van Willem Farman was 2923 x 2046 pixels. Ik heb hem teruggebracht naar 1200 x 840, iets hoger dan mijn eigen plaatsingen.

    Het is voor een ieder afhankelijk van de software waar hij mee werkt. Zo zijn er scanners waar je het bij het scannen al kunt ingeven hoe groot de foto in cm, mm of pixels kan zijn maar ik zelf doe dat pas als nabewerking waarbij ik twee programma's gebruik op mijn Mac. Dat is Photoshop omdat ik daar een scheve foto sneller recht kan plaatsen en eventuele correcties in het beeld kan uitvoeren. Daarna ga ik naar een programmaatje dat op de Mac de naam van "Voorvertoning" heet. Daar corrigeer ik meestal de kleur d.m.v. van bijvoorbeeld "verzadiging" en "scherpte" en kan tevens de grootte aanpassen of een betere uitsnijding maken. Je verkleint of vergroot één zijde en de andere gaat proportioneel mee, moet je wel "vergroot/verklein proportioneel" ingesteld hebben en ook nog "hersample afbeelding".

    Het mooie op dit forum is het feit dat je niet meteen je zaakjes hoeft te plaatsen. Ik gebruik altijd "Post Reply" en nooit "Snel reageren". Onder de Smileys staan twee mogelijkheden, "Reactie versturen" en "Voorbeeld van bericht". Wel, dat laatste "Voorbeeld van bericht" geeft me de mogelijkheid om zonder te plaatsen het resultaat te bezien en toch in het werkvenster/correctievenster correcties in de tekst te plegen en opnieuw "Voorbeeld van bericht" aan te klikken en het gecorrigeerde resultaat te zien.

    Wanneer ik een foto heb gedownload en ingevoegd d.m.v. het driehoekje naast de paperclip komt code van de foto in het werkvenster/correctievenster en kan ik weer "Voorbeeld van bericht" aanklikken en zie ik de foto bij mijn te plaatsen tekst.
    Indien ik niet tevreden ben met de foto is nog steeds correctie mogelijk. Mijn werkwijze is als volgt:
    Ik verwijder de code van de foto uit het werkvenster/correctievenster en in het losse kleine venstertje "Beheer bijlagen" verwijder ik ook de foto. Dan staat hij nog steeds op het scherm maar dat is geen bezwaar, dat zal ik uitleggen.
    Ik ga terug naar de foto zoals hij op mijn computer staat. Ik corrigeer wat ik wil corrigeren, bekijk het resultaat nog eens en ga weer naar het kleine venstertje "Beheer bijlagen" en "Kies bestand" en "Upload" hem opnieuw. En weer download ik hem bij het driehoekje dat naast de paperclip staat. Dan komt de nieuwe gecorrigeerde code weer in het werkvenster/correctievenster en ik klik weer op "Voorbeeld van bericht". Er staat nu niet de oude foto maar de nieuwe gecorrigeerde, de nieuwe gecorrigeerde overschrijft de oude waarover ik niet tevreden was. Ben ik tevreden dan klik ik pas op "Reactie versturen". Ik werk zo omdat ik nog geen methode heb gevonden om bij geplaatste berichten de foto te kunnen corrigeren.
    Mijn methode is misschien omslachtig maar ik hou van begin tot eind de regie over het gebeuren.

    Hopelijk heb ik niet te veel woorden nodig gehad om mijn werkwijze uit te leggen.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 mei 2014 om 13:03

  4. #44

    Standaard

    Dank je Ruud,
    Ik ben los op de paperclip, vooral handig om een zware foto te plaatsen zodat men desgewenst details kan bestuderen, maar initieel in een vast formaat getoond zodat 'schuiven' niet nodig is.
    (Er komt een Do 24 aan waarbij dat van toepassing is.)

    Wat ik me afvroeg was hoe je die setting hebt kunnen veranderen bij een ander...
    M.a.w., hoe heb je de foto van Hr Farman onder de paperclip gevangen?

    Grt,

  5. #45
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Hallo Tracker.

    Simpel. Je trekt de foto naar je bureaublad en bewerkt hem met je eigen programma('s). Daarna is het gewoon jouw upload voor het forum en volg je de paperclip procedure.
    Als ikzelf een detail belangrijk vind dan scan ik deze apart en plaats die extra.
    Overigens had ik liever gehad dat de sitebouwers het aanpassen tot een redelijk formaat hadden ingebouwd zodat dat automatisch gebeurde.

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 26 mei 2014 om 17:38

  6. #46
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.942

    Standaard

    Ah..., maar is dat automatische dan niet standaard?
    Als ik foto's upload (die staan bij mij op Flickr, altijd 1024 pixels breed voor liggende foto's), dan mail ik die gewoon via "snel reageren".
    Ik doe m'n verhaaltje, ga naar een vrije regel en druk op het 7e ikoontje (van de 8). Dat is 'afbeelding invoegen'. Er komt een nieuw venstertje waar je de url van de afbeelding invoegt.
    Als ik klaar ben en de mail heb upgeload staan ze altijd klein op de site met het beige balkje erboven van "De afbeelding is verkleind etc.".

    Overigens (spam): m'n foto's zijn te vinden op https://www.flickr.com/photos/heron01/

  7. #47
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.328

    Standaard

    Hallo Heron.

    Voor zover ik het begrijp is het automatische alleen van toepassing op je eigen plaatsingen. Dat is weer afhankelijk van wat je hebt ingesteld bij "Gebruikersinstellingen" –> "Instellingen en Opties" –> "Opties wijzigen" –> "Weergave discussies" –> "The Image Resizer". Daar staat bij mij 1700 voor de breedte en 800 voor de hoogte ingesteld (standaard van de sitebouwers is 750 x 600), die getallen kun je zelf wijzigen, daarna wel "Wijzigingen opslaan" aan de onderzijde aanklikken. Ik krijg bij door anderen geplaatste afbeeldingen soms hele grote binnen waardoor ik moet schuiven (zeer irritant) en moet ik wel aannemen dat deze instelling alleen voor mijn eigen plaatsingen geldt. Er staat dat afbeeldingen groter dan 1700 dan verkleind worden maar de cockpitfoto door Willem Farman geplaatst is 2923 pixels breed en is bij mij heeeel erg breed dus ook groter dan 1700 (neem ik aan). Ik ga het getal terugbrengen naar 1200, kijken of dat wat uitmaakt. Mijn eigen foto's plaats ik tegenwoordig op 1150 pixels, indien mogelijk, breed en die worden in ieder geval bij mij niet verkleind weergegeven. Mijn monitor is 24 inch.

    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 mei 2014 om 13:53

  8. #48
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.942

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ruudvanom Bekijk bericht
    Hallo Heron.

    Voor zover ik het begrijp is het automatische alleen van toepassing op je eigen plaatsingen.
    Dat zou wel eens kunnen kloppen.

    Ik krijg bij door anderen geplaatste afbeeldingen soms hele grote binnen waardoor ik moet schuiven (zeer irritant)
    Dat gebeurt bij mij ook en inderdaad is dat niet leuk...

    en moet ik wel aannemen dat deze instelling alleen voor mijn eigen plaatsingen geldt. Er staat dat afbeeldingen groter dan 1700 dan verkleind worden maar de cockpitfoto door Willem Farman geplaatst is 2923 pixels breed en is bij mij heeeel erg breed dus ook groter dan 1700 (neem ik aan). Ik ga het getal terugbrengen naar 1200, kijken of dat wat uitmaakt.

    Groet,
    Ruud.
    In mijn instellingen heb ik niks ingevuld, dus dan moet die instelling wel voor je eigen account gelden. Het getal veranderen helpt dan dus ook niks...

    De enige oplossing is dus: iedere gebruiker/poster opvoeden om in z'n profiel de juiste instellingen te gebruiken

  9. #49

    Standaard

    Het 'vraagstukje' ging oorspronkelijk over het bokje op de S11 in aanbouw.

    Na mijn foto van de druk-of tril apparatuur op de bok gemonteerd is het erg stil gebleven op dit gebied.
    Ik heb er zelf bij gebrek aan kennis ook niets meer aan toe te voegen.

    Is er nog iemand met toegang tot Fokker annalen die méér weet?

    Tracker.

  10. #50
    Geregistreerd
    28 december 2008
    Locatie
    north scotland
    Berichten
    137
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    overslagbok hoe krijgt die-ene hollander het weer voor mekaar .
    T,is gewoon een opgelaste tafel voor de" trillobiet" op te monteren daarna (zijn 2 vliegwielen beetje uit het centre)als dat draait trilt dit vliegtuigje na x minuten uit elkaar .En daar was het voor bedoelt .

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •