Pagina 42 van 67 EersteEerste ... 32 40 41 42 43 44 52 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 411 t/m 420 van 663

Discussie: Foto's naoorlogse LSK/KLu die ook nog thuis lagen

  1. #411

    Standaard

    Begin jaren zeventig heb ik die foto als ansichtkaart gekocht. Hieronder de scans van voor- en achterzijde:
    Laatst gewijzigd door Dagger; 10 juni 2020 om 18:16

  2. #412
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    De vermelding van je aankoop was al voldoende geweest Dagger.
    Wat is de zin om eenzelfde afbeelding nog eens te plaatsen?
    Ik begrijp dat niet, sorry.

    Groet Ruud en blijf gezond.

  3. #413

    Standaard

    Zoals je al zei was jouw afbeelding van slechte kwaliteit, dus dacht ik jou, en andere lezers, een plezier te doen door een betere scan te plaatsen.

    Maar blijkbaar wordt dat niet op prijs gesteld, dus heb ik ze zojuist verwijderd.

  4. #414
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Hallo Dagger.

    Je inzet valt te prijzen maar als mijn foto te slecht was had ik hem niet geplaatst, ik gaf alleen aan dat hij beter kon.
    Jij had die kaart reeds in bezit en al eerder in dit draadje kunnen plaatsen. Dan had ik hem niet geplaatst.
    Ik moet er niet aan denken als een stuk of wat anderen ook laten zien wat zij in huis hebben na een plaatsing van mij en eenzelfde foto plaatsen.
    Dan loopt dit draadje behoorlijk uit zijn bedoeling.

    Groet Ruud en blijf gezond.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 juni 2020 om 10:36

  5. #415

    Standaard P-220

    Naam: P-220 17.jpg
Bekeken: 513
Grootte: 463,9 KBEen betere foto.
    Leon44

  6. #416
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.278

    Standaard

    Blijkbaar is mijn tekst niet goed overgekomen. Niet chique Leon.
    Heb daarom mijn foto 213 verwijderd.

    Groet Ruud en blijf gezond.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 11 juni 2020 om 10:47

  7. #417

    Standaard

    Ruud,

    Je plaatst veel prachtige foto's. Prima werk!

    Het betreft veelal bekend werk uit diverse bronnen. Het meeste heb ik zelf ook.

    Alleen, in jouw posts is de resolutie te laag en de kwaliteit gewoon te dun. De foto's komen niet tot hun recht.

    Misschien kun je dit eens aanpassen? Dan is iedereen blij.


    Leon

  8. #418

    Standaard

    Bijvoorbeeld zoals deze:
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  

  9. #419

    Standaard

    Hahaha. When it rains it pours.

    Inmiddels merk ik dat deze foto al op 4 november 2015 in dit topic geplaatst is, eerst door J.Prinz als onscherpe zwartwit, en daarna door Angel in kleur. https://www.nederlandseluchtvaart.nl...s-lagen/page17

    De foto blijkt ook te vinden in de nimh beeldbank en is daar zo scherp dat men bij inzoomen zelfs het constructienummer 53-6706 op de staart kan lezen: https://nimh-beeldbank.defensie.nl/f...a-ae9e229b62f7

    De foto staat als kleine zwartwit foto op pagina 263 in het Thunderstreak boek van Hub Groeneveld. Daar staat ook dat de P-220 in februari 1971 overgedragen is naar de Griekse luchtmacht.

    Bij de Flash aviation shop kan de ware liefhebber een ansichtkaart van deze foto kopen voor 4,50 euro. Ik heb begin jaren zeventig zo'n ansichtkaart gekocht voor 25 cent = 0,12 euro. http://www.flashie.nl/T/TA/TA253017.HTM

    Tot slot nog een F84 mars: https://www.youtube.com/watch?v=j3Mid_0PZNQ
    Laatst gewijzigd door Dagger; 11 juni 2020 om 16:19

  10. #420
    Geregistreerd
    6 maart 2013
    Locatie
    Westerbork
    Berichten
    1.917

    Standaard

    Ruud wordt hier erg blij van, denk ik :-)
    Laat ik dan ook nog wat gaan miereneuken: 53-6706 is geen constructienummer. Het is het 6706e artikel wat in Fiscal Year 1953 is besteld door de USAF. Als het in dienst is gekomen bij de USAF, dan zal dat ook z'n registratie zijn, maar het is ook mogelijk dat "het artikel behorend bij dat nummer" (in dit geval een F-84F) voor een ander land bestemd is. Vandaar dat b.v. de in Nederland door Fokker gebouwde F-16's wel allemaal zo'n nummer hebben.
    Er speelt misschien nog wel meer mee, maar dit is de essentie :-)

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •