Pagina 2 van 5 EersteEerste 1 2 3 4 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 47

Discussie: Fokker C10

  1. #11
    Geregistreerd
    14 maart 2011
    Locatie
    Nederland
    Berichten
    248

    Standaard

    Ik zag m laatst toevallig staan op de bakermat in de oude hangaar 28.
    Even wat foto's gemaakt door het raam. Hij vormt zich gestaag.

    Naam: IMG_2695.jpg
Bekeken: 893
Grootte: 532,5 KB

    Naam: IMG_2699.jpg
Bekeken: 887
Grootte: 520,0 KB

    Naam: IMG_2701.jpg
Bekeken: 893
Grootte: 488,3 KB

  2. #12
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Mooie platen, bedankt voor het delen, Bofors!

  3. #13

    Standaard

    Prachtig, jammer dat het na completering in opslag verdwijnt (waarschijnlijk denk ik zo).
    Cees

  4. #14

    Standaard

    Enorm mooie foto`s, en de C10 ziet er echt verschrikkelijk mooi uit. Hoop het beste ervan en dat hij een mooie plaats gaat krijgen.
    Maar met het verdwijnen uit het museum gebouw van de Brewster Buffalo en de Curtiss P6-E Hawk, en dat het plaats moest maken voor voertuigen heb ik er een beetje een hard hooft in.
    Vind het een beetje jammer dat het hier ook lijkt ,meer de nadruk op wordt gelegd. En dat er veel de opslag in verdwijn. In die context is Opslag ook echt een vreselijk woord.

  5. #15
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Bedankt voor het plaatsen!

    Ik heb op diverse momenten, in woord en geschrift, gevraagd wat het museum van plan is met hangar 28. Ik heb daarbij het idee geopperd om de dichtgemetselde hangardeuren weer te openen en te vervangen door desnoods grote glaspartijen of een constructie die de oude hangardeuren benarderd. Nooit ook maar enige reactie op gekregen!

    Toch doet het me een plezier om de C.X nu in hangar 28 te zien. Daar hoort hij toch een beetje!

  6. #16

    Standaard

    Gezien ons "enige hoogtepunt" in de vorige eeuw wat betreft de luchtoorlog in mei 1940 mag het toch wel zo zijn dat je als land daar trots op bent. In een nationaal museum zou ik als enthousiasteling graag op één locatie de toestellen bij elkaar zien, dus de C.V, de C.X, de D.XXI en de G.1 aangevuld met de Casa Ju-52 en de restanten van de 109E die een paar jaar geleden uit het IJsselmeer is geborgen (waar is dat gebleven?).
    Maar met de huidige tendens van mensen die het zo goed weten in museumland (die goed zijn in het maken van statistieken en het zo goed weten zonder enige voeling met het onderwerp te hebben), zie ik dat niet gebeuren.
    Als ik de ontwikkelingen in Groot-Britannië zo zie is dat een Europees zo niet globaal probleem aan het worden.

  7. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CeBro Bekijk bericht
    Gezien ons "enige hoogtepunt" in de vorige eeuw wat betreft de luchtoorlog in mei 1940 mag het toch wel zo zijn dat je als land daar trots op bent. In een nationaal museum zou ik als enthousiasteling graag op één locatie de toestellen bij elkaar zien, dus de C.V, de C.X, de D.XXI en de G.1 aangevuld met de Casa Ju-52 en de restanten van de 109E die een paar jaar geleden uit het IJsselmeer is geborgen (waar is dat gebleven?).
    Maar met de huidige tendens van mensen die het zo goed weten in museumland (die goed zijn in het maken van statistieken en het zo goed weten zonder enige voeling met het onderwerp te hebben), zie ik dat niet gebeuren.
    Als ik de ontwikkelingen in Groot-Britannië zo zie is dat een Europees zo niet globaal probleem aan het worden.
    Ik kan mij hier ook echt helemaal in vinden Cees,

    Ook zeker het feit Soesterberg een rol gespeeld in de oorlog heeft zou je denken, dat hier ook wel aandacht aangegeven zou worden?
    Daarbij, de locatie van het huidige museum ligt al tussen twee musea in, die te maken hebben met grondtroeppen/voertuigen.
    Waar ik mij dan een beetje afvraag, waarom er in het huidige museum zo de nadruk moet worden gevestigd wederom weer op landvoertuigen??met tank baan en al buiten.
    Natuurlijk begrijp ik ook dat je géén duikboot daar naar binnen duw marine fregat enz, maar als je dan kijk wat er globaal in de opslag gestald staat, dan is werkelijk waar gewoon enorm jammer, en om te huilen.
    Ook voor de mensen die zich inzetten voor de mooie projecten te realiseren zoals oa, de CX, want waar kun je dit zien?
    Als je dit allemaal zou kunnen zien daar, C.V, C.X ,D.XXI , G.1, FK51, inderdaad aankleden met een Casa/J-52, Me-109 delen of een samengebouwde hybride van div delen.
    Zou voor mij een enorme grote wens zijn, kersje op de taart een Douglas 8a-3n of delen ervan?? wie zal het zeggen.

    Jammer is dan ook om te lezen, dat er vervolgens géén reacties komen, op normale en logische vragen, waar goede ideen zelfs aangedragen worden.

  8. #18

    Standaard

    Triest is het wel, maar petje af voor de vakmensen die deze hele mooie C.X aan het bouwen zijn.

  9. #19
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door CeBro Bekijk bericht
    en de restanten van de 109E die een paar jaar geleden uit het IJsselmeer is geborgen (waar is dat gebleven?).
    De motor daarvan werd in ieder geval enige jaren geleden op Marktplaats te koop gezet! Toen ik een officier van de bergingsdienst daar op wees kreeg ik een ontluisterend antwoord. Hij wist niet wat er met de rest van het wrak is gebeurd.

  10. #20

    Standaard

    Bofors, erg bedankt voor het plaatsen van deze mooie foto's!

    Om even in te haken op de discussie die daarna ontstaat is. In Lelystad staat een specifiek luchtvaartmuseum met daarin een originele Fokker C.V, wat bij mijn weten het enige originele vliegtuig is wat daadwerkelijk in de meidagen in dienst was. Het toestel is al jaren in een zorgwekkende toestand. Misschien is het een goed idee om hetgeen we hebben te consolideren in plaats van steeds weer iets nieuws toe te voegen.

    Het is maar een idee.....

    Huub

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •