Pagina 4 van 5 EersteEerste ... 2 3 4 5 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 47

Discussie: Fokker C10

  1. #31
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Wat een schiterend toetel wordt dit toch
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 10 oktober 2017 om 07:27

  2. #32
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Heb deze week nog is even door de raampjes gekeken hoe zij er bij staat.....

    Naam: IMG_5258.jpg
Bekeken: 819
Grootte: 493,6 KB

    Naam: IMG_5263.jpg
Bekeken: 793
Grootte: 512,0 KB

    Naam: IMG_5266.jpg
Bekeken: 899
Grootte: 495,3 KB

    Wat zien ik hier?

    Naam: IMG_5260.jpg
Bekeken: 846
Grootte: 463,0 KB

  3. #33

    Standaard

    Ik blijf die G-01 toch indrukwekkend vinden (net als de C-10 trouwens). Nu nog de D-XXI ernaast om het complete te maken (oh ja de T-V van Richard vergeten).
    Cees

  4. #34

    Standaard

    Begin april schijnt de C.X officieel overgedragen te zijn aan het NMM, weet iemand of dat klopt en of er nog een feestje was voor de mensen die er bij betrokken waren?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  5. #35

    Standaard

    Dat klopt! 6 april inclusief borrel.

    Hams

  6. #36

    Standaard

    Wel zuur dat kennelijk de historie van het NMM niet verder terug gaat dan een tiental jaren. Van de mensen die echt vanaf het begin er bij betrokken waren zoals een Stef Huizer, mijn persoontje en Maurits Botma, die het allemaal deed beginnen hadden ze geen woord voor over. In de vergetelheid geraakt.
    Kennelijk was de overdracht met de C-X in de middag?
    Dan zijn zij ook vergeten, toen de CX nog bij de Fokker bedrijfsschool stond was ik het contact persoon tussen de OHD MVKV en de Fokker school voor het lassen van richtingsroer en hoogteroeren. De spullen uit Finland hebben jarenlang op MVKV gestaan.

    Maar ach, gelukkig hebben de foto's nog en het is werkelijk een prachtig toestel geworden.
    groeten, PST

  7. #37

    Standaard

    Hoi Prudent, aardig dat je aan mij denkt. Ik had wel een uitnodiging gekregen, maar kon die dag helaas niet. Was er vanuit gegaan dat de anderen (o.a. Dirk van Duijn, die al het laswerk gedaan had) ook een uitnodiging gekregen hadden. De replicabouw heeft 25 jaar geduurd en in die tijd hebben vele mensen een bijdrage geleverd, zal wel lastig geweest zijn om iedereen te achterhalen. In de brief stond ook dat de vereniging Vrienden van het MLM opgeheven zou worden en opgaan in een "Vrienden van het Militaire museum". Ik denk dat ze het adressenbestand van de vriendenstichting gebruikt hebben. Groetjes, Stef

  8. #38

    Standaard

    Staat het toestel ergens opgeslagen of staat de C.X in het museum? Heeft iemand toevallig foto's genomen op 6 april?
    Als het regent in mei is april voorbij.

  9. #39

    Standaard

    Typisch.

  10. #40

    Standaard

    Het lijkt er op dat of de collectie vliegtuigen van het Nationaal Militair museum te groot is, of dat het Museum te klein is. De aanwezige vliegtuigen zijn vaak dusdanig opgehangen dat het lastig is ze te bekijken, laat staan te fotograferen. De in 2009 overgedragen Brewster Buffallo heb ik nooit kunnen zien, want die staat volgens mij vrijwel altijd in depot. Ik ben bang dat de C-X zo'n zelfde lot staat te wachten, of misschien wordt deze gewisseld met de Koolhoven FK51, zodat we deze nooit meer te zien krijgen.........

    Niet alle verandering is vooruitgang ;-))

    Met groet,
    Huub

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •