Pagina 3 van 46 EersteEerste 1 2 3 4 5 13 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 451

Discussie: Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

  1. #21

    Standaard

    Nog even terugkomen op de benaming "Dart".

    Ook ik ken dit type sleepdoel als een "dart". Ook C.J. van Gent noemt dit onderdeel in zijn boek "De geschiedenis van de Starfighter in Nederland" een dart. Zie o.a. pagina 50. Hier is de dart het gesleepte deel van de Alkan Soulé installatie dat onder de vleugel van een F-104G werd gehangen.

    Zelf het bijschrift bij de volgende foto in de Beeldbank NIMH heeft het over een dart.
    Beeldbank Nederlands Instituut voor Militaire Historie - Een F-104G van 322 Squadron achter een Alkan-Soulé Dart sleepdoel boven de schietrange Noord (EHR-14) bij Vlieland.

    Mvg, Boris

  2. #22

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Ik heb nog een Tracker 187 in een andere setting.




    Roosevelt Roads, US Naval Air Station, in de Zuid Oost hoek van Puerto Rico.

    Het veld is tien jaar geleden van die functie ontheven.
    Geen US Navy meer in de Caribbean..

    Tracker.

  3. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tracker Bekijk bericht
    Ik zag een witte Neptune 19-28 en 19-32.[knip]

    Wat me opvalt is de (oranje?) ring om de roundel heen om deze te accentueren t.o.v. de wit geschilderde romp.
    Op de foto er onder van Seafury 43 blijkt dat het daar weer niet is gedaan..

    Tracker.
    De ring om de roundel is grijs (zelfde kleur als op de bovenzijde), waarschijnlijk om de afscheiding te tonen tussen het wit van de romp en de roundel. Bij de Seafury was het onderscheid tussen het wit en het sky blijkbaar groot genoeg. Op onderstaande kleurenfoto (de enige die ik ken van een wit/grijze Neptune) is de grijze rand duidelijk te zien. Overigens heeft ook de Atlantic een heel dun zwart randje om het witte deel van de roundel.

    Gr. Sjaak


  4. #24
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Boris Bekijk bericht
    Nog even terugkomen op de benaming "Dart".

    Ook ik ken dit type sleepdoel als een "dart". Ook C.J. van Gent noemt dit onderdeel in zijn boek "De geschiedenis van de Starfighter in Nederland" een dart. Zie o.a. pagina 50. Hier is de dart het gesleepte deel van de Alkan Soulé installatie dat onder de vleugel van een F-104G werd gehangen.

    Zelf het bijschrift bij de volgende foto in de Beeldbank NIMH heeft het over een dart.
    Beeldbank Nederlands Instituut voor Militaire Historie - Een F-104G van 322 Squadron achter een Alkan-Soulé Dart sleepdoel boven de schietrange Noord (EHR-14) bij Vlieland.

    Mvg, Boris
    De Amerikanen noemden sleepdoelen al heel vaak 'dart', en het sleepdoel van de F-104 zag er inderdaad ook wel zo uit. Mijn foto is van 1985 en is op Leeuwarden gemaakt. Men heeft pas geleden eentje gerestaureerd in ditzelfde kleurenschema, maar ik heb nog geen foto's/bericht gezien dat 'ie al tentoongesteld is...



  5. #25

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Shake,

    Ik heb de 28 een beetje opgefleurd..



    Tracker.

  6. #26
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Foto 11. Neptune 209.



    Ruud.

  7. #27
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Foto 12. Orion. (Klik op de gele balk en hij past in de hoogte net op een 24 inch monitor, nog mooier dus.)



    Ruud.

  8. #28

    Standaard

    Vraagje,

    Wat is dat voor gondel die onder de bakboordvleugel (bij de vleugelwortel) hangt? Nog nooit eerder opgevallen.

    Mvg, Boris

  9. #29
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    Hallo Boris.

    Wat onder de bakboordvleugel uitsteekt is een AN/ALQ-78 ESM pod die gebruikt wordt voor het opvangen van elektronische transmissies.
    (Met dank aan Jaap Dubbeldam van de "P-3 Orion Research Group".)

    Mvg,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 30 november 2014 om 16:40

  10. #30
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.277

    Standaard

    "167". Grumman S-2A Tracker.



    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 25 december 2014 om 13:24

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •