Pagina 6 van 67 EersteEerste ... 4 5 6 7 8 16 56 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 663

Discussie: Foto's naoorlogse LSK/KLu die ook nog thuis lagen

  1. #51

    Standaard

    Vraag:
    Wat is het toch in KLU en MLD, dat er zo lang gerommeld is met vliegtuigregistraties, netjes gezegd: omnummering(en)?

    MLD verrast vriend en vijand door in 1970 opeens de S-11 om te nummeren, terwijl dat voor de andere types al veel eerder was gedaan.
    Ik wist niet beter toen ik in '62 begon op de S2A, maar vloog wel weer op de E-30 als voorbeeld.
    Was dat de E van ecôle uit een ver verleden toen een roerklamp nog Amortiseur heette?

    Greuter geeft alleen aan hoe het was en werd, maar niet waarom.
    Is er een aanvaardbare logica over aan te geven?

    Tracker.

  2. #52

    Standaard

    De S-11'jes waren tot 1970 in bruikleen van de Klu en behielden daarom hun Klu "E" registratie (blz. 89 Camouflage en kentekens). In 1970 werden de E-31 t/m E-39 eigendom van de MLD en dan moet er natuurlijk wel een MLD nummer op . De logica van de nummering ontgaat mij ook een beetje, eerst een mooie reeks van 174 t/m 179 en dan als nakomertjes 197 t/m 199?

    Gr. Sjaak

  3. #53

    Standaard

    Dat is niet zo ingewikkeld. De nummers 197 t/m 199 waren nog vrij tussen de laatste Tracker 196 en de eerste Neptune 200.

    Hans

  4. #54

    Standaard

    Eindelijk valt het kwartje.

    179 was de laatste S 11 omdat de eerste CS2A de 180 was.
    En nog 3 te gaan tussen CS2A 196 en P2V7 200.

    Die omnummering moest en zou dus plaats vinden.
    In 1970, terwijl de CS2A's al tien jaar daarvoor vast lagen.

    Men heeft geboft: één onvoorziene S 11 extra en het orgel zou vals geweest zijn...
    En daarop werd iemand tot Kolonel bevorderd in het Luizenhuis, het Ministerie van Defensie afdeling Koninklijke Marine, Mindef.
    Met nummer-oorkonde, een soort veter diploma!

  5. #55

    Standaard

    Ach, die ene onvoorziene S 11 extra had altijd nog de 219 kunnen worden!

    Hans

  6. #56

    Standaard

    Ja, en dan precies één!
    Want de Augusta's zaten anders in de weg...

  7. #57
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Foto 31.
    'M-58'. Lockheed T-33A.



    Ruud.

  8. #58
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Wie kan mij helpen aan een foto van Dual Gloster Meteor T Mk7 reg. I-301 van de LSK/KLu
    Dit toestel crashte op 17 mei 1954 in het IJsselmeer. Als van dit specifieke vliegtuig geen foto beschikbaar is een andere Mk7 ook goed. Jan

  9. #59
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Jan Jr. (Er zijn meerdere Jannen op dit forum)

    Volgens de media zit je iets naast de datum van de crash. Het blijkt 17 maart 1954 te zijn. Zie link:
    Flevoland Erfgoed - Gloster Meteor T.Mk.7 1-301

    Mvg,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 18 januari 2015 om 13:06

  10. #60
    Geregistreerd
    24 augustus 2011
    Locatie
    Hendrik Ido Ambacht
    Berichten
    468

    Standaard

    Je hebt volkomen gelijk, het gebeurde in Maart en niet in Mei 1954. De vlieger Moeke leerde ik kennen in de beginopleiding op de Tiger Moth. Ik werd afgekeurd en daarom in staat om dit in 2015 te schrijven. Hij haalde April 1954 niet. Je zou er filosofisch van worden. Bedankt voor de foto's, maar ik zoek een foto van een Nederlandse Dual Meteor van de KLu om bij mijn verzameling te plakken.

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •