Pagina 5 van 46 EersteEerste ... 3 4 5 6 7 15 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 458

Discussie: Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

  1. #41

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Nog een keer de 217.




    Tracker

  2. #42

    Standaard

    Hallo Jaap,

    Ik moet je helaas teleurstellen. Op de foto staan de P-40 en de P-68 afgebeeld.
    De P-88 is nooit in actieve dienst geweest, na aankomst in conservatie en zo gebleven.
    Vermoedelijk voor onderdelen gebruikt.

    Groeten,

    Rob B

  3. #43

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Oeps!
    Niet goed gekeken dus, en flauw om die 88 geconserveerd te houden...

    Het was deze 68 dus:



    (Ik heb een Biak serietje in voorbereiding.)

    Tracker.

  4. #44
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard MLD

    Hierbij een foto genomen door mijn broer Peter van een overvlucht van Mariners en Fireflies boven Nieuw Guinea in 1958. De Fireflies hebben hun flaps uit om met de Mariners mee te kunnen vliegen. JanJr.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 14 december 2017 om 09:36

  5. #45

    Standaard Foto's naoorlogse MLD die ook nog thuis lagen

    Onder prentbriefkaarten MLD was de vraag gesteld wat de witte rechthoek voorstelt die op de fin zit, maar dan uitsluitend aan stuurboord.

    Omdat we zeer off-topic raken ga ik er hier op in, na-oorlogse MLD.
    Dat kan nog net, voordat er geen MLD meer was, na de Orion...

    Volgens een gepensioneerde TACCO, Tactical Coordinator, (brevet Waarnemer), is het de plaats waar het Emergency Locator Beacon zit.
    Na een crash, op zee, gaat dit beacon uitzenden teneinde gevonden te worden.
    Actueel met Malasian 370.
    Overschilderen, al of niet met chroom in de verf, beïnvloedt het zend bereik negatief, vandaar.
    (Nu maar hopen dat het geen lood-wit is..)

    Volgens de leverancier van de fraaie winterfoto stond er op vermeld dat er daar niet geschilderd mocht worden.
    Beide heren zijn vrijwilliger Traka.

    Ik vond een Amerikaan met ook deze rechthoek. Het zal alleen op de C-versie slaan, lijkt me.



    Winter op MVKV.




    Ook in grijs gespoten was het witte vlak wit.



    Ik vond een tekening, door wie en voor wie onbekend, waarin de tekenaar zich een vrijheid heeft veroorloofd.
    Hij tekent de vlakken ook aan bakboord, en dat is nou nét fout..



    Verder was ik om een heel andere reden aan het rond rommelen in Bandar Abbas.
    Ik vond daar twee P-3's, maar of die het ook hebben...géén idee.




    Tracker.

  6. #46

    Standaard

    Hallo Jaap,

    Vinden de Duitsers zo'n locator niet van belang of is er een vervanger voor gekomen,
    wellicht op een andere plek?

    Groeten,

    Rob B

  7. #47

    Standaard

    Hallo Tracker,

    Bedankt voor het uitzoeken wat het witte rechthoekje inhield op de Orion.
    Als geheel was het weer een zeer interessant en informatief verhaal.

    Mvg, Boris.

  8. #48

    Standaard

    Schade Rob,
    Ich habe keine blasse Ahnung...

  9. #49

    Standaard

    Hallo Jaap,

    Mooie opname van Bandar Abbas. Iran heeft indertijd 6 Orion's geleverd gekregen van de
    US. Het waren gemodificeerde P-3C's met de mogelijkheid voor in-flight refuelling en een
    zeer eenvoudige ASW uitrusting. De aanduiding werd P-3F. Opvalland was het 3-tone
    blauwe camouflage schema van de toestellen, dat nog duidelijk herkenbaar is op de foto.

    Rob B

  10. #50

    Standaard

    Tijdens het opbergen van mijn prentbriefkaarten kwam ik de volgende foto's tegen. Foto's komen uit 1986.
    Het zijn niet mijn foto's maar aan mij gegeven door een dienstmaatje indertijd. Ik weet nog dat hij Loek heette maar zijn achternaam ben ik kwijt.

    We zien hier de Lockheed P-3C "301" van de MLD in de landing op waarschijnlijk marinevliegkamp Valkenburg. Ik denk dat omdat ik nog weet dat Loek daar vlakbij woonde. Ik weet niet of dit een bekend plekje is/was, zo bij die kassen.





    Mvg, Boris

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •