Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 10

Discussie: Weerbarstige negatieven op leeftijd

  1. #1

    Standaard Weerbarstige negatieven op leeftijd

    Heren,

    Ik heb negatieven opgedoken van mezelf, begin '80, nooit afgedrukt.
    In het donker bewaard geweest, maar toch allemaal egaal verkleurd en vervaagd.

    Ik heb wat hulp nodig bij een aantal er van, die een beter lot verdienen.
    Is er iemand bekwaam op dit gebied?
    Ik mail e.e.a. graag, of stuur ze op.

    Het betreft NASA, wat DC 8, 747-200 cockpit, wat algemeen werk, en de PH-KFE op de dag van aankoop in Napels bij de ATI, dus historisch.

    Als voorbeeld de oude shuttle.
    Ik krijg hem niet echt lekker voor elkaar.





    Dit in het algemeen.
    Waar ik eerst mee kom is een 5 mei gerelateerd filmpje als afzonderlijk topic.
    Gezien de Oostvoorne fly past actueel.

    Tracker.

  2. #2
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Allereerst wens ik je van harte beterschap. Ik hoop dat het overkomelijk is. Je bijdragen zijn altijd interessant vooral MLD onderwerpen.
    Tijdens het bladeren kwam ik een vraag tegen van verleden jaar over verschoten kleuren van negatieven. Niemand reageerde in de topic en ik weet geen oplossing.



    Ik zeg altijd maar zo, beter wat dan niks. Druk de foto's af of sla ze op in de computer en verander de kleur naar zwart/wit. Het geeft dikwijls toch nog een leuk resultaat
    Gauw beter worden hoor
    Jan Prinz

  3. #3
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Ik kom niet verder dan dit................

  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Toch nog maar wat geprobeerd, met mn bewerkingssoftware (Gimp). Dit lijkt toch iets lekkerder dan het reeds ontwikkelde exemplaar. Tis maar een probeersel hoor.

  5. #5
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Pim, zoiets kreeg ik ook. Ik heb de kleuren wat proberen te verrijken door er een een lagen rood, groen en blauw overheen te doen, in mode Overlay. Maar ik vind mijn kleuren nog wel wat te rijk...

  6. #6
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    928

    Standaard

    Beste kaasjager, Ik heb alleen de kleuren geinverteerd en de witte shuttle met de kleur balans wit gemaakt.

    Je kan ook onze beide plaatjes combineren

  7. #7
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Ik denk dat'ie dan het best in de buurt komt

  8. #8
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Na al deze probeersels ben ik dan ook maar even aan het knutselen geslagen. Ik ben ook geen expert in Photoshop en dergelijke produkten, maar dit maak ik er voorlopig van. Nu is er nooit veel eer te behalen aan een niet super belicht plaatje van 614x640 pixels, maar ik heb m'n best gedaan.
    Eerst geprobeerd de plaat wat op te schonen (stofjes wegwerken e.d.), daarna 'invert', zodat de kleuren goed komen, maar dan blijkt de plaat veel te licht te worden. Via 'levels' de boel wat rechtgetrokken en daarna een beetje kleurzweem weggehaald (magenta/groen), wat 'noise' verwijderd en een beetje verscherpt... eigenlijk zou je de temperatuur van het kunstlicht ter plekke moeten weten, zodat je die kleurzweem er snel uit kunt halen, maar daar heb ik niks mee gedaan.


  9. #9
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Heron, Ik vind het resultaat prachtig. 'n reden om ook 'Photoshop' aan te schaffen.

  10. #10
    Geregistreerd
    9 januari 2012
    Locatie
    Nijkerk
    Berichten
    9

    Standaard

    Tracker als je wilt kan ik een aantal negatieven op een professionele scanner inscannen kijken wat dat oplevert... stuur even een pm
    Groet

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •