Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 13

Discussie: "Flashband Flight"

Hybrid View

Vorig bericht Vorig bericht   Volgende bericht Volgende bericht
  1. #1
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard "Flashband Flight"

    Ben op zoek naar een foto uit de begin jaren '60 van het boekingen-kantoortje van Dhr Klusman/Flashband Flight.
    Wie heeft zoiets??

    Jacob.

  2. #2
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Klusman

    Je wilde wat meer informatie over Klusman. Hoewel ik hem niet persoonlijk kende hem ik wel 2 keer met hem gevlogen. De eerste keer ca. 1951 toen K nog instructeur was bij de NLS. Op die dag heeft hij me van een flink ongeluk behoed. Na een rondvlucht stapte ik achteruit uit de Piper Cub liep , keek niet uit en liep bijna in de draaiende propeller. K riep: 'Kijk uit, de propeller'. Die mistte mij op een paar centimeter. Dus ik heb wel wat aan hem te danken. 20 jaar later maakte ik een rondvlucht met hem op het vliegveld Zestienhoven (sorry 'Luchthaven Rotterdam'). Na de vlucht gingen wij in de NLS cantine een kopje koffie drinken. Het eerste wat hij vroeg of ik geinteresseerd was geld te steken in zijn onderneming. De mensen aan de bar adviseerden me dat niet te doen omdat K constant in de schulden zat. Ik heb maar niet in zijn bedrijf geinvesteerd. Ik kom er nog op terug (met foto's)

  3. #3
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard

    J.Prinz!
    Dank voor uw reactie! En indrukwekkend -hij heeft u voor iets behoedt wat u wellicht nooit had kunnen navertellen. Als u nog foto's hebt(die vertellen ook verhalen) uit die periode van Zestienhoven, plaatsing wordt zeer gewaardeerd!

  4. #4
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard Klusman

    Ik heb hierbij 2 foto's gedaan. De eerste foto is genomen op Zestienhoven. Onder de vleugel van de Carvair taxies de Fairchild van Flashband. Genomen met een simpele camera, dus het was behelpen. De 2e foto is door mij genomen op Ypenburg omstreeks 1952. Het is de PH-NDL waarin Klusman veel uurtjes boven Rotterdam en omstreken heeft rondgevlogen.
    Met een beetje Googlen heb ik uit de fantastische registers van Herman Dekker het volgende overgenomen:
    PH-NDL Fairchild UC-61K (24R-46A) Argus III 961
    161 PH-NDL/2, (PH-HJP), PH-NDL/2, HB723, 43-14997
    01.10.1949 H.J.P. van Heek, Enschede.
    14.09.1951 Mevr. B. Klusman-Quartero, Leiden. "Poesmipoeljoe"
    04.08.1964 Waargenomen met de naam “Blauwe Engel”
    03.05.1967 H.A.J. Klusman, Den Haag. "Poesmipoeljoe"
    13.08.1968 Flashband Rondvluchten NV, Rotterdam. "Poesmipoeljoe"
    02.10.1969 NV Nationaal Vliegtuig Beheer, Den Haag.
    12.05.1972 T.R. van der Meulen, Winschoten.
    30.06.1974 Bewijs van Luchtwaardigheid verlopen.
    03.02.1975 T.R. van der Meulen, Oostwold.
    10.05.1978 Inschrijving doorgehaald.
    Het toestel werd lang bewaard te Oostwold en werd in 1994 naar Lelystad overgebracht.
    Daar zal de al jaren durende restauratie afgemaakt worden. Al op 26.8.1981 werd een nieuw Bewijs van Luchtwaardigheid aangevraagd.


    (Ik weet niet of de foto's goed overkomen we zullen wel zien)

  5. #5
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Naam: ATL98 Carvair British United Airways, Zestienhoven Airport 1962.JPG
Bekeken: 680
Grootte: 24,3 KB

    Naam: Fairchild UC-61K (24R-46A) Argus III met lijnmotor 1953.jpg
Bekeken: 783
Grootte: 283,2 KB

  6. #6

    Standaard "Flashband Flight"

    De Ypenburg foto zal mogelijk genomen zijn tijdens een feestje. Klopt dat?

    De Mitchell 2-4, die op de achtergrond zichtbaar is, hoorde op Valkenburg thuis, vandaar mijn vraag.

    Ik doe er de 2-2 bij, uit '52. (Even off-topic helaas..)

    Naam: Mitchell B 25D, MVKV, 1951 (640x465).jpg
Bekeken: 691
Grootte: 85,5 KB

    Tracker.

  7. #7
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    De Fairchild van Klusman stond er gewoon geparkeerd. Volgens mijn herinnering deed hij vanaf Ypenburg, voor de verhuizing naar Zestienhoven,
    rondvluchten. De Mitchell stond daar voor overhaul door Avio Diepen die de toestellen groot onderhoud gaf voor de marine. Ik werkte begin vijftiger jaren bij Avio Diepen en nam wel eens foto's. Ja Tracker, ik ben nog uit die tijd toen Mitchells nog echt dienst deden en nog geen museumstukken waren. Bedankt voor de fijne foto. Pure nostalgie. Ik ben tussen haakjes ook 'off topic' want je vroeg in eerste instantie om een foto van Klusman' kantoortje, maar die heb ik niet. Jan P.

  8. #8
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Nou moet ik zeggen dat de 2-4 er niet bepaald florissant bij staat...

  9. #9
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Misschien staat het Flashband gebouwtje wel ergens op een foto op deze site... en anders kunnen de beheerders van die site misschien helpen?
    oud Zestienhoven.nl - Home

  10. #10
    Geregistreerd
    25 februari 2009
    Locatie
    Leusden
    Berichten
    655

    Standaard Flashband Flight

    Jan,
    De foto van de PH-NDL en de Mitchell op Ypenburg vind ik wel heel bijzonder! Bedankt voor het plaatsen. Ik heb de Poesmipoeljoe vaak gezien op Zestienhoven, hij stond als meestal vlak bij het restaurant. Hier nog een paar foto's.

    Heron,
    bedankt voor het meedenken-ik heb het Wim Zwakhals al gevraagd, hij heeft ze ook niet.

    foto's coll.Airview.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)        
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 14 juni 2019 om 17:50

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •