Pagina 2 van 3 EersteEerste 1 2 3 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 29

Discussie: Vragenfoto circa 1935

  1. #11
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Heb ik ook even aan gedacht Jan,
    maar ik kan me niet voorstellen dat die oorspronkelijk voorzien waren van Franstalige opschriften bij het instrumentarium.
    Daarom denk ik aan een Frans toestel wat door de Duitsers in dienst is genomen.

  2. #12

    Standaard

    De bij Aviolanda gebouwde Dornier Wal vliegtuigen voor gebruik in NEI waren voorzien van Franse Lorraine-Dietrich motoren, maar dan kan ik nog niet de positie van de foto in het vliegtuig plaatsen.
    Laatst gewijzigd door Ferry_vO; 17 september 2014 om 23:07

  3. #13
    Geregistreerd
    20 november 2011
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    101

    Standaard

    Jan, De Do-26 was van een paar jaar later en hier werden zeker géén Franstalige opschriften gebruikt.
    Het werkstation voor de BWK zal er ook heel anders uit!

  4. #14
    Geregistreerd
    20 november 2011
    Locatie
    Almere-Buiten
    Berichten
    101

    Standaard

    Dit is een opname van het BWK werkstation van de Do-26.
    Bijgevoegde afbeelding(e) Bijgevoegde afbeelding(e)  
    Laatst gewijzigd door Mathieu; 5 februari 2018 om 21:24

  5. #15
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Ik denk toch een 4 motorige kist.
    De magneet schakelaar is niet echt "de" magneetschakelaar maar een verdeel schakelaar van de startmagneet ( met draaihendeltje ). De echte magneet schakelaar zal zich bevinden bij de piloten of de bwk.

    Alle instrumenten zijn eigenlijk nodig om te starten inclusief het inspuit pompje op het linker paneel. Nu denk ik dat dit paneel ook nog aan de andere kant zit. Als dit inderdaad de vleugel is dan moet de vleugel vast zitten aan de romp anders zou de bwk ingeval van een uitvallende motor naar buiten moeten klimmen naar de vleugel.

    Ik denk aan dit type :Lioré et Olivier LeO H-47










    Afkomstig uit BlueprintBox.com - Free Plans and Blueprints
    Laatst gewijzigd door Pim Pouw; 18 september 2014 om 19:22 Reden: Toevoegen tekening

  6. #16
    Geregistreerd
    18 februari 2013
    Locatie
    Asperen
    Berichten
    1.566
    Weblogartikelen
    4

    Standaard

    Inderdaad Pim, de D.21 had ook dergelijke 'startmagneten'. Zagen er hetzelfde uit (hehe, logisch) en in CRASH kan men een survivor terugvinden.

  7. #17

    Standaard

    Aan allen,

    Nee, Duits geloof ik niet (meer) in. Ik werd even op een dwaalspoor gezet door de brandblusser. Ik denk dat Pim gelijk heeft, als het natuurlijk bewezen kan worden dat het om een viermotorige kist gaat met Bosch magneten..
    De H-47 lijkt me vrij discutabel omdat die niet door de Duitsers in gebruik is genomen: Lioré et Olivier LeO H-47 - Wikipedia, the free encyclopedia. Dat is wel het geval met de H-246: Lioré et Olivier LeO H-246 - Wikipedia, the free encyclopedia.

    Maar ik denk dat deze hele gedachtegang niet klopt. Het gaat om een viermotorige vliegboot, motoren in twee motorgondels en waarschijnlijk Frans. Dan heb je nogal wat keuze. Ook Latécoère had een aantal van dergelijke vliegboten gebouwd net voor WWII..

    Hartelijke groet,
    Jan Grisnich

  8. #18
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

  9. #19
    Geregistreerd
    29 februari 2008
    Locatie
    P.B.Pouw
    Berichten
    932

    Standaard

    Ik begrijp niet echt het probleem van Duitse onderdelen in een Franse kist. In 1935 was er toch geen oorlog ? Was er een handelsembargo ? Als fabrikant kon je toch gewoon kiezen waar de onderdelen gekocht werden ? De G1 had Duitse,Franse,Engelse en Amerikaanse onderdelen. G1 - reaper zal het wel beter weten maar ik heb nooit gelezen met export licentie contracten van Fokker vliegtuigen dat alle Duitse onderdelen er uit moesten......

  10. #20
    Geregistreerd
    1 maart 2009
    Locatie
    Bergschenhoek
    Berichten
    345
    Weblogartikelen
    1

    Standaard

    Pim, ben ik mee eens, maar de Franse opschriften bij de instrumenten (of ze nu Frans of Duits zijn) staan, op die blusser na, wel allemaal in het Frans.
    Dan ga je toch van een Franse kist uit.
    Toen ook Vichy-Frankrijk ingenomen werd door de Duitsers zijn er veel toestellen door hen overgenomen.
    Daaronder zaten blijkbaar een stuk of 10 ex. van de LeO H-246.
    Een brandblusser met oa handgeschreven Duits erop zou dan dus kunnen.

    Maar volgens wikipedia vonden de Duitsers het toestel te oud en zijn ze doorgeschoven naar de Italianen.
    Daarmee kom je dus nog niets verder.

    Latécoère heeft ook een paar 4 motorige toestellen in tandemopstelling gehad, maar die zijn voor zover ik kon vinden niet door Duitsland gebruikt.

    Dus iemand nog een briljant idee?

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •