Pagina 1 van 2 1 2 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 17

Discussie: Ebay foto's o.a. Schiphol

  1. #1
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

  2. #2

  3. #3
    Geregistreerd
    15 januari 2008
    Locatie
    Zwollywood
    Berichten
    2.099

    Standaard

    Nou! Dit is de 222.

  4. #4

    Standaard

    De Do17Z is waarschijnlijk de 4Q+HK die op 10 mei door een G-1 bij Cillaarshoek werd neergeschoten.

    De Hs126 is een grotere puzzel. Ik lees de code als T2+HK maar die heeft niet bestaan, voor zover ik weet is T2 nooit als Verbandkennzeichen gebruikt (zie Ross). De volgende mogelijkheid is dan P2+HK, wat wel een goede kandidaat is: 2.(H)/AufklGr21. Echter, deze groep opereerde boven de Ardennen op 10 mei, dus niet echt in de buurt. Ik heb echter wel een verlies van AufklGr21 boven NL: op 12 mei een toestel van 4.(H)/AufklGr21 boven Gorinchem. Die zou dus theoretisch een code P2+xM moeten hebben gehad, maar tegelijkertijd is het ook bekend dat er nogal de nodige uitwisselingen waren tussen eenheden met niet altijd genoeg tijd om meteen de codes aan te passen.
    De achtergrond met het dijktunneltje en de vele toeschouwers met fietsen lijkt wel sprekend op een nederlands tafereeltje. De hoge dijk suggereert de omgeving van de zee of de grote rivieren, dus Gorinchem is niet volledig onmogelijk.
    Heeft iemand meer suggesties?

    Groeten, Pieter

  5. #5
    Geregistreerd
    8 april 2013
    Locatie
    Nuenen
    Berichten
    115

    Standaard

    In de eerste plaats is er op 12 mei 1940 nooit een Henschel Hs 126 van 4.(H)/21 boven Gorinchem verloren gegaan. De waarnemer had een schot door zijn voet, maar daar gaat geen Henschel van verloren. Het toestel is op zijn thuisbasis geland en de waarnemer heeft het voorval zelf in zijn waarnemings rapport vermeld.

    De ebay foto laat m.i. de afvoer van de Henschel Hs 126 zien uit de volgende crash:
    T0879; 17 Oct 40; Crashed Oosterschelde 2 km sw of Bergen op Zoom; Hs 126 B; 3331; 2.(H)/21; Uffz. K. Gritsch.
    Dit volgens Het Verliesregister van de Studiegroep Luchtoorlog 1939-1945.

    Groetjes,

    Jaap Woortman
    Laatst gewijzigd door Jaap Woortman; 18 september 2014 om 08:43

  6. #6

    Standaard

    Hi Jaap,
    voor wat betreft het eerste punt heb je helemaal gelijk.
    En dank voor de pointer naar de crash van 17 oktober!

    Groeten, Pieter

  7. #7

    Standaard nog wat bekende Ypenburg foto's


  8. #8
    Geregistreerd
    8 januari 2011
    Locatie
    Den Hoorn (ZH)
    Berichten
    631

    Standaard

    ik had op de foto's van de 222 en de 383 geboden. bij de 222 was er 1 persoon hoger, bij de 383 ging de prijs ineens sky-high. is iemand van hier er in geslaagd om ze te winnen?

  9. #9
    Geregistreerd
    25 juni 2010
    Locatie
    The dark side of the moon
    Berichten
    5.239

    Standaard

    Ik heb wel op de foto van de 222 geboden maar ben bij € 22,- afgehaakt.
    Ik zocht namelijk nog een foto van dit toestel om in een lijst te doen bij het motorplaatje .
    Als WO2 verzamelaar, verzamel je uit interesse naar het verleden.

  10. #10
    Geregistreerd
    21 juli 2011
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    6.312

    Standaard

    Hallo Sander.

    Ben jij degene met 27 feedbacks op eBay (e***s)?

    @ Jan.
    Ben jij degene met 179 feedbacks op eBay (8***1) of 484 (o***n)?

    Ik moet zeggen dat ik het leuker vond toen je wist wie je tegenstanders waren. Maar ja... veiligheid!


    Groet,
    Ruud.
    Laatst gewijzigd door ruudvanom; 21 september 2014 om 20:58

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •