Weergegeven resultaten: 1 t/m 7 van 7

Discussie: In Nederland of Belgie?

  1. #1

    Standaard In Nederland of Belgie?

    Hoi,

    Dit lijkt in Belgie, maar misschien herkent iemand toch dat het in Nederland is.

    Groet,

    Mathieu.


    Foto Holland Flugzeug Hangar Ruinen holländische Doppeldecker Wracks 1940 | eBay

    Als het regent in mei is april voorbij.

  2. #2

    Standaard

    Hallo Mathieu,

    ziet er uit als Belgisch. Ik tel 3 (waarschijnlijk) Fairey Firefly IIM's, en de geschutskoepel links voor is voor Nederland onbekend.
    Buiten dat kan ik de hangar in Nederland niet thuisbrengen.

    Hans

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Die koepel lijkt heel sterk op de staartkoepel van een Whitley bommenwerper. Geen idee of de Belgen daar exemplaren van hadden geinterneerd?

  4. #4

    Standaard

    Bijzondere foto dit!
    Lees onderstaand: Whitley K8985 te Nijvel | Luchtvaartgeschiedenis.be | Historie Vliegtuigen, piloten, incidenten, locaties | Vliegtuig geschiedenis. Kort samengevat: op 9 september 1939 werd een Engelse Whitley door de Belgen geinterneerd op Nijvel.
    De hangaar lijkt op die te Goetsenhoven, maar ik kan zo 123 niet vinden waar de Firefly's op 10 mei waren gestationeerd.

  5. #5
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Normaal gesproken had ik dan dat boekje met lichtgele kaft er bij gepakt, maar dat heb ik aan jouw uitgeleend, Jan :-)

  6. #6

    Standaard

    Haha, die had ik er ook als eerst bijgepakt; maar helaas stond het daar niet in. Overigens zijn die deeltjes inderdaad wel erg lezenswaardig (heb een ander deeltje). Wat aanbevelingen: Book: Luchtvaartarcheologie in België.

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  7. #7

    Standaard

    Vrijwel zeker Nijvel/Nivelles, zie deze foto met volgens mij exact de zelfde text op de mur.

    Pieter

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •