Weergegeven resultaten: 1 t/m 4 van 4

Discussie: Deelen, 100 jaar vliegbasis en 25 jaar museum

  1. Standaard Deelen, 100 jaar vliegbasis en 25 jaar museum

    Dit jaar is het honderd jaar geleden dat de Vliegbasis Deelen in gebruik werd genomen, maar ook is het vijfentwintig jaar geleden dat het Museum Vliegbasis Deelen ontstond. Op 26 juli wil het museum een interessant programma aanbieden om de beide jubilea te vieren. Het museum opent op zaterdag 26 juli 2014 om 11.00 uur en het museum sluit om 23.00 uur.


    De opzet van het programma zal bestaan uit;


    een buitenprogramma met:


    •tentoonstelling van oude voertuigen;


    •tentoonstelling van modelvliegtuigen


    •living history en demonstraties;


    •rondritten over de voormalige vliegbasis en langs historische plaatsen; plus


    een binnenprogramma met:


    •filmvoorstellingen


    •historische geluidsfragmenten


    •determinatie en taxatie van militaria


    •een tentoonstelling ´25 jaar museum´


    De rondritten voeren over het Militair Luchtvaartterrein, over Groot Heidekamp en over Klein Heidekamp. Tijdens de rit zal een toelichting worden gegeven op de geschiedenis van de vliegbasis. In de route zullen worden opgenomen:


    De locatie van het vooroorlogse vliegveld, de Junkershalle uit 1941, het voormalig platform van 300Sq, de zuidelijke dispersals uit 1952, de parallelbaan 02L uit 1952, de voormalige startbanen 09-27 en 13-31, de verkeerstoren uit 1979, de helipads uit 2008, de noordelijke dispersals uit 1952, de vluchtvoorbereiding, de T2-hangar van het voormalige 299 Sq, de locatie van de voormalige Luftwaffe-hangars, de locatie van de voormalige LETS en de Thunderflash aldaar, de mess en de legeringsgebouwen uit de Duitse tijd op Groot Heidekamp en Klein Heidekamp.


    De rondritten worden gehouden vanaf 16.00 uur - tot uiterlijk 22.00 uur. Elk half uur vertrekt er een rit met een autobus van Defensie en de duur van de rit is circa 40 minuten. Deelname aan de rondrit is uitsluitend mogelijk na boeking vooraf, via de website van het museum:


    http://www.museumvlbdeelen.nl/1730-2/


  2. #2
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Deelen,100 jaar vliegbasis en 25 jaar Museum

    Programma flyer van zaterdag 26 juli.
    Het belooft druk te worden!

  3. #3

    Standaard

    Ik heb al geboekt, lijkt me erg interessant!

  4. #4

    Standaard Deelen, 100 jaar enz.

    Heren,
    Ik denk dat ik een dagje te laat ben, maar mijn tempo ligt er een beetje uit.

    Maar toch alsnog twee Deelen impressies uit de tijd van toen.
    Ze zijn eerder gepubliceerd in de topic 'LETS Deelen'.
    Ik maak ze hier weer even actueel...








    Tracker.

Tags for this Thread

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •