Weergegeven resultaten: 1 t/m 9 van 9

Discussie: Oostvoorne 10 mei (1940)- 2014

  1. #1

    Standaard Oostvoorne 10 mei (1940)- 2014

    Extra donateursdag: Schenking betreffende het vergeten oorlogsverleden van Oostvoornse strand

    Op zaterdag 10 mei aanstaande organiseert Stichting Fokker G-1 een bijeenkomst, die in het teken staat van de oorlogshandelingen op het Oostvoornse strand in de Meidagen van 1940. Tijdens de bijeenkomst wordt een bijzondere foto overhandigd aan de eigenaar van Restaurant Paviljoen De Duinrand te Oostvoorne, ter herinnering aan wat er 74 jaar geleden op de locatie van dit paviljoen heeft plaatsgevonden.

    De voorzitter van de Stichting Fokker G-1, dhr. C. Oostveen, zal de overhandiging verrichten.

    De stichting onderzoekt sinds 1997 alle aspecten van Nederlands beroemdste zware jager, de Fokker G-1. Dit tweemotorige vliegtuig met kenmerkende dubbele staart, spreekt nu nog steeds tot de verbeelding. Eén van de speerpunten van de Stichting is het onderzoek naar de inzet van deze vliegtuigen in de Meidagen van 1940. De ontwikkeling en het gebruik van dit vliegtuigtype werd recentelijk vastgelegd in een tweetal boeken.
    Fokker G-1’s opereerden onder andere vanaf het toenmalige vliegveld Waalhaven nabij Rotterdam en schoten tijdens luchtgevechten een aantal Duitse toestellen neer.

    De Stichting Fokker G-1 hoopt met de overhandiging een vergeten deel van de geschiedenis van de Fokker G-1 levend te houden.

    Geïnteresseerden zijn op 10 mei a.s. vanaf 13.30 h van harte welkom in Restaurant Paviljoen De Duinrand te Oostvoorne.
    IEDEREEN IS VAN HARTE WELKOM!!

    Donateurs: zie de uitnodiging in het donateursdeel van de website.
    --
    Contactgegevens Stichting Fokker G-1:
    Secretaris: Edwin Hoogschagen
    Telefoonnummer 06-26769437 (dinsdag en woensdag ochtend, anders ’s avonds)
    Email: secretaris@fokkerg-1.nl

    Adresgegevens Restaurant Paviljoen De Duinrand Oostvoorne;
    Strandweg 4
    3233 CW Oostvoorne
    Laatst gewijzigd door LVA-40; 30 april 2014 om 21:48

  2. #2
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    Mooi dit ! er zijn maar weinig mensen in mijn woonplaats die hier iets van weten.

    Mvg,

    Bart

  3. #3
    Geregistreerd
    8 november 2008
    Locatie
    Apeldoorn
    Berichten
    40

    Standaard

    Tot zaterdag dan.

  4. #4

    Standaard

    Hoe was het?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #5
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    @ Mathieu ,

    Helaas kon ik er niet bij zijn. Ik zag wel in de locale krant een stukje staan.

    Oorlogsgeschiedenis herleeft in Paviljoen De Duinrand - Weekblad Westvoorne



    Ik heb ooit eens een mail gestuurd naar de stichting G1. Het ging over een intervieuw met de G1 piloten welke met hun g1 nabij Oostvoorne zijn geland. Het staat in een oud boek dat ik heb over de gebeurtenissen in Rockanje tijdens wo2. Ik vroeg mij af of dit bij hun bekend was. Ik heb helaas nooit een reactie gekregen.


    Mvg,

    Bart

  6. #6

    Standaard

    Hoi Bart,

    Van de zomer staan we op een camping in Stellendam, dan ga ik zeker even kijken bij dat paveljoen.

    Groet,

    Mathieu.
    Als het regent in mei is april voorbij.

  7. #7
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.318

    Standaard

    Hallo Bart83.

    Wat is de titel van het boek over de gebeurtenissen in Rockanje tijdens WO2?

    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 22 mei 2014 om 18:15

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart83 Bekijk bericht
    @ Mathieu ,

    Helaas kon ik er niet bij zijn. Ik zag wel in de locale krant een stukje staan.

    Ik heb ooit eens een mail gestuurd naar de stichting G1. Het ging over een intervieuw met de G1 piloten welke met hun g1 nabij Oostvoorne zijn geland. Het staat in een oud boek dat ik heb over de gebeurtenissen in Rockanje tijdens wo2. Ik vroeg mij af of dit bij hun bekend was. Ik heb helaas nooit een reactie gekregen.


    Mvg,

    Bart
    Dag Bart,

    We hebben dit waarschijnlijk over het hoofd gezien, waarvoor mijn en onze excuses. Neemt niet weg dat we inmiddels het bewuste boek hebben aangeschaft; neem tenminste aan dat je het boek "Rockanje in oorlogstijd" bedoeld?

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich
    (SFG-1)

  9. #9
    Geregistreerd
    13 december 2012
    Locatie
    Oostvoorne
    Berichten
    117

    Standaard

    Goedemorgen heren ,

    Het hinderd niet , het is goed te horen dat het boek bij jullie bekend is. Het was idd dat boek.



    Mvg,

    Bart

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •