Weergegeven resultaten: 1 t/m 5 van 5

Discussie: Scheldemusch PH-ALB

  1. #1

    Standaard Scheldemusch PH-ALB

    Ik ben al enige tijd bezig met het uitzoeken/bedenken welke kleuren voor deze musch zijn gebruikt.
    In eerste instantie had ze een lichte romp en later een donkere.

    De lichte kleuren kunnen, volgens mij, zilver, grijs of wit geweest zijn.
    De donkere kleuren blauw of rood. Ik weet niet welke kleuren S.12 heeft gehad, maar het lijkt mij dat deze blauw was en ik vermoed dat dan deze kleuren ook voor de -ALB zijn gebruikt?????

    De registratie letter zwart of dezelfde kleuren als het donkere?

    Wie kan mij hier een antwoord op geven?

    Jan

  2. #2

    Standaard

    Hallo Jan,
    Ik heb het boekje "Scheldemusch en Scheldemeeuw" van Hugo Hooftman. Daarin staat de volgende zin (over de PH-ALB): "De oorspronkelijk witte romp met een donkere bies werd vervangen door een donkere romp met witte bies". Als ik de foto's zo bekijk zie ik duidelijk verschil tussen het bovenste donkere gedeelte en het onderste, het zou mij niet verbazen als De Schelde bij wijze van Nederland-promotie de romp in rood-wit-blauw gespoten had. Het is overigens heel moeilijk om kleuren van de oude zwart-wit foto's af te leiden, er werden verschillende fotofilm-emulsies gebruikt die ieder een andere kleurweergave hadden. Ik ben zelf bezig met het ontwerpen/bouwen van een model van de PH-AMI in de "rallye" uitvoering met open cockpit, en ik vind diverse grijstinten voor hetzelfde stuk op de verschillende foto's. Het enige wat je kan doen is speculeren naar de juiste kleuren ( en er zal niemand zijn die je tegen kan spreken ).

    Max.

  3. #3

    Standaard

    Dank je Max, deze informatie had ik ook gevonden.
    Natuurlijk blijft het op deze manier natte vinger werk.
    Ik had gehoopt dat iemand misschien iets meer zou weten, bv wat de kleuren van S.12 waren. Het zou mij niets verwonderen als dezelfde kleuren voor de ALB zijn gebruikt.
    Jan

  4. #4
    Geregistreerd
    11 januari 2010
    Locatie
    Slag bij Waterloo
    Berichten
    77

    Standaard

    Hallo max. Bouw je een vliegend model of een statisch? Welke tekeningen heb jij?

  5. #5

    Standaard

    @Grotie: ik ontwerp/bouw een vliegend model. Ik heb geen tekening maar ontwerp het zelf.

    Max.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •