Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: Profielwerkstuk Geschiedenis

  1. #1
    izakw Guest

    Question Profielwerkstuk Geschiedenis

    Hallo beste forumleden,

    Voor het vak geschiedenis doe ik mijn profielwerkstuk over de Eerste Wereldoorlog.
    Dit onderzoek heb ik ongeveer een maand geleden gestart en nu ben ik gekomen tot de hoofdvraag:
    ''Hoe ontwikkelde de militaire luchtvaart zich in de eerste wereldoorlog op het westelijk front tussen 1914-1918?''
    Een van de bronnen die erg goed zijn over dit onderwerp is het boek van Deneckere, Luchtoorlog boven België, 1914.
    Dit boek is alleen te vinden voor 60 euro.
    Aangezien ik een student ben die niet heel rijk iskan ik het mij niet permitteren dit boek te kopen.
    Is er eventueel een forumlid die dit boek heeft en het ook voor een kleine tijd zou willen afstaan? verzendkosten worden uiteraard betaald.
    Alvast bedankt,

    Met vriendelijke groet,

    Izak Weststrate

  2. #2
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    Ik heb het niet, maar wellicht kan je het bij een bibliotheek in de buurt huren? wat natuurlijk ook kan is andere boeken gebruiken.

  3. #3
    izakw Guest

    Standaard

    Bibliotheken in de buurt hebben het helaas niet.
    Dit was eigenlijk wel een boek dat ik graag wilde hebben omdat dit een zeer goed boek is met veel informatie.
    Is er eventueel iemand die het boek heeft?

    Groet

    Izak

  4. #4
    Geregistreerd
    8 april 2009
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.271

    Standaard

    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...-1914-a-30053/

    En:

    http://www.nederlandseluchtvaart.nl/...-1918-a-30970/

    Bij het laatste boek staat zijn email.
    Prijs valt dus nog enigszins mee.
    Maar kan nu duurder zijn geworden
    En nee, sorry, ik leen geen boeken uit, vandaar dat ik er ook een aantal heb ..
    Veel succes.
    Out of all the things I have lost, I miss my mind the most.

  5. #5

    Standaard

    Dag Izak,

    Je hoofdvraag is wel heel breed geformuleerd, ik hoop dat je dat met de deelvragen kan inkaderen. Nu kun je er bijna alle kanten mee op: technische ontwikkeling, organieke ontwikkeling, ontwikkelingen in de toepassingen van dit relatief nieuwe wapen, ontwikkeling op strategisch/tactisch/operationeel niveau, ontwikkeling bij alle of enkele strijdende mogendheden?
    Dat helpt je beter te bepalen welke literatuur je nodig hebt.

    Bovendien: is het werkstuk alleen beschrijvend of ook analytisch van aard? Dit is weer bepalend voor je onderzoeksmethodiek en dus ook de te gebruiken boeken.


    Succes en groet,
    Hans Nauta

  6. #6

    Standaard

    Hoi Izak,

    In aansluiting op Hans' bericht denk ik dat het verstandig is om je onderwerp inderdaad te beperken. Je zou bijvoorbeeld de inzet van het luchtwapen in de strijd om de Somme kunnen nemen. Kader het niet alleen goed in, maar bedenk ook je doel: er zijn boeken volgeschreven over dit onderwerp. Specificeren is dus bijna een must.
    In het verleden is genoemde titel op dit forum gepasseerd:

    Ontdekte dit boek,geschreven door de heer Bernard Deneckere, heb hem gelijk besteld en de eerste indruk is goed.
    Ik heb het boek besteld bij de auteur zelf via: deneckere@hotmail.com
    Hij verkoop de laatste exemplaren voor €16.00, inclusief verzend kosten, naar Nederland.


    Bovenstaand bericht is geschreven door Verbeek, begin dit jaar. Probeer via de schrijver het boek aan te schaffen. Lukt dat niet, dan kan je mijn exemplaar lenen. Stuur mij dan even een PM.

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  7. #7
    izakw Guest

    Standaard

    Hallo,

    Bedankt voor de reacties.
    In mijn deelvragen ga ik inderdaad inzoomen op de slag om de Somme.
    Ook wil ik kijken naar de ontwikkeling van verkeningsvliegtuigen naar jagers.
    Naar Deneckere heb ik een mailtje gestuurd.
    Hopelijk is zijn reactie positief.
    bedankt voor het meedenken

    Groeten,

    Izak

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •