Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 15

Discussie: Horten 229 wordt gerestaureerd (eindelijk) ....

  1. #1

    Standaard Horten 229 wordt gerestaureerd (eindelijk) ....

    Goed nieuws voor de Horten fans :

    De Horten 229 wordt gerestaureerd (eindelijk) ....


    Restoration | AirSpace

  2. #2
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    ik heb juist het bericht gekregen dat hij geconserveert word en niet terug gebracht word in vliegwaardige staat
    hij heft te lang staan rotten wat erg jammer is

  3. #3

    Standaard eigen restauratie website


  4. #4
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Bedankt voor het delen! Mooie site, mooi project. Volgens mij zit er veel wetenschappelijk onderzoek achter.

    Het valt me op dat men toch niets zegt over de RCS (radar cross section) van deze Horten. Het is onderzocht door Northrop Grumman, maar er wordt geen resultaat gegeven. Het enige waarover men door blijft gaan, is de mogelijke absorberende kwaliteit van het gebruikte materiaal. De RCS, daar wordt geen uitsluitsel over gegeven.

  5. #5
    Geregistreerd
    5 januari 2010
    Locatie
    heerhugowaard
    Berichten
    927

    Standaard

    Ik vind dit toestel een byzonder mooi ontworpen toestel
    zoned dat er geen vliegwaardig exsemplaar van is
    maar het is al een wonder dat er uberhoupt nog 1 bestaat

  6. #6

    Standaard Horten 229

    Hoi,

    Ik wil dit lijntje even aangrijpen om bekend te maken dat de (licht) herziene druk van het boek "Horten 229, Spirit of Thuringia" deze maand verschenen is bij Crécy Publishing. Crécy heeft de bekende Classics series overgenomen van Ian Allan en heeft besloten om het Horten boek in herdruk te nemen. De auteurs hebben de gelegenheid gekregen om een aantal kleine aanpassingen door te voeren t.o.v. de eerste druk (schrijf- en drukfouten, datums), maar de strekking van het boek is exact hetzelfde gebleven.

    Hiermee blijft ook onze stellingname over het achteraf toekennen van de 'stealth" eigenschappen van de Horten 229 staan omdat er in de tussenliggende periode geen nieuw bewijs is gevonden waarmee wordt aangetoond dat er bij het ontwerp rekening is gehouden met het verminderen van de "zichtbaarheid" voor radar.
    De Horten IX (later Ho 229) is ontwerpen vanuit het Nurfügel-concept (vliegende vleugel) waarmee de gebroeders Horten al vanaf begin jaren dertig experimenteerden en waarbij gebruik gemaakt werd van hout als voornaamste bouwmateriaal.

    M.b.t. de restauratie heb ik begrepen dat men zich richt op het conserveren van het toestel waarbij er wel naar de mogelijkheid wordt gekeken om de vleugeldelen weer samen te voegen met het rompdeel.

    (Het boek is trouwens bij de bekende online-verkooppunten te verkrijgen.)

    Nurflügel Forever!

    Huib Ottens

  7. #7
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Huib.

    Is het voor mij als bezitter van de eerdere druk zinnig om de herdruk aan te schaffen (even denken als verzamelaar Huib )
    of is er ergens een site met errata waardoor ik zelf correcties in het boek kan aanbrengen?

    Met vriendelijke groet,
    Ruud van Ommeren.

  8. #8

    Standaard Errata

    Hoi Ruud,

    Dank voor je reactie.

    Als rechtgeaarde boekenverzamelaar schrijf je toch niet in boeken?

    Er is geen errata lijst op het internet beschikbaar. Denk ook niet dat de uitgever dat op prijs stelt.
    Het is verder zo dat er in het boek een foto vervangen is omdat die in de eerste druk niet goed geplaatst was. Daarnaast is de stofkaft opnieuw ontworpen.

    Reden genoeg om als verzamelaar de nieuwe versie te kopen

    Ik heb het boek zelf nog niet gezien en het is nog maar de vraag of de uitgever de auteurs überhaupt van presentie exemplaren voorziet en wat er nog aan royalties overblijft bij een tweede druk? Het is af en toe een wat schimmig wereldje, maar je hebt wel iets voor de "eeuwigheid" vastgelegd.

    De vriendelijke groeten van een mede-boekenverzamelaar.

    Huib

  9. #9
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.314

    Standaard

    Hallo Huib.

    Met zelf correcties in het boek aanbrengen bedoelde ik een velletje papier in het boek plaatsen.
    Dus geen aantekeningen IN het boek, dat is inderdaad heiligschennis.

    Mvg, Ruud.

    P.S. Merk je iets van verschil in handelwijze richting auteurs nu Ian Allan alles heeft overgedragen aan Crécy?
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 27 februari 2015 om 16:23

  10. #10

    Standaard

    Hoi Ruud,

    Gelukkig maar dat je dat ook als heiligschennis ziet.

    Ik merk eigenlijk helemaal niets van communicatie richting auteurs. Geen overleg of afstemming. De uitgevers komen alleen in de lucht als je ze een directe vraag stelt.

    M.vr.gr. Huib

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •